Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sjoyceje schreef:He wat vervelend Storm2000. Klinkt echt als headshaking. Ik ben benieuwd of die tabletten en druppels helpen.
Kyra hoest weer heel erg! Heb net voor het eerst in onze nieuwe binnenbak gereden maar ze begon weer heel erg te hoesten. Heb alleen maar gestapt en op een gegeven moment werd ze erg benauwd, hoorde haar gewoon ademen. Ben maar gelijk afgestapt. De stalhouder kwam ook nog even kijken want hij wou me zien rijden in de bak, hij wist dat ik met smart op de binnenbak zat te wachten i.v.m. haar headshaking. Hij vertrouwde het ook niet helemaal. Vind het echt raar, ze heeft nu al 2 AB kuren gehad, ventipulmin en een prednison spuit. Iemand tips? Denk dat ik maandag de DA maar weer bel. En ik had zo'n zin om vanavond te rijden in onze nieuwe bak. Morgen dus ook weer geen les. Maar voor Kyra is het het meest vervelend natuurlijk.
![]()
Ik ben trouwen ook vandaag begonnen met luchtweg compositum van de Groene Os (gister besteld, vandaag al in huis)
TinkerTreas schreef:Ik herhaal even mijn vraag.
Houden jullie ook een neusnetje op in de wei, bij paarden die daar ook schudden? En bevestigen jullie die aan het halster, of op een andere manier?
Ik heb een jong/speels paard, en ik vind het eigenlijk niet zo'n fijn idee om haar dag en nacht met halster op te zetten.
Weten jullie trouwens of de neusnetjes ook uv werend zijn? Mijn pony verbrand haar neus altijd snel, dus dat zou een mooie bijkomstigheid zijn van zo'n netje.
sabje19 schreef:Als ik zonder netje rij, schud hij heel erg z'n hoofd, maar zodra het netje om z'n neus heen zit is er niets meer aan de hand.
Lijkt me dan stug dat ihet dan iets met z'n lichaam te maken heeft, want er zit misschien 5 min tussen.
Tussen het zonder rijden en met rijden. (het het zo eens uitgeprobeerd of het inderdaad aan pollen lag).
Ze kunnen ook last hebben van kleine vliegjes waardoor ze schudden met het hoofd.
singasong schreef:Dan verschillen wij van mening
singasong schreef:En idd de graashouding is niet een 'werk'houding. Belasting van het lichaam is dan ook anders.
singasong schreef:Voor de mensen met paarden die het niet in de wei doen denk ik dat het niets met een pollenallergie te maken heeft maar eerder met een probleem elders in het lichaam.
Ik kan mee voorstellen dat een paard met pollenallergie het niet doet in een binnenbak of als hij op stal staat.