Floortje_NL schreef:Zijn er meer mensen waarvan paarden door de pssm heel onberekenbaar zijn?
Dat is de mijne

Hij ziet dan alles als een potentieel gevaarlijk voorwerp.

Ik heb hele goede begeleiding bij het trainen, maar anders zou ik het met hem niet redden. Echt niet. Onze bak ligt ook aan een spoorlijn en als hij op scherp staat kan hij nog wel eens exploderen van een trein. En goed ook, zeker nu met de koude. Van de week was ik nog bezig met werk aan de hand/longeren en op een punt dat het voor hem moeilijk werd kwam natuurlijk net een trein

Maar een ander zou hem misschien gruwelijk slaan of wat dan ook, ik blijf altijd rustig, kalmeer de zaak weer en ga rustig verder.

Het is soms alleen lastig om het goede te doen. Je mag hem absoluut niet vasthouden voor, maar een beetje druk heeft hij wel nodig als steun. Maar zeg maar eens tegen jezelf dat je de teugels niet mag vasthouden als je weet dat hij er ineens vandoor kan spuiten en je weet dat hij soms ook kan exploderen. Is best een dingetje. Maar gaat goed nu. Maar de winter is een extra uitdaging. Daarom doen we de moelijke stukken nu eerst aan de hand.