[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:55

Ik knip ze er bij appie straks weer af *\o/*

En ik ga de deken maar eens wassen, nog even en die kan weer op.
Gaan we weer een hele zomer vol deken en jeukzorgen tegemoet.

Jippie :D

Drainage kan altijd toch?
Kennisje van me gaf het de hele zomer. Ik deed het eerder wel na de winter.
En ik heb het ook wel eens in de zomer gegeven

Charly85

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:05

Wil t gaan geven met t idee dat alle afvalstoffen dan zijn lichaam uit zijn en hij hopelijk minder last heeft van de zomer. Merkte je verschil?

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:32

Charly85 schreef:
Hoi, ik wil dit jaar voor het weide seizoen een drainage kuur geven. Welke geven jullie en wanneer? Nu al? Of nog een maandje wachten?

Ik ben sinds vorige week begonnen met een kuur Drainage van de groene os, het resultaat nog afwachten

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:23

D'amour heeft deze winter gelukkig geen jeuk meer, maar omdat ik nog steeds niet weet wat heeft wil ik het dit jaar anders doen.

Nu is er al een homeopaat geweest, die haar heeft doorgemeten. Drie verschillende medicijnen gehad en niet mee door gegaan, omdat ze wel reactie gaf, maar de jeuk zelf daarna niet weg ging.

Nu ben ik aan het kijken wie D'amour misschien zou willen helpen of waar ze veel baat bij zou kunnen hebben.

Waarvan zeggen jullie waar ik eens op moet kijken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:38

Wat had die homeopaat gemeten dan?
Meestal vinden ze wel problemen in de lever en het darmstelsel :j

Op zich zou je naar een praktijk als den hoek kunnen gaan om te kijken wst die voor je kunnen doen.
http://www.holistischdierenarts.nl

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:58

Bij ons beginnen een paar jeukgevoelige paarden nu alweer te schuren. Staan overdag buiten en in de nacht op stal waarbij ze zich nu dus binnen alweer aan de tralies gaan schuren. Kan dit nu al? Hebben jullie al ervaring met jullie paardjes dat het alweer begint nu met dit milder weer?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:49

Mijne gisteravond ook :(
Tja, ze zeggen vanaf 10 graden knutten..

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:24

@ellepel Haar alvleesklier werkte niet optimaal, ze hielt wat vocht vast en haar spieren waren ligt verzuurd.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:14

Nee dat meen je niet.. Heb die van mij nog niet zien schuren maar dat zal dan vast ook niet lang meer weg blijven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:23

irisje2 schreef:
@ellepel Haar alvleesklier werkte niet optimaal, ze hielt wat vocht vast en haar spieren waren ligt verzuurd.

Oke, en weet je ook waarom die alvleesklier niet goed werkt, gaat die te snel of juistbte langzaam.
Bij te langzaam moet je denken aan suikerziekte,dan zou je alle granen en suikers uit het dieet moeten schrappen en de koolhydraten.

En waarom ben je met de medicijnen niet door gegaan dan?

Appie had gister ook wat jeuk, vermoed door het voorjaar, hormonen,verharen
Eczeem denk ik nog niet aan,lijkt me voor hem nog te vroeg

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:24

Ja. Hier ook geschuurd.
Maar meer dan jeukverzachtende middelen doe ik niet.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:55

ellepel schreef:
irisje2 schreef:

Oke, en weet je ook waarom die alvleesklier niet goed werkt, gaat die te snel of juistbte langzaam.
Bij te langzaam moet je denken aan suikerziekte,dan zou je alle granen en suikers uit het dieet moeten schrappen en de koolhydraten.

En waarom ben je met de medicijnen niet door gegaan dan?

Appie had gister ook wat jeuk, vermoed door het voorjaar, hormonen,verharen
Eczeem denk ik nog niet aan,lijkt me voor hem nog te vroeg

Hij werkt te langzaam. Rob zomer is geweest hiervoor. Hij zei dat 1 keer genoeg zou moeten zijn om het lichaam te kunnen helpen. Zelf kwam ik daar ook al mee, omdat haar reactie best hoog was en misschien niet beter was om haar lichaam nog even verder te helpen en dan af te bouwen.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:32

Hoi bokkers,

Ik verzorg al 4 jaar een Haflinger en sinds een klein maandje begint ze enorm te schuren. De eigenaresse is momenteel naar Amerika voor stage. Ze heeft altijd 24/7 buiten gestaan en daardoor een enorm dikke wintervacht. Dat begint ze nu te verliezen en daarom heeft ze wss ook zoveel jeuk. Ze krijgt kale plekken vooral onder der manen en bij der hoofd, soms wordt het een wondje. Ik zie geen schilfers of iets dergelijks en pas ontwormd. Ik smeer het al wat in met wat huidolie, maar dit mag niet heel erg baten.

Mijn vraag is welk product ik het best kan gebruiken om de kale plekken te verzorgen en om de jeuk wat te verminderen?

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:56

Zouden het geen luizen kunnen zijn? Lijkt mij nogal vroeg voor zomereczeem, die van ons heeft namelijk nog nergens last van

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:12

Mijn pony heeft ongeveer hetzelfde, alleen ze verhaart nog niet. En zij heeft geen luizen.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:59

hmmm ik heb een eczemer en zag hem van de week ook voor het eerst weer schuren. (schuurplek in manen en staart). Dat terwijl hij een 'milde' eczemer is. Vandaag zag ik toen het droog was ook van alles rondvliegen. We hebben nauwelijks vorst gehad....Hopelijk valt het mee, maar ik vrees het ergste dit jaar.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:03

wij hebben op warme dagen ook llast van ik wil zo graag weer lange manen :)

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:30

Zijn er hier ook paarden met jeuk in de vacht zonder zomereczeem? En wat is hierbij de oorzaak?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 23:31

Bij ons is het simpel.
2 ijslanders en een exmoor
ijslander 1 en exmoor hebben milde jeuk en zijn bekend met ZE.
De andere ijslander niet. Ik vermoed dat het warme weer opeens afgewisseld met kou ervoor zorgt dat ze het opeens te warm hebben waardoor de vacht een beetje verstikt.
Ze worden daarom dagelijks een beetje afgestoft zodat ze de vacht goed op en neer kunnen bewegen plus dat de paddock nu niet gesleept wordt waardoor de rolplekken lekker glad en zacht zijn :)

Overdag staan de meeste staldeuren open zodat het goed doortocht, s'nachts alleen het bovenluik van de box en het ventilatiegat voor de box. zo blijft er voldoende circulatie en hopen we de knutjes een beetje weg te blazen.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:25

Wanneer gaan jullie exzeemdeken weer op, heb namelijk nog niet echt duidelijke antwoorden gelezen..
ik dacht zelf rond maart/april, of ben ik dan al te vroeg/laat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:00

Daar staat geen tijd voor.
Ligt aan de temperatuur.

Als het snachts rond de 8 graden of warmer is,dan moet het bij appie er meestal al op.
En dan niet na 1 of 2 dagen, nee dan moet het al minstens een dikke week constant snachts boven de 8 graden zijn.

Nog even afwachten nog :j

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:17

Hier vliegt er volgens mij ook weer al vanalles rond... Fons schuurt al weer (lichtjes) met zijn staart. Het heeft hier een week goed gevroren en nu al weer temperaturen rond de 10 graden ;(
Voorlopig lijkt hij nog niet veel last te hebben. Zodra ik hem weer meer zie schuren of hij aan zijn manen begint gaat de deken weer op! Ik begin ook weer met Aloë Vera te geven. Dat heeft vorig jaar bij ons toch wel geholpen.

Ben ook aan het twijfelen om dit jaar Hippo Ex-Cema te geven. Las hier vorige zomer toch wel positieve resultaten over.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:26

Mijn pony schuurt zo af toe ook al weer aan de manen en staart helaas.
Hoop dat ik de deken nog zo lang mogelijk kan uitstellen maar gezien we weer geen echte harde winter hebben betwijfel ik dat

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:08

Sarah_Fons schreef:
Hier vliegt er volgens mij ook weer al vanalles rond... Fons schuurt al weer (lichtjes) met zijn staart. Het heeft hier een week goed gevroren en nu al weer temperaturen rond de 10 graden ;(
Voorlopig lijkt hij nog niet veel last te hebben. Zodra ik hem weer meer zie schuren of hij aan zijn manen begint gaat de deken weer op! Ik begin ook weer met Aloë Vera te geven. Dat heeft vorig jaar bij ons toch wel geholpen.

Ben ook aan het twijfelen om dit jaar Hippo Ex-Cema te geven. Las hier vorige zomer toch wel positieve resultaten over.

Vervelend zeg.. :(

Aloe Vera dat zou ik ook wel willen proberen, hoe geef je hem dat? En waar kan je het halen?

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:33

xMathilde schreef:
Sarah_Fons schreef:

Vervelend zeg.. :(

Aloe Vera dat zou ik ook wel willen proberen, hoe geef je hem dat? En waar kan je het halen?

De Aloe Vera is vloeibaar en meng ik gewoon door zijn voer 1x/dag. Ik bestel het bij een kennis van mij (België). Zij is verdeler van de organisatie Forever Living. Let wel, dit werkt niet bij alle paarden. Het "zuivert" de binnenkant eigenlijk, waardoor er minder afvalstoffen in het lijf zitten en waardoor sommige paarden minder last van de jeuk hebben. Een echte remedie tegen de knutten is het niet, maar voor ons helpt het.