Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xnina schreef:(veel meer dan vele hysterische posters hier)
xnina schreef:ProBier schreef:Hoe lang duurt het voordat een ziek paard genezen is?
is volgens mij niet te genezen.
Cowgirl schreef:Mijn stal is nu ook dicht, we mogen het erf niet meer af. Ik vind het wat overdreven want in NH is nog geen enkele melding geweest.
Ik baal er enorm van want ik kan nu niks meer met mijn paard. Rijden kan ik niet meer en mennen in de bak gaat niet want die is te zwaar daarvoor. Longeren kan ik hooguit 1 a 2x per week want meer trekt mijn rug niet. En op mijn vraag of ik dan in de wei kon mennen kreeg ik geen antwoord. Ik men altijd alleen en kom nooit paarden tegen.
Dus daar sta ik weer voor de zoveelste keer. Fijn al die paniek zaaierij![]()
Mag hopen dat het volgende week weer weg is want anders kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met de opbouw (had met al die sneeuw ook al niks kunnen doen).
Toen ik naar huis ging kwam ik ook nog een menner tegen.
Marijuhhhhh schreef:Heb net een mailtje gekregen van mij rijvereniging.
We gaan vanaf maart altijd weer naar buiten om te lessen en ze hebben besloten om de les van morgen gewoon door te laten gaan.
Het Rhinovirus valt onder de Herpesachtige virussen wat inhoud dat de paarden niet in contact met elkaar moeten komen..zeker niet neus aan neus. We rijden meestal maar met vier pony's in de les, dus kunnen voldoende afstand houden.
Ik heb nog een beetje mijn twijfels...
DubbelDun schreef:@Cowgirl : ik ben dus benieuwd in hoeverre een manege/pensionstal dit kan afroepen terwijl er helemaal geen dreiging in de direkte omgeving is.
Ik zou daar wel eens jurisprudentie over willen zien.
DubbelDun schreef:@Teddy321 : en wat als er geen DA advies is ??? Maar alleen een over'enthousiaste' pensioneigenaar ??
@o0loveFly0o : Rhino zit altijd al overal en nu de boel dicht gooien kan al 14 dagen te laat zijn.....
Ik blijf van mening dat paarden nu op stal laten staan een grotere infectiedruk geeft als wanneer ze gewoon naar buiten gaan als in weide, buitenritten (niet op wedstrijd of lessen) en men houdt zich aan wat simpele regels.
lianne125 schreef:Cowgirl schreef:Mijn stal is nu ook dicht, we mogen het erf niet meer af. Ik vind het wat overdreven want in NH is nog geen enkele melding geweest.
Ik baal er enorm van want ik kan nu niks meer met mijn paard. Rijden kan ik niet meer en mennen in de bak gaat niet want die is te zwaar daarvoor. Longeren kan ik hooguit 1 a 2x per week want meer trekt mijn rug niet. En op mijn vraag of ik dan in de wei kon mennen kreeg ik geen antwoord. Ik men altijd alleen en kom nooit paarden tegen.
Dus daar sta ik weer voor de zoveelste keer. Fijn al die paniek zaaierij![]()
Mag hopen dat het volgende week weer weg is want anders kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met de opbouw (had met al die sneeuw ook al niks kunnen doen).
Toen ik naar huis ging kwam ik ook nog een menner tegen.
nou ik hoorde vandaag van meerdere mensen dat er dus wel een gerucht gaat van een rhino besmetting in NH. wat hiervan waar is weet ik niet. maar ik neem het liever te serieus dan dat er te luchtig over gedaan wordt.