Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:51

Ik heb geen idee wat de leveringstermijn gaat zijn.
Dus misschien best dat ik dat afwacht? Want als ik hem nu wat geef en dan een tijd niets, dat is nog slechter zeker?
Ik heb nu 100 zakjes besteld. Als ik dat binnen heb, bestel ik nog bij, denk ik...
Maar dan wel met creditcard.

Ik heb reactie gehad van hun customer service. Dat ze geen IBAN hebben in de Seychellen.
Dus morgen maar eens persoonlijk naar de bank dan en kijken of ze het zo kunnen overschrijven voor mij.

Hij heeft in april, mei en juni prednisolone gekregen voor zijn darmontstekingen. En hij kan er niet zo goed tegen... Dus ik denk dat ik wel met enige zekerheid kan besluiten dat hij maagzweren heeft. :(
Ik had gehoopt dat hij vanzelf terug wat zou herstellen. Maar het wordt niet beter helaas.
Hij blijft te mager, blijft geeuwen... en nu dan ook nog die koliek-aanvallen erbij. -O-

petitparis

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:17

tijd terwijl gaviscon of wat maagzout geven?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:01

Iemand ervaring met CP Horseproducts? IVM de Abprazole die ze verkopen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:06

odenxia schreef:
Iemand ervaring met CP Horseproducts? IVM de Abprazole die ze verkopen?

Volgens mij is dit een vrij nieuw bedrijf, waardoor er nog maar weinig ervaringen te vertellen zijn?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:11

Wat moet ik gebruiken voor maagzout?
Heel stom misschien, maar ik kan het even niet vinden.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:34

Ik heb het bij de tuinen gevonden, maar daar heet het bakingsoda. Doorzichtig potje met groene deksel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:55

natriumbicarbonaat of bakingsoda zullen de meest voorkomende benamingen zijn in supermarkten.

deze is voor mij het makkelijkst te verkrijgen (en tenminste niet in kleine zakjes)
Afbeelding

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:46

En hoeveel word daarvan gegeven?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:30

Ik wil abler bestellen. Maar ik twijfel tussen de abprazole en de plus. Iemand die mij kan helpen.?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:30

DoubleVv schreef:
Ik wil abler bestellen. Maar ik twijfel tussen de abprazole en de plus. Iemand die mij kan helpen.?

Mijn mening is gewoon de normale abprazole bestellen. Plus zit enkel een extraatje in voor de darmflora.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:33

SteffiiY schreef:
DoubleVv schreef:

Mijn mening is gewoon de normale abprazole bestellen. Plus zit enkel een extraatje in voor de darmflora.

Dank je wel.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:08

Hoi, ik heb van mijn dierenarts sucralfaat zakjes gekregen maar ben vergeten te vragen hoe ik die moet geven. Hoe deden jullie dat?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:49

Heeft iemand toevallig nog wat abprazole liggen/over? Ik krijg het niet voor elkaar om via de Abler website te bestellen :(

Of andere tips wat je kan geven? Die van mij staat de laatste tijd weer best wat te gapen, wellicht ook stress van de verhuizing. Heeft destijds een gastrogard kuur gehad maar dat vind ik voor nu toch even te prijzig...

poedertje van de paardendrogist eet hij niet.. dan laat hij alles staan

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:44

pepticure is betaalbaarder dan Gastroguard geloof ik.

Ik kan vanavond wel eens kijken wat ik nog heb, maar ben zelf ook vervroegd met een kuur van Abler begonnen, dus weet niet of ik dan veel kan missen...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:29

Of bakingsoda,2x daags theelepeltje

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:01

Weidebloem schreef:

wat doet dat precies?

Ja alle beetjes Abler is prima, ik weet niet of het iemand lukt om wel te bestellen dat ik eventueel geld overmaak?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:07

baking soda of natriumbicarbonaat neutraliseert maagzuur.

ik moet helaas zelf iemand aan z'n mouw trekken om te kunnen bestellen. Maar goed,nu ik je berichtje terug zie, denk ik er weer aan dat ik moet gaan tellen en klaar leggen voor mijn paard.
(als m'n hoofd niet vast stond...)

edit: heb zelf minder dan ik dacht en vind het gek om slechts enkele zakjes te versturen gezien het internationale betaling en verzending betreft.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:33

Weidebloem schreef:

Dit geld voor alle paarden?
En het is verder niet schadelijk?

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:03

Wat moet ik doen?

Ik ben eind april gestart met abler. 6 weken volle kuur gegeven en 6 weken afbouwen. Helaas begint zij sinds 2 weken weer te gapen en is gevoelig bij aanraking. Wat moet ik doen? Weer een volle kuur geven? 1 zakje (ipv 4 700 kg) geven en dit het hele jaar door om haar te ondersteunen? Ik weet het even niet meer. Ze is en blijft een stresskip, dus blijkbaar komen die zweren net zo hard weer terug.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:12

@ Zerena: je moet een beetje naar de grootte van je paard/pony kijken uiteraard. Ik geef aan mijn EV van +/-450kg 2 afgestreken maatschepjes van 5ml (koffielepel) 's morgens en 's avonds.
Maar even goed een eetlepel na een zware stressvolle inspanning.

bij echte stresskippen kan het zijn dat je gedurende langere tijd een onderhoudsdosis moet blijven geven of kruiden.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:26

Kelly08 schreef:
Wat moet ik doen?

Ik ben eind april gestart met abler. 6 weken volle kuur gegeven en 6 weken afbouwen. Helaas begint zij sinds 2 weken weer te gapen en is gevoelig bij aanraking. Wat moet ik doen? Weer een volle kuur geven? 1 zakje (ipv 4 700 kg) geven en dit het hele jaar door om haar te ondersteunen? Ik weet het even niet meer. Ze is en blijft een stresskip, dus blijkbaar komen die zweren net zo hard weer terug.

Mijn paard, ook een stresskip, heeft een paar jaar zakjes gekregen. Het aantal hing van zijn 'toestand' af. Sinds dit voorjaar staat hij op gastro+ van Havens gecombineerd met speedibeet en is hij voor het eerst sinds tijden van de Abler af. Ik ben benieuwd hoe we de winter doorkomen en als dat op Abler moet dan is dat maar zo.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:21

henshem schreef:
Kelly08 schreef:
Wat moet ik doen?

Mijn paard, ook een stresskip, heeft een paar jaar zakjes gekregen. Het aantal hing van zijn 'toestand' af. Sinds dit voorjaar staat hij op gastro+ van Havens gecombineerd met speedibeet en is hij voor het eerst sinds tijden van de Abler af. Ik ben benieuwd hoe we de winter doorkomen en als dat op Abler moet dan is dat maar zo.

Bedankt voor je reactie. Ga indd 1 zakje proberen en kijken of het voldoende is. Desnoods ophogen en weer afbouwen tot een onderhoudsdosering wat voor haar prettig is. Magnesium haalt wel wat stress weg en rij veel in het bos wat ze fijn vind, maar helaas houdt zij toch stress wat ik niet allemaal kan voorkomen.
Gastro+ ben ik niet zo'n fan van omdat er teveel zetmeel in zit.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:28

Mijn paard werd minder gestresst als ik monnikspeper gaf.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:46

Monnikspeper heeft als regelmatig voorkomende bijwerking maag/darmklachten.
Persoonlijk zou ik dat niet zo goed aandurven bij een maagpatient.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:48

Mijn paard, ook een stresskip, heeft een paar jaar zakjes gekregen. Het aantal hing van zijn 'toestand' af. Sinds dit voorjaar staat hij op gastro+ van Havens gecombineerd met speedibeet en is hij voor het eerst sinds tijden van de Abler af. Ik ben benieuwd hoe we de winter doorkomen en als dat op Abler moet dan is dat maar zo.[/quote]

Bedankt voor je reactie. Ga indd 1 zakje proberen en kijken of het voldoende is. Desnoods ophogen en weer afbouwen tot een onderhoudsdosering wat voor haar prettig is. Magnesium haalt wel wat stress weg en rij veel in het bos wat ze fijn vind, maar helaas houdt zij toch stress wat ik niet allemaal kan voorkomen.
Gastro+ ben ik niet zo'n fan van omdat er teveel zetmeel in zit.[/quote]

Begrijp ik en dat was wat mij ook tegenhield maar mijn paard heeft het nog nooit zo goed gedaan dus hij gaat er niet meer van af.