Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Bij de jonge ruin die nu in zouttherapie staat adviseerde de veearts een longdrukmeting om te kijken om hoeveel % het ging. Maar hij zei ook gelijk; dan heb je alleen een diagnose en nog steeds een dampig paard.
Citaat:Hoeveel pufjes heb je voorgeschreven gekregen?? We hebben het nog, dus kan het weer oppakken, maar eerst afwachten of hij nu eens goed schoon wordt en wat meer info inwinnen over het gehemelte.
superpony schreef:Vaak went dat, maar ligt er ook aan hoe je het aanbiedt, waar, wanneer, wat voor hooi etc.
Ik maak het al een tijd nat en dat eten ze meestal gewoon goed, waar nat hooi van de regen echt niet gegeten werd.
Maar het wisselt ook qua soort hooi.
Als je niks kan vinden, zou je misschien compact gras kunnen aanbieden? En als er hardvoer rondes zijn?? bijv een bak wiesencobs of andere ruwvoer mix.
En het hooi natmaken in een net en ophangen. Is wat extra werk, maar dan doe je het zelf en hoeft je stal alleen een net te wisselen.
Maaik schreef:superpony schreef:Vaak went dat, maar ligt er ook aan hoe je het aanbiedt, waar, wanneer, wat voor hooi etc.
Ik maak het al een tijd nat en dat eten ze meestal gewoon goed, waar nat hooi van de regen echt niet gegeten werd.
Maar het wisselt ook qua soort hooi.
Als je niks kan vinden, zou je misschien compact gras kunnen aanbieden? En als er hardvoer rondes zijn?? bijv een bak wiesencobs of andere ruwvoer mix.
En het hooi natmaken in een net en ophangen. Is wat extra werk, maar dan doe je het zelf en hoeft je stal alleen een net te wisselen.
Ik heb hem inmiddels al 14,5 jaar en heeft het altijd vrijwel niet gegeten. Hij is ongelofelijk kieskeurig. Ik vind het van belang dat hij voldoende ruwvoer blijft eten, want dat hangt ook weer samen met weerstand etc. etc.
Uit nood is het de afgelopen jaren wel is voorgevallen dat die tijdelijk nat hooi heeft gehad. Alleen sinds ie 3,5 jaar terug COPD heeft gekregen zou hij standaard op voordroog blijven.
De compact gras van hartog was ik inderdaad ook tegen gekomen, maar die heeft niet meer echt het ruwvoer structuur zeg maar. Dat is best wel hap slik weg. Dat is wel waar mijn voorkeur naar uit gaat. Maargoed dat is zeker een optie uit nood!
Maaik schreef:Ik heb even een vraag. Weet iemand waar in Friesland Jopack horse dinner te koop is?
Heb ook al contact gezocht met de leverancier, maar tot op heden nog geen reactie op. Aangezien het stalmanagement ineens van de een op de andere dag is verandert, zonder overleg, is er eigenlijk wel spoed bij dat ik dat vandaag nog te pakken kan krijgen. Hij staat nu namelijk met nat hooi wat hij écht niet eet.
Een goed alternatief is ook welkom! Alvast bedankt
Slmt9 schreef:Na langdurig dagelijks hoesten gaf ik twee weken 2x daags 15gr en daarna twee weken 1x daags 15gr