Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
CarolShadow schreef:Baby-olie zorgt alleen maar voor meer jeuk inderdaad!
Gewone jeuk kun je niet vergelijken met de jeuk van eczemers.
Olie is en blijft gewoon heel link, qua verbranden.
Babyolie bevat ook weer bepaalde stoffen waar paarden met hun huid op reageren.
Daar komt nog eens bij dat olie de huid alleen maar verstikt.
Dus olie doet meer kwaad dan goed.
Ik kan het niet vaak genoeg blijven zeggen.
Citaat:Wist ik niet, ook ik smeer altijd babyolie op de huid![]()
Daarna gaat de deken eroverheen, dus de zon kan het dan niet verbranden want die schijnt er niet rechtstreeks op.
Moet zeggen dat die van ons ook nooit open wondjes hebben, dat zal misschien ook schelen?
Mijn idee erachter was inderdaad ook zorgen dat de huid soepel blijft, ik smeer het ook op de staartwortel en merk dan wel dat er minder schilfers inkomen.
AngelsDitch schreef:Mijn pony krijgt door de oortjes aan de Rambo Sweet Itch deken kale plekken achter haar oren... wie heeft hier ngo meer problemen mee?
Overigens is mijn rambo niet meer wit... hahaha... mevrouw heeft een modderpoel uitgekozen om in te rollen... dusi sn u zwart.
ellepel schreef:vjestagirl:
wat fijn,maar je hebt er wel een werk van zeg met dat wassen en smeren!
hopelijk blijft ze jeukvrij![]()
pelryo:
hydrocortiderm zou goed kunnen helpen,dat is zelfs voor brandwonden geschikt en word ook bij mok etc gebruikt.
kun je kopen bij de dierenarts, en anders betadinezalf??
zand op een wond is niet erg hoor,zand is (over het algemeen) wel schoon en juist een natuurlijke wondbescherming voor paarden
Pelryo schreef:Ik maak de wonden wel schoon maar het blijft lichtjes bloeden en dan gaat hij rollen in het zand daarom smeer ik er liever wat op zodat het niet contact met het zand komt of is dit iet logisch? We zitten hier in het bos dus contact vermijden wordt moeilijk. Hij heeft alleen een uitloopstalletje dus daar komen de muggen ook.