[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:00

Ben maar een paar euro meer kwijt

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:34

Dat is waar en gelukkig heeft die van mij maar een halve nu
Dus dat worden dan 2 pergolide :)
Voor 120 pillen betaal ik €29
Zeker goedkoper dan prascend

Betaalde voor 60 pillen prascend €129
Dus scheelt wel :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:29

Neem vaak bewust de 160 pillen prascend je ben wel in een keer een smak geld kwijt, maar is vaak voordeliger dan maar 60 pillen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:37

cynthiar schreef:

Voor die 0,25mg tov de 1mg?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:09

Meert schreef:
cynthiar schreef:

Voor die 0,25mg tov de 1mg?

Ja op 210 1 mg pillen scheelt het ongeveer 17 euro.
Maar dan ga ik dus 840 pillen krijgen :D .

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:53

Ik hoop voor je dat je die pillen nog kan krijgen. Teva heeft namelijk geen voorraad meer. En van wat ik begreep is het momenteel niet in productie, dat moet weer opgestart gaan worden wat even gaat duren.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:56

Marcella schreef:
Neem vaak bewust de 160 pillen prascend je ben wel in een keer een smak geld kwijt, maar is vaak voordeliger dan maar 60 pillen.

Dat is zeker een idee. Maar met 3/8e tot een halfje per dag heb ik dan voor een jaar medicijnen. Vind ik wel een risico bij een 30-plusser.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:12

Meert schreef:
Ik hoop voor je dat je die pillen nog kan krijgen. Teva heeft namelijk geen voorraad meer. En van wat ik begreep is het momenteel niet in productie, dat moet weer opgestart gaan worden wat even gaat duren.

Kan nog wel een jaar duren voordat de productie weer op gang komt. Ze kunnen namelijk niet meer aan de grondstoffen komen. (Ik heb Teve gebeld)
Ja ja, BI heeft zeker alles opgekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:16

Toch is het belachelijk dat BI dit zomaar kan en mag doen.. echt misbruik maken van hun monopoly-positie.. Walgelijk!

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:25

Shanna schreef:
Toch is het belachelijk dat BI dit zomaar kan en mag doen.. echt misbruik maken van hun monopoly-positie.. Walgelijk!

Straks zit er hier een mee te lezen die bij BI werkt :(

Zou me niks verbazen
Ik vermoed ook hun dat er achter zitten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:26

Shanna schreef:

Maar we weten niet of dat zo is. Voorlopig is t nog een complottheorie :D

Kan me ook niet voorstellen dat de geondstoffen op zijn. Genoeg mensen die het nog wel gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:30

Ik vind het vooral belachelijk dat BI de prijs zo enorm omhoog kan en mag schroeven voor iets wat exact het zelfde is als het mensenmedicijn. Dus ze maken echt wel ongegeneerd misbruik van hun monopolypositie. Ze kunnen namelijk nergens aantonen waarom hun medicijn zoveel duurder moet zijn dan de pergolide, wat prascend dan zoveel duurder maakt. Behalve dat ze dus geen concurentie hebbem, en ze dus zelf de prijs kunnen bepalen, en mensen dus enkel de keus hebben om het wel of niet af te nemen ten koste van de gezondheid van hun paard.

Ja, ik walg hier echt van..

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:37

Ik heb goed nieuws !!!
Heb de uitslag juni waren haar bloedwaardes 156
En nu 44 .terwijl deze tijd normale waarde.s 47 is
Dus ik ben zo blij !!!

Hoi Yenny, de ACTH-waarde van diva is 44 pg/ml. In deze maanden is normaal <47 dus hij is goed zo.
Laatst bijgewerkt door Babyyentje op 15-09-17 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:37

Daar geef ik je echt gelijk in, hoor.m, Shanna. Gaat helemaal nergens over, behalve ongegeneerd zakken vullen over een andermans rug.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:45

Dat de grondstof op is kan wel degelijk waar zijn. Pergolide is een synthetische stof die in China geproduceerd wordt. Daar hebben ze ineens bedacht dat het milieu toch best wel belangrijk is en alle fabrieken worden gecontroleerd op illegale lozingen en andere ellende die al jarenlang gedoogd word. Er zijn al tientallen fabrieken in allerlei sectoren dicht.
Let wel, ik heb geen idee of dat het geval is maar het is mogelijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:09

Ik heb ook uit betrouwbare bron vernomen dat er bij de groot handel geen pergolide meer te krijgen is, ook de 0,25mg niet.
Ik heb nog ruim 500 pillen staan, dus kan nog even toe. Durfde dat wel aan om flink in te kopen toen ik de kans kreeg met 2 cushies.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:37

Maar als de pergolide op is, hoe komt prascent er dan aan?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:41

Dat is een goeie Fabster. Pas als BI geen Prascend kan maken klopt het dat het op is. Anders is er toch wat anders aan de hand....

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:59

Even een vraag ??
Ik heb de uitslag haar waarde waren 44 pg/ml
Heeft ze dan wel cushing omdat ik ergens las dat een cushing paard acth waarde heeft van 47pg/ml

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:18

Is het niet zo dat een onbehandeld Cushing paard een waarde boven de 47 moet hebben tijdens deze maanden?

Dus als jij je paard nu met prascend behandeld en de waarde is onder de 47 dan betekent dat dat het goed werkt. Volgens mij is het niet zo dat Cushing paarden dan op 47 blijven steken.

Ik ben me net pas in alles aan het verdiepen omdat mijn merrie het waarschijnlijk heeft, dus zou het niet zeker weten! En ik hoop dat ik je vraag goed begrepen heb haha

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:28

Babyyentje schreef:
Even een vraag ??
Ik heb de uitslag haar waarde waren 44 pg/ml
Heeft ze dan wel cushing omdat ik ergens las dat een cushing paard acth waarde heeft van 47pg/ml

Dat ligt er aan of je medicatie geeft. Krijgt je paard medicatie dan is de PPID nu dus onder controle. Dat wil trouwens niet zeggen dat je geen medicatie meer hoeft te geven. Daar zit je paard de rest van zijn of haar leven aan vast. Geef je het niet dan is het twijfelachtig of je paard PPID heeft.

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:04

Ze krijgt medicatie een halve pil per dag
Maar twijfel omdat toen ze getest werd een hoeflederhuid ontsteking had aan beide achterbenen en toen waren haar waardes 156
Stress pijn levert ook hoge waarde.s

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:27

Babyyentje schreef:
Maar twijfel omdat toen ze getest werd een hoeflederhuid ontsteking had aan beide achterbenen en toen waren haar waardes 156

Mijn merrie is momenteel ook hoefbevangen. Ik heb haar daarom ook laten testen. Uitkomst was 58. Heb dezelfde vraag gesteld aan mijn dierenarts : kan deze verhoging door de pijn komen van de hoefbevangenheid (omdat de waarde niet eens zo heel veel verhoogd is).

Zij zei tegen mij dat het zou kunnen, maar dat een paard dan echt ontzettend veel pijn moet hebben om de waarde echt te doen laten stijgen. Zij dacht meer aan ppid dan verhoogde waarde door pijn in mijn geval.

Dan lijkt mij dat in jouw geval, 'met zon hoge waarde, al helemaal onlogisch.

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:00

Nandos schreef:
Babyyentje schreef:

Mijn merrie is momenteel ook hoefbevangen. Ik heb haar daarom ook laten testen. Uitkomst was 58. Heb dezelfde vraag gesteld aan mijn dierenarts : kan deze verhoging door de pijn komen van de hoefbevangenheid (omdat de waarde niet eens zo heel veel verhoogd is).

Zij zei tegen mij dat het zou kunnen, maar dat een paard dan echt ontzettend veel pijn moet hebben om de waarde echt te doen laten stijgen. Zij dacht meer aan ppid dan verhoogde waarde door pijn in mijn geval.

Dan lijkt mij dat in jouw geval, 'met zon hoge waarde, al helemaal onlogisch.

Hoeflederhuid ontsteking schijnt pijnlijker te zijn dan bevangen
Ze ging ook constant liggen om haar achterbenen te ontlasten
Verzette echt geen stap was zo zielig
3 weken op de metacam en buut .toen knapte ze gelukkig op en nu rent ze weer door de wei
Heeft nu voer laag aan zetmeel en suikers
Marstall vito en onbeperkt hooi snachts
Op de wei alleen met korfje op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:51

Bevangen is hetzelfde als hoeflederhuidonsteking @Babyyentje.