Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Mosh, het voer wat je geeft is toch helemaal niet suikerarm ? Zeker de muesli en de slobber niet.....
Dan kan je beter speedibeet van pavo voeren ( 5% suiker en zetmeel ) of anders seniores priores van subli (15% suiker en zetmeel ). Of grasbrok, dat kan ook dienen als ruwvoervervanger en zit onder de 10% vaak.
Mosh schreef:In Pavo Sportsfit zit trouwens 4,5% suiker. En in Speedibeet 5,0% dus dat klinkt wel als iets naar waar ik naar op zoek ben. Was het nog niet tegengekomen in mijn zoektocht, maar het bestaat dus nog niet zo lang
SuperRoos schreef:Fiek vanmorgen weer erg slecht bij mijn moeder geweest. Als het zo blijft laat ik misschien de voorbenen eens op de foto zetten.
Het is al langer slecht, ook voor het bekappen.
Geef het natuurlijk wel de tijd hoor, hoef moet sterker worden etc.. Maar niet dat er meerdere oorzaken waren die we over het hoofd zien..
Sababber schreef:Ik heb misschien even een hele rare vraag..
Maar mijn verzorgpony is een klophengst..
Met cushing dus..
Kan dat iets met elkaar te maken hebben?
Ik heb al wat lopen zoeken en ik heb toch het idee dat er een link zou kunnen zitten.
Het heeft immers beide met hormonen te maken..
IMJ schreef:Sababber schreef:Ik heb misschien even een hele rare vraag..
Maar mijn verzorgpony is een klophengst..
Met cushing dus..
Kan dat iets met elkaar te maken hebben?
Ik heb al wat lopen zoeken en ik heb toch het idee dat er een link zou kunnen zitten.
Het heeft immers beide met hormonen te maken..
Waarom denk je dat, kun je dat uitleggen?
Cushing komt eigenlijk zelfs meer bij merries voor..
Daarbij denk ik echt dat heel veel oude paarden het hebben maar dat eigenaren (en helaas zelfs dierenartsen) het niet herkennen..