[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:40

De webpagina kan niet worden weergegeven
:+

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:47

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:17

derfen bestaat al zo'n 3 kwart uit olie, dus vermengen met nog eens olie? pff
Vaseline lijkt me dan beter.

Daffie: die link, tja, wat moet ik ervan zeggen.
De dieren die daar baat bij hebben, hebben gewoon een gigantische chaos in het lichaam en missen ik weet niet wat aan de juiste stoffen, in de juiste verhoudingen.

Pelryo: Ik heb je even via pb benaderd ;)

_00_0

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:42

Klopt _CS_ hoop dat je er wat mee kan,

POnylief is een shetlander van 25, staat in een paddock in het bos ( slecht ik weet het, maar hij staat aan huis) Nauwelijks weidegang ivm hoefbevangenheid vorig jaar, geen krachtvoer omdat hij niks doet, wel vitamientjes natuurlijk. Drainage helpt niet tegen jeuk, maar hij valt er wel door af.Kan geen hoofdkap op ivm puberende vriendjes. Krijgt geen beweging ivm gevoelige voetjes en geen interesse ( dan moet je hem vooruit slepen) Denk er aan om hem in te laten slapen voordat het echt vervelend wordt, maar het is een grote stap. Pony is nog wel actief en geeft weleens een bokje etc.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:46

ik probeer info te vinden over Derfen, ik vind de info, maar geen prijzen :D

Waar kan ik dit vinden/bestellen en wanneer gebruiken jullie dat juist?

Ons Zyta schuurt dit jaar extreem weinig. Ik heb geen wondjes, geen schilfers, en dat allemaal omdat ze niet op de wei staat!

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:09

Hallo,

Mijn vorige pony had altijd heel erg last van zomerexeem.
een deken dat schuurde ze gewoon kapot.
toen kwam mijn vader met een idee: Neocidol.
Neocidol is een schapenwassers middel.
en het heeft een geur, die de mens en dier niet sterk ruikt maar de vlieg wel.
het is eigenlijk een gif tegen ongedierte, het helpt tegen teken, dazen, horsels.
je wast je paard/pony er mee, dan laat je het gewoon opdrogen.
en je paard/pony heeft veel minder last van al de vliegen en meer ongedierte!.

zijn er meer mensen die dit gebruiken??

Groetjes, Geeske

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:18

_CS_ schreef:
derfen bestaat al zo'n 3 kwart uit olie, dus vermengen met nog eens olie? pff
Vaseline lijkt me dan beter.

Daffie: die link, tja, wat moet ik ervan zeggen.
De dieren die daar baat bij hebben, hebben gewoon een gigantische chaos in het lichaam en missen ik weet niet wat aan de juiste stoffen, in de juiste verhoudingen.

Pelryo: Ik heb je even via pb benaderd ;)

Oké, wat denk jij dan dat jouw paard heeft? blijkbaar kan jouw paards lever al die moederne troep ook niet verwerken....
En hoe weet jij dat het in jouw paards lichaam geen chaos is?
Bovendien, heb jij het geprobeerd? Hoe weet jij bovenstaande dan allemaal zo zeker? Wat nou als het wel voor jouw paard werkt? Net zo goed als voor de onze? Zou het niet fijn zijn?
Vind dat je niet te snel een oordeel moet hebben, want zoals me ma al aangeeft; als ze haar hadden gezegd van: "hier heb je een elixer, daar gaat de zomereczeem mee weg" dan had ze t ook niet gelooft. Dat kan ik je wel vertellen.

Bekend is wel dat veel dieren een vervetting van de lever hebben en er is bewezen dat dit met de Elixer word verholpen.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:20

ach, het zoveelste wondermiddel
hoe vaak heb ik dat al niet gelezen....

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:24

Mensen er is geen wondermiddel, alles werkt op elk paard anders

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:56

Citaat:
Oké, wat denk jij dan dat jouw paard heeft?
Die van mij heeft echt ZE, in combinatie met een slechte lever, en trage spijsvertering

blijkbaar kan jouw paards lever al die moederne troep ook niet verwerken....
Nee inderdaad, mijn paard is supergevoelig, en reageert bij de kleinste dingen al heel extreem

Het lichaam van mijn paard is juist wel een chaos ;)

Bovendien, heb jij het geprobeerd? Nee, omdat ik nu de juiste manier heb gevonden en een jeukloos paard heb

Hoe weet jij bovenstaande dan allemaal zo zeker? Een echte eczemer reageert gewoon op de mug, dus die kan gewoonweg niet zonder deken, indien er dus een geval is die ineens zonder deken kan staan door een bepaald middel, ligt de kern van het probleem dus totaal ergens anders, dan bij de mug

Wat nou als het wel voor jouw paard werkt? Ik hoef het niet te proberen, omdat ik al de juiste manier heb gevonden

Net zo goed als voor de onze? Zou het niet fijn zijn? Proberen kan altijd, ik zeg nergens dat het niet zou helpen. Alleen als er bij de 1 iets aanslaat wordt dit ineens aangeprijst als wondermiddel, terwijl dat voor een ander totaal geen effect heeft.

Vind dat je niet te snel een oordeel moet hebben, want zoals me ma al aangeeft; als ze haar hadden gezegd van: "hier heb je een elixer, daar gaat de zomereczeem mee weg" dan had ze t ook niet gelooft. Dat kan ik je wel vertellen.
Ik oordeel niet te snel, het is gewoon de waarheid, hoe je het ook went of keert.
Imo een echte zomereczemer is niet te 'genezen', tenzij de boosdoener uitsterft.

Bekend is wel dat veel dieren een vervetting van de lever hebben en er is bewezen dat dit met de Elixer word verholpen.
Hoeveel paarden zijn er niet te dik of hebben scheve verhoudingen qua vitaminering e.d. dat draagt allemaal bij aan storingen in organen. Dit product werkt dan gewoon in op die scheve verhoudingen EN op de organen en stimuleert ze daar, niet veel anders dus al veeeele andere middelen voor binnenuit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:47

De link doet het bij mij niet maar ik begrijp dat dit een soort supplement-wonder is voor eczemers?

Wisse had vandaag iets geschuurd; op 1 plek aan de hals en achter de oren(waar het steeds al rommelt) had hij schilfers, en een kleine kale plek naast zijn voorpluk. Het deed hem ook pijn want ik mocht niet aan zijn hals komen...
Heb er met moeite weer Derfen op gedaan en heb hem voor de zekerheid met masker teruggezet zodat hij niet nog meer kapotschuurt naast zijn voorpluk.
Dit was de eerste keer dat ik een dag langer tussen de smeerbeurten deed; tot nu toe om de dag en nu dus na 3 dagen smeren. Ik hoop dat dat het was, en dat hij er (nog) niet aan toe is om het smeren af te bouwen, en niet dat het een teken is dat de Derfen niet (meer) werkt!
Hij staat nu 9 dagen zonder deken...

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:56

_CS_ jou praard heeft dus ECHT ZE ?

jou paard gaat jeukloos door het leven? HOE ?

Waaarom werken die middeltjes bij mensen dan wel als ze ergens allergisch voor zijn ?

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:08

_CS_ schreef:
Citaat:
Oké, wat denk jij dan dat jouw paard heeft?
Die van mij heeft echt ZE, in combinatie met een slechte lever, en trage spijsvertering

uit onderzoek is gebleken dat paarden met een allergie voor die muggen, het gif dat dat die mug in spuit, dit niet kan verwerken, door naar men gist, verkeerde voeding en dus een verkeerde of onvoldoende werking van de lever even een citaat uit het stukje: "Dat die Elixer voor heel veel dingen goed was, had het wel bewezen. Zo hebben de paarden geen wormen, glanzen ze als spiegels, hebben harde hoeven, nemen goed hun voedsel op, het zit boordevol mineralen en electrolyten en ze hebben geen overgewicht, kortom; ze zitten goed in hun vel".
daarvoor gebruikten wij de elixer en niet voor de eczeem

blijkbaar kan jouw paards lever al die moederne troep ook niet verwerken....
Nee inderdaad, mijn paard is supergevoelig, en reageert bij de kleinste dingen al heel extreem

Het lichaam van mijn paard is juist wel een chaos ;)

Bovendien, heb jij het geprobeerd? Nee, omdat ik nu de juiste manier heb gevonden en een jeukloos paard heb
Super, echt waar..

Hoe weet jij bovenstaande dan allemaal zo zeker? Een echte eczemer reageert gewoon op de mug, dus die kan gewoonweg niet zonder deken, indien er dus een geval is die ineens zonder deken kan staan door een bepaald middel, ligt de kern van het probleem dus totaal ergens anders, dan bij de mugDeze muggen zijn er altijd al geweest, want mijn opa moest de paarden altijd al insmeren met verlopen olie van zijn vader..

Wat nou als het wel voor jouw paard werkt? Ik hoef het niet te proberen, omdat ik al de juiste manier heb gevonden

Net zo goed als voor de onze? Zou het niet fijn zijn? Proberen kan altijd, ik zeg nergens dat het niet zou helpen. Alleen als er bij de 1 iets aanslaat wordt dit ineens aangeprijst als wondermiddel, terwijl dat voor een ander totaal geen effect heeft.Het enige dat er bij staat is dat het voor ons een wondermiddel is, zo hebben we nl. ook al een paard (KWPN) van 21 met ontstekingen in de mond en een super slechte eetlust door de pijn, weer aan de praat gekregen met dit spul

Ik oordeel niet te snel, het is gewoon de waarheid, hoe je het ook went of keert.
Imo een echte zomereczemer is niet te 'genezen', tenzij de boosdoener uitsterft.
Zo als ik al zei, die muggen zijn er altijd al geweest.

Hoeveel paarden zijn er niet te dik of hebben scheve verhoudingen qua vitaminering e.d. dat draagt allemaal bij aan storingen in organen. Dit product werkt dan gewoon in op die scheve verhoudingen EN op de organen en stimuleert ze daar, niet veel anders dus al veeeele andere middelen voor binnenuit.vervetting van de lever betekent niet dat het paard te dik is, maar doordat de lever al het vet op slaat kan ie zijn werk niet meer doen. dit komt idd vaak door te lang verkeerde voeding, maar ook doordat een paard tegenwoordig niet meer in zijn natuurlijke omgeving graast, het voer te eenzijdig is en niet meer die kruiden eten die ze in de natuur zouden eten, aldus Jan Smit

Ook is zijn elixer niet te vergelijken met andere homeopatische middelen, die exact bedoelt zijn voor bijv. eczeem

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:09

chipieke schreef:
ik probeer info te vinden over Derfen, ik vind de info, maar geen prijzen :D

Waar kan ik dit vinden/bestellen en wanneer gebruiken jullie dat juist?

Ons Zyta schuurt dit jaar extreem weinig. Ik heb geen wondjes, geen schilfers, en dat allemaal omdat ze niet op de wei staat!

http://www.vidoma.nl

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:11

ik geloof ook niet in wondermiddeltjes.

heb nu een redelijk jeukloos paard en dat zonder deken.
het is wel intensief smeren en onderhouden en alles in de gaten houden.
volgend jaar krijgt ze vanaf het begin een deken.

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:14

ga anders gewoon naar

http://www.stal-lindloh.eu

Het verhaal van mn moeder staat rechts bovenin.

Ze zegt net nog wel, dat het nu onverwachts werkt bij 3 paarden, wil niet zeggen dat het meteen een wondermiddel is.

Gezien de resultaten in de verdere bio-industrie, heeft ze er wel vertrouwen in dat het voor meerdere dieren een uikomst zal zijn.

Bovendien kost het geen kapitalen, das ook nog eens mooi meegenomen en is het niet een riante stap om het uit te proberen. Een fles kost ong. 12,50 en daar kun je een dag of 90 mee vooruit...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:15

ik heb ook besteld bij vidoma.
Hoop dat ik morgen mn 500ml fles binnenkrijg, proefflesjes zijn zo goed als op nu.
Wel prima eigenlijk, deed met een proefflesje ongeveer een week, dus ben straks al 3 weken aan het testen geweest voor zo'n klein bedrag.
Echt ideaal!

Daffie, dat is inderdaad niet duur!
Moet dat perse door water heen (kan het ook over het voer)?
En ik wil graag weten wat er precies inzit, wel zo fijn om te kijken of er iets in zit waarvan je weet dat je paard er verkeerd op reageert...

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:25

Wij geven het idd over het voer.

Wij ook wel graag weten wat er in zit, krijgen het alleen niet uit Jan, das nou net het geheim van de kok zegt ie dan. Als jij vertelt waar je paard niet tegen kan, vertelt hij je wel of het er in zit ja of de nee..

Wij zijn er domweg mee begonnen, niet verder gevraagd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:34

Daffie9 schreef:
Bovendien kost het geen kapitalen, das ook nog eens mooi meegenomen en is het niet een riante stap om het uit te proberen. Een fles kost ong. 12,50 en daar kun je een dag of 90 mee vooruit...

Wat is de dosering voor een D-pony?

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:41

Wij geven in de zomer maanden aan de pony's met eczeem (we hebben geen paarden) 10ml. een eetlepel per dag.

In de winter en de anderen 2-3 keer per week 1 eetlepel

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:44

jammer, ik wil niet zomaar iets voeren waarvan niet blootgegeven wordt wat erin zit, en met mij vele anderen denk ik.
Misschien kan hij de grootste bestanddelen aangeven, zodat je weet op welke basis het werkt?

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:45

@daffie9...

is het de bedoeling dat je voor het ZE seizoen ermee begint?
of kan je ook halvewege het seizoen mee beginnen..

ik ben wel benieuwd..!!! en ik neem aan dat als het in de handel is... er geen rare dingen inzitten...

@_CS_

wat doe je nou precies met je paard (of wat juist niet??)
eerder heb je aangegeven dat je niet met smeersels aan de haal gaat...
gebruik je alleen een deken?

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:49

Wij zijn met prinses 3 weken geleden pas begonnen en na 2 week hebben we de deken af gelaten.

Er zit geen raar spul in nee, das onderzocht door de keuringsdienst van waren en onlangs heeft iemand van de Universiteit Wageningen contact opgenomen met mijn ma. Die zijn inmiddels aan het invertariseren geslagen en binnenkort komt er geloof ik iemand om de paarden die het nog niet krijgen te onderzoeken (mest en bloed) en dan na maand of 3 weer. Dit doen ze dan bij meerdere bedrijven nog. Geloof dat er bij kippen al onderzocht is...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:52

blijf het wel een raar idee vinden, iets aan paarden geven wat voor pluimvee bedoeld was :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:54

opisop_shop schreef:
blijf het wel een raar idee vinden, iets aan paarden geven wat voor pluimvee bedoeld was :=

Sedochol is ook zo'n middel, wordt voorgeschreven aan paarden als leverkuur.