Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suusiejj schreef:Jolliegirl schreef:Ik ben bang dat dit paard niet veel buiten heeft gestaan...?
denk alleen op stal, maja andere kant als het een trap van een medepaard zou zijn op zn mond hoe moet ie daar aan komen als ie alleen op stal stond..
mja maakt ook niet uit,.. Denk dat als hij bijvoorbeeld 3maand terug dit gegeten heeft het niet meer te zien is ofzo
spicegirl schreef:de oorzaak is natuurlijk in verband met de behandeling!!
en organen die stoppen, zijn niet vergiftigd. die houden er gewoon mee op.
Sientje schreef:Is bekend waardoor die beschadiging komt? Zou, gezien de symptomen/huidbeschadigingen, trouwens eerder aan St. Janskruid of andere fototoxische planten denken dan aan Jacobskruiskruid...
spicegirl schreef:okay, vergiftigde organen stoppen op t laatst, maar niet alle gestopte organen zijn vergiftigd. er zit een wezenlijk verschil in.volgens mij sterven gestopte organen af en is herstel niet mogelijk.
Raveltje schreef:Zou dat dan niet betekenen dat er daar meer paarden met die symptomen zouden moeten staan.. Lijkt me dat er daar wel meer niet in goede conditie zullen zijn! Indien dit daadwerkelijk om een st. Janskruid vergifting zou gaan..
Jolliegirl schreef:Raveltje schreef:Zou dat dan niet betekenen dat er daar meer paarden met die symptomen zouden moeten staan.. Lijkt me dat er daar wel meer niet in goede conditie zullen zijn! Indien dit daadwerkelijk om een st. Janskruid vergifting zou gaan..
Canjer staat op een nieuwe stal he nu.. bij Moniek dus..
daar is het giftige-planten-vrij
ik wil niet weten wat er nogmeer staat bij die oude eigenaar
Citaat:update
Het kan wel genezen zei iealleen herstel duurt heel erg lang, en hij moet heel erg snel nog sterker worden om nog meer complicaties te voorkomen.
DA was verder heel tevreden. Hij vond hem mentaal ook erg opgeknapt!
Maar hoe we het nu moeten behandelen weten we niet.
Als we wat om zijn benen doen haalt ie het er weer af.
Hij scheurt nu zelf al de stukken dood vlees van zijn benen....
Jolliegirl schreef:Raveltje schreef:Zou dat dan niet betekenen dat er daar meer paarden met die symptomen zouden moeten staan.. Lijkt me dat er daar wel meer niet in goede conditie zullen zijn! Indien dit daadwerkelijk om een st. Janskruid vergifting zou gaan..
Canjer staat op een nieuwe stal he nu.. bij Moniek dus..
daar is het giftige-planten-vrij
ik wil niet weten wat er nogmeer staat bij die oude eigenaar