Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

isabelvdm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:21

Wind schreef:
Hij heeft het in al zijn papieren/site over bloedonderzoek, het woord eiwit heb ik er niet bij zien staan.

nee, ok, hij gebruikt bloed om het eiwitprofiel vast te stellen, is het idee.

Isabel

ellepel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:37

hier doen ze dus een hypo-ionisch-eiwitprofiel onderzoek:

http://users.pandora.be/drdesaedeleer/voorstelling.htm

ligt antwerpen niet in belgie?

en hier kun je de opleiding volgen waarin je dus eiwitprofielen uitzoekt, niet echt interresant maar denk zet t er ff neer
http://www.viow.be/stmogelk/index.html

ik ge de bovenste site eens een mailtje sturen en vragen of ze me willen uitleggen wat dat betekent en wat het kan doen voor iemand met eczeem..ik krijg vast wel een mooi antwoord terug, end at zet ik hier dan wel neer.
weten we meteen wat t is. toch?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:38

ellepel schreef:
hier doen ze dus een hypo-ionisch-eiwitprofiel onderzoek:

http://users.pandora.be/drdesaedeleer/voorstelling.htm

ligt antwerpen niet in belgie?

en hier kun je de opleiding volgen waarin je dus eiwitprofielen uitzoekt, niet echt interresant maar denk zet t er ff neer
http://www.viow.be/stmogelk/index.html

ik ge de bovenste site eens een mailtje sturen en vragen of ze me willen uitleggen wat dat betekent en wat het kan doen voor iemand met eczeem..ik krijg vast wel een mooi antwoord terug, end at zet ik hier dan wel neer.
weten we meteen wat t is. toch?

Goed gevonden Ellepel!!!
Kun je ook vragen hoe duur zo een bloedonderzoek is?
En of er patent op zit

In de folder van Taal wordt geschreven dat hij de analyse heeft verfijnd
Op basis van zijn waar-nemingen en kennis heeft hij een bestaande bloedanalyse verfijnd en een nieuwe therapie ontwikkeld.

Misschien heeft Taal zijn kennis wel gedeeld, maar dat zal wel niet, anders hadden we zelf niet hoeven zoeken

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:44

Ik verbaasde me vorig jaar al dat er serieuze artikelen in de Paardenkrant stonden.
Wat heeft LT allemaal al niet gedaan, de minister indertijd geadviseerd over de hoge snelheidstrein , Revoluties in de fokkerij etc etc.
Elders op dit forum zag ik dat hij als professor op een school een lezing gegeven heeft dat scholen zich niet beter laten voorlichten voor ze iemand op de leerlingen loslaten.
Het probleem is dat hij zichzelf gelooft, dat hebben meer mensen met een dergelijke zelfadoratie, en een enorme babbel heeft.
Ik zou de gedupeerden adviseren om een gezamelijk proces te beginnen wellicht dat wat publiciteit over wie en wat LT eigenlijk wel is meer slachtoffers helpt voorkomen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:03

de dierenarts waar ik stage loopheeft even gebeld met van der Horst.. Hij zei dat het revolutionair bloedonderzoek was gebaseerd op een frans onderzoek uit de 18 eeuw...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:05

trisca schreef:
de dierenarts waar ik stage loopheeft even gebeld met van der Horst.. Hij zei dat het revolutionair bloedonderzoek was gebaseerd op een frans onderzoek uit de 18 eeuw...

auw...

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:10

aiaiai

krijg pijn in mijn knip hier

snik

isabelvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:17

trisca schreef:

Waaaat!??????????

Heb je meer informatie? Wat zei van der Horst nog meer?

The plot thickens......

Isabel

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:28

trisca schreef:

Ik val niet eens steil achterover, maar eigenlijk wel.
Franse revolutie dus!!! Of wanneer was dat ook weer?
Hoe is het mogelijk dat zo iemand jaren door kan gaan?
Geen wonder trouwens dat Taal het bloedonderzoek heeft vernieuwd dan Ben benieuwd naar het tempo van dat verTaalbureau!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:39

isabelvdm schreef:
trisca schreef:

Waaaat!??????????

Heb je meer informatie? Wat zei van der Horst nog meer?

The plot thickens......

Isabel

Dat hij helemaal gek werd van die chaoot, Hij wilde alles erg snel gepubliseerd hebben maar van der Horst was het zat. Er was veel chaos en wenig bewijzen, veel te kleine groepen en veel variabelen..
Hij heeft hem het adres van een homeopaat gegeven, die is na een tijdje ook gillend wed gerend.

En dat hij nooit bloeduitslagen heeft gezien, en het eigenlijk ook geen samenwerking wilde noemen wat er tussen hun was

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 23:51

eigenlijk wel te erg.

isabelvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:58

trisca schreef:

ik ben nu echter wel de draad kwijt, wie is van der horst? de dierenarts die bij het fjordenstamboek onderzoek was betrokken, was van der holst.
waar komt van der horst in het taal-verhaal kijken?

Isabel

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:01

[quote="isabelvdm
ik ben nu echter wel de draad kwijt, wie is van der horst? de dierenarts die bij het fjordenstamboek onderzoek was betrokken, was van der holst.
waar komt van der horst in het taal-verhaal kijken?

Isabel[/quote]

Ik denk dat v.d Holst bedoeld wordt die bij de referenties genoemd staat.
Belangrijk om dat even zeker te stellen denk ik.

isabelvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:54

van de novelcure site:
"Op basis van zijn waar-nemingen en kennis heeft hij een bestaande bloedanalyse verfijnd en een nieuwe therapie ontwikkeld."

een 'bestaande bloedanalyse verfijnd', trisca, dank je wel, dit is wel de grootste charlatannerie (is dat een woord?) die ik in lange tijd ben tegengekomen.

Isabel

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:57

trisca schreef:

Als Horst = Holst dan staat hij zelf toch ook voor gek

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:00

Nadat Iwanluver hier mij weer even attendeerde op dit topic ben ik er vanavond eens even voor gaan zitten om vanaf pagina 4 tot hier door te lezen (duurde paar uurtjes maar dan ben je ook weer wat wijzer) Maargoed een aantal antwoorden die ik nav opmerkingen of vragen kwijt wil:

- Eczeem voor de 2 levensjaar komt hier wel voor. Een kreeg het de zomer van haar eerste levensjaar (en meteen vrij hevig) de ander (haar volle broertje) kreeg het na 6 maanden al. Verschijnselen: Keiharde geplooide manenkam, kale plekken, kleine inwendige bultjes gevuld met etter.

- Hoofd van het fjordenstamboek spreekt wel erg afzijdig. Als het inderdaad een zeer succesvol iets geweest was, had hij echt niet op die privacy toegespitst. Ken een ander geval waarin iemand duidelijk aangegeven had dat ze niet wou dat haar gegevens doorgegeven werden, maar dat gebeurde uiteindelijk “per ongeluk” wel. Verder zoals Iwanluver dus al zei, deden de paarden hier niet mee met het onderzoek. Moet trouwens ook zeggen dat ik niet bar veel fjorden ken die wel met het onderzoek mee deden....eentje hier in de buurt en heeft uiteindelijk het hiernamaals gevonden, omdat het eerst leek te verbeteren maar uiteindelijk na de kuur net zo hard weer terugviel. Die hebben ze toen laten inslapen.
Verder zou dhr LT overigens ook nav een merrie hier bekijken in hoeverre er een kuur en wat voor een er nodig was voor haar nakomeling die vanaf haar 1e jaar schuurt. In feite wachten we nu nog steeds op dat antwoord...nooit gekregen dus!

- Hier op stal staan aan eczeempaarden: 4 fjorden, 1 haflinger, 2 tinkers. Al deze paarden kwamen hier zonder eczeem. Twee vertoonden eczeembeginselen in hun eerste zomer hier (fjord + haf), 1 na lange tijd (tinker, met een verleden aan wormbesmetting, operatie aan dr knieen, hoefkatrol en aantal onduidelijke klachten), 1 in de 2e zomer hier (tinker, maar ook pas 2e helft van de zomer), 1 na hier al jaren te staan (fjord, heeft hier in de tussentijd al 3 veulens gekregen, na het afspenen van dat laatste veulen begon de eczeem en behoorlijk hevig ook, verder een fjord die niet kan zeggen dat ze echt ‘een vaste baas of verzorgster heeft’). Tot slot twee nakomelingen van de voorgaande merrie. De oudste kreeg eczeem in haar eerste levensjaar en ook meteen vrij hevig. Het afgespeende veulen waarna de merrie eczeem kreeg heeft tot op de dag van vandaag nog geen eczeem, het veulen van dit jaar wel en al op 6 maand. Verder is er nog een nakomeling aanwezig van de besproken merrie die niet hier staat, maar die ook vrij hevige eczeem heeft. Het valt me ook op dat de fjorden hier een geheel andere uiting van de eczeem hebben als de tinkers. De fjorden hebben het voornamelijk aan de staart en manen. De tinkers ook wel, maar deze schuren ook hun onderbuik helemaal kapot!!

- Nog even doorgaande op die ene merrie hier die het na afspenen van haar zoveelste veulen pas kreeg: Zij heeft diverse kuren gekregen van Taal. De bloedtesten zijn nog een keer opgevraagd en deze had hij ook toegezegd en vond het leuk dat ik interesse had en hij wou mij zelfs wel uitleg geven over testen en dergelijken....nooit iets gezien. Verder werd deze merrie uiteindelijk volgestouwd met capsules en spuiten (wat inderdaad meer vitaminespuit oogde). Tijdens de behandeling leek ze goed te pas, opgewekt etc. Maarja als ik dat nu zo lees snap ik dat ook wel, min of meer gedrogeerd. Zodra de kuur afgelopen was was het net of je met een robot rond liep. Ze had een levensloze blik, zodra ze ergens vast stond hing ze in de vreemste posities om maar te kunnen schuren. Nee ze leek duidelijk, tja, depressief zal ik maar zeggen. Momenteel is ze nog niet zoals ze altijd was, houd zich sneller en vaker afzijdig, maar vind het verder wel geweldig als ze wel keer aandacht krijgt. Volgens mij is het bij deze merrie niet eens alleen eczeem, maar een duidelijke schreeuw van het lichaam al dan niet van de geest. Ze heeft gewoon ontzettend anders eczeem dan de rest van de paarden qua doen en laten.
Vandaag de dag heeft ze nog steeds plekken waar het haar wel zit, maar in zeer geringe mate. Als je het aanraakt voel je echt een haast verharde eeltachtige huid, manenkam etc is hardstikke hard en zomers zijn de plekken gewoon echt het etter uit te drukken! Sommige plekken waar de etter uit komt is echt een potlood in te steken voor een paar mm *en nu ik dit typ krijg ik alweer kippenvel want zie het nog voor me dat ik het zat te bestuderen*

- Verder heb ik me ook al vaker afgevraagd wat de stadsdichtheid met eczeem te maken heeft. De paarden hier lijken gevoeliger te zijn dan wanneer ze bij vorige plaatsen stonden. Wij zitten echter aan de snelweg (steenwijk) en aan de rand van de stad. Een andere stal waar ik geregeld loop ligt ver van de doorgaande (snel) wegen en juist meer tussen natuurgebieden en wateren (waar juist wel weer het zomers stikt van de muggen en vliegen), maar daar hebben paarden en ook de eczeempaarden die hier komen, duidelijk minder klachten. Weer een andere locatie (waar voorheen die ene eczeemnakomeling die niet bij ons staat, stond) en waar de paarden ook vrij hevig (en gemiddeld ook veel fjorden) eczeem hebben ligt ook naast de snelweg (vaassen).

- Ik vind het behoorlijk grof van dhr Taal dat ik nu lees dat hij referenties gebruikt die in feite het noemen amper waardig zijn. Vraag me alleen ook af: LT heeft nu toch al geruime tijd ‘zijn’ pakkie aan gepromoot in NL, maar is nog nooit iemand gestruikeld over dat ze genoemd worden als ‘pief’in zijn wetenschapsverhaal??? Als ik er zelf met naam zou staan zou ik toch wel degelijk op LT afgestapt zijn met de vraag waarom hij mij als referentie te boek stelt. Wil trouwens best een mail richting dhr Taal sturen met diverse vragen namens mensen hier. Kan me voorstellen dat sommigen van jullie liever niet hem tegen je in het harnas jagen. Mij kan het weinig schelen, kan zo niet bedenken wat ik als nadeel aan kan hebben, dus kom maar op met de kritische vragen. Kijken of we die subtiel vriendelijk kunnen stellen!?

- Biergist hoorde ik laatst ook van een bekende, die ging dat ook dit jaar gebruiken bij haar paarden. Benieuwd of dat invloed heeft. Bij de mens werkt het wel gunstig omdat het bloedzuiverend is.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:12

trisca schreef:

Dat hij helemaal gek werd van die chaoot, Hij wilde alles erg snel gepubliseerd hebben maar van der Horst was het zat. Er was veel chaos en wenig bewijzen, veel te kleine groepen en veel variabelen..
Hij heeft hem het adres van een homeopaat gegeven, die is na een tijdje ook gillend wed gerend.

Was dat toevallig een vrouwelijke homeopaat ????

Ik hoorde nog van iemand dat LT verteld had dat hij zijn registratie voor Europa in Griekenland heeft geregeld, omdat het daar sneller kon.
Heeft een van jullie wel 's meegemaakt dat ze in de mediterrane landen snel zijn ???
Als ik zoiets hoor, begint bij mij spontaan argwaan te groeien.
Zouden ze in Griekenland misschien minder zwaar tillen aan het e.e.a.???
Of om in 'dit straatje' te blijven.

"met de FRANSE SLAG werken"

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:21

Bella schreef:

- Verder heb ik me ook al vaker afgevraagd wat de stadsdichtheid met eczeem te maken heeft. De paarden hier lijken gevoeliger te zijn dan wanneer ze bij vorige plaatsen stonden. Wij zitten echter aan de snelweg (steenwijk) en aan de rand van de stad. Een andere stal waar ik geregeld loop ligt ver van de doorgaande (snel) wegen en juist meer tussen natuurgebieden en wateren (waar juist wel weer het zomers stikt van de muggen en vliegen), maar daar hebben paarden en ook de eczeempaarden die hier komen, duidelijk minder klachten. Weer een andere locatie (waar voorheen die ene eczeemnakomeling die niet bij ons staat, stond) en waar de paarden ook vrij hevig (en gemiddeld ook veel fjorden) eczeem hebben ligt ook naast de snelweg (vaassen).

Bella,

Wat een ellende wat je vertelde over div. paarden.
Ik vrees dat het toch wel 's met vervuiling te maken kan hebben.
Teveel lood en andere prut wat ze via het gras binnenkrijgen omdat het vlakbij drukke wegen ligt.
Via een kennis hoorde ik onlangs dat zij iemand met een grote groep shetlanders kende pal langs de A1
Ook een en al schuurellende.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:23

henny_w schreef:
Via een kennis hoorde ik onlangs dat zij iemand met een grote groep shetlanders kende pal langs de A1
Ook een en al schuurellende.

Niet hardop zeggen anders heeft LT dat volgende keer ook weer wetenschappelijk uitgevonden

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:42

Chaoot ... hoezo ???

In de patentaanvraag wordt door LT gesteld dat er een onderzoek heeft plaatsgevonden in samenwerking met het fjordenstamboek.
Daaraan deden mee: 98 fjorden, 2 ijslanders en 2 haflingers.
Vervolgens staan de resultaten van de kuren vermeld.

Op zijn site staat een onderzoek in samenwerking met het fjordenstamboek. Daaraan deden mee: 56 fjorden, 2 ijslanders en 2 haflingers.

Hellup, kan iemand me dat uitleggen ??? Het is al laat, ik kan het geloof ik niet meer zo goed volgen

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:47

Dit is natuurlijk de dubbelblinde test! Het ging om de controlegroep natuurlijk, wereldwijd geprotocoleerd, dus een ander Fjordenstamboek waar ook mee is samengewerkt, dat we dat nou niet snappen he

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:35

Bella schreef:
- Kan me voorstellen dat sommigen van jullie liever niet hem tegen je in het harnas jagen. Mij kan het weinig schelen, kan zo niet bedenken wat ik als nadeel aan kan hebben, dus kom maar op met de kritische vragen. Kijken of we die subtiel vriendelijk kunnen stellen!?

Reken maar vast op een onbeschoft antwoord, maar ik weet wel wat vragen. Een herhaling van mijn vraag hahahaha. ( dat is enkel vraag 1)

1 Kunt u mij vertellen om welke glucosiden en alkaloïden het gaat in uw middelen?
2 Kunt u mij de werking van Kava kava uitleggen, de proef met de Fjorden uit het patent beschrijft het gebruik van de planten,
3 Kunt u mij helpen aan de wetenschappelijke publicaties
4 Het patent beschrijft een medicijn, op de verpakkingen staat voedinsgsupplement, is dat niet misleidend?
5 Kunt u mij vertellen met welke wetenschappers u samenwerkt?
6 Voldoet Novelcure zelf aan de Iso norm of zijn dat voederfabrieken?
7 Kunt u mij de oorzaken geven waarom niet ieder paard geneest?
8 Kunt u mij uitleggen hoe het bloedonderzoek werkt?
9 Het geneesmiddel tegen Jakobskruiskruid is natuurlijk spectaculair, kunt u mij vertellen hoe afgestorven levercellen herstellen? Dat zou een doorbraak zijn in de wetenschap en er zouden ook menselijke leverpatienten kunnen herstellen.
10 Ik heb begrepen uit de lezing dat u ook kinderen met psychische stoornissen behaldelt en dat ze genezen. Ook bij burnout haalt u goede resultaten, zijn daar ook onderzoeksgegevens van?
11 Kunt u mij vertellen waarom er getekend moet worden voor een vrijwaring als de middelen gebruikt worden? Is het toch niet zo veilig?

Misschien hebben anderen nog meer vragen, ik ben alleen bang dat er geen antwoord komt.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 12-02-06 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:36

Falka schreef:
Dit is natuurlijk de dubbelblinde test! Het ging om de controlegroep natuurlijk, wereldwijd geprotocoleerd, dus een ander Fjordenstamboek waar ook mee is samengewerkt, dat we dat nou niet snappen he

ACH JA, NATUURLIJK .... de dubbelblinde test !!!!

Waar heb ik dat eerder gehoord Vergeet ook vooral het wetenschappelijke aspect niet

Dank je Falka voor je verhelderde uitleg

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:43

tjeuts............ mond valt open

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:09

Dan nog 's wat.

We hebben het aldoor over de kuren voor eczemers maar hoe denken jullie dan over de wormkuren. En wat zijn jullie ervaringen ermee ?
Aangezien hier ook een paar medisch onderlegde mensen meelezen ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening over het volgende?
Hebben jullie wel 's gehoord van warmbloedige parasieten, eitjes, larven enz ??? Hoe zit dat, zijn de parasieten in een paard altijd koudbloedig???

De natuurlijke wormkuur van LT

"Zeer effectief natuurlijk middel voor reinheid van de darm zonder nadelige bijwerkingen.

Werkzaamheid: alle koudbloedige parasieten (cellen eitjes, larven parasieten) in het maagdarm kanaal worden gedood en geweerd door de aanwezigheid van essentiële oliën.

Daarnaast laat dit middel de goedaardige maag/darm bacterie in leven, zodat de stofwisseling (dus ook de immuniteit) niet wordt aangetast of nadelig wordt beïnvloed.

Gebruik: 2-4 x jaarlijks een kuur van 4 injectoren.

1x daags met de doseringsring 20 ml instellen en in de mond spuiten.

Bijwerkingen: er zijn geen bijwerkingen bekend.

Samenstelling: pasta met synergetische plantenextracten gestandaardiseerd op Alicine, Essentiële oliën, Alkaloïden, Flavoniden, Butylmosterdolie , Entrodiol.

Prijs: € 24,40 per kuur. U heeft maar 2 kuren per jaar nodig!"

En dan nog iets onbegrijpelijks voor mij. Eerst staat er 2 tot 4 kuren per jaar. Onderaan staat vetgedrukt op de site "U heeft maar 2 kuren per jaar nodig"
Mis ik weer iets "dubbelblinds" misschien