Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miirthe schreef:Nou Jaan, das wel goed om te horen dan.. nadat je eeeeeindelijk je pakket binnen hebt!
ymneuss schreef:(Sorry als deze vraag hier al ergens in het topic is gesteld, geen zin om het allemaal door te lezen).
Vandaag na het rijden voelde ik bij mn paard een klein korstje op haar witte voetje, aangezien ze heeeeel gevoelig voor mok is heb ik het meteen ingesmeerd met van die zalf en de rest van het been ingesmeerd met cooling gel (omdat het nou niet nat mag worden natuurlijk). Maar ik vroeg me af of ik nu op dit moment nog meer kan doen, dan alleen maar smeren?
izzy1985 schreef:otiderm, dat lijkt me een smeerseltje voor het oor...als ik zo de naam es bekijk...
Goed, het is onderzocht dat er geen mijt in het spel is. Hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek? Als je weet dat een mijt erg diep zit en dat ze vaak heel diep weg moeten krabben...Hoeveel afkrabsels zijn er genomen? Het toeval kan zijn dat net in de afkrabsels die genomen zijn geen mijt is te vinden...terwijl er wel mijt in het spel is. (dat gebeurt wel vaker...)
Maar dat terzijde, het kan een alergische reactie op iets zijn. Misschien iets in de voeding? Ga maar es na of je van voer bent veranderd de laatste tijd...
Daarnaast droogt betadine alleen nog maar meer uit waardoor de huid strak gaat staan en weer irritatie kan veroorzaken.
Het middeltje wat ik wel es gebruik is Hydrocortiderm, hierin zitten cortico's/prednisolon en dat onderdrukt het afweerstelsel. Hier verminderd de jeuk wel van, maar geneest niet. Je moet wel oppassen met dit spul.
Het is via internet moeilijk te beoordelen...maar als het niet overgaat zou ik nog es de dierenarts om raad vragen wat het dan wel kan zijn. Mok is een verzamelnaam, voor hetzelfde geld is het wat anders....
izzy1985 schreef:ik ken et...heb zo'n belg die tegen alles zou willen jeuken....
ze verzinnen de gekste dingen...het is zo lastig om die jeuk weg te nemen....
izzy1985 schreef:vind het raar dat spullen met lidocaine gewoon bij de drogist verkrijgbaar zijn...
Lidocaine wordt bijv wel es gebruikt als plaatselijke verdoving (als extra) bij castraties bij katten of het kan in het oog gedruppeld worden..als verdoving..uiteraard zullen dit wel andere vormen zijn.
Ik vind toch wel dat je moet oppassen met dat soort spulletjes..net als bij cortico's of prednisolon..