Isapaardje schreef:Riant schreef:Nou niet alleen BN-er schrikken van die foto's maar een mens dat haar paard vierkant op ijzers heef took hoor..
maar even zo goed blijkt maar weer dat je het per paard moet bekijken, as liemand van deze hoef een volgens NB perfect laatje maakt zal dat paard geen stap meer zetten denk ik.
En als zulke hoef nu bij iemand beland die cursussen geeft in NB bekappen, dan zal die hiel mooi laag worden gemaakt. Want weten zij veel dat dit niet kan ivm dat hoefbeen dat veel te laag ligt. Bij een dode hoef zie je toch alleen maar een mooi resultaat, terwijl als het levende dier er nog aan zou zitten het beest echt geen kant meer op kon.
Denk ik hoor; ik heb die cursus niet gedaan; misschien weet iemand het die zo'n cursus wel gedaan heeft hoe er met zulke hoeven omgesprongen wordt. Ik kan het zelf niet meer op HN navragen, helaas.
Groeten
Ingrid
HIER ga ik tegenin !!!!
Dit is niet juist !!!!
Als je bij de cursus zelfs deze hoef als dode hoef krijgt doe je ook dan niet anders dan de zool aanhouden!!
Ofwel, als dit hoefbeen gezakt is zoals jij schrijft , is de zool ook onder aan de hoef te vinden en zal dit nooit hoger bekapt kunnen worden dan de zool aangeeft!
Als hier een natuurlijk bekapper bij komt die de cursus bij Frans heeft gedaan zal die met zijn fikke van deze hoef afblijven !!!! en er een ervaren persoon bijhalen!!!
Dit vind ik dus een hele grove beschuldiging tegen over mensen die je niet eens kent!
Ik heb geschreven dat ik niet meer terug zou komen...maar wel lees.
Als ik dan dit soort domme leugens tegen kom zal mijn toetsenbord weer werken.
Als je niet voor de methode van Frans bent...okee...ieder zijn eigen zaken...maar beschuldig niet iemand van zaken waarvan je geen weet hebt!