Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
immie13xx schreef:Wat te doen bij een paard die verschrikkelijke mok heeft?? We kunnen het niet insmeren, want het is super gevoelig, Het is van voor begonnen en hebben gelijk alle 4 de benen ingesmeerd met mokzalf, van voor is het inmiddels weer dicht en geen korstvorming, er zitten alleen nog geen haartjes op. Maar van achter... het lijkt wel een grote korst, als we nog maar er naar wijzen tilt ie hem al op, het is echt niet te doen om het in te smeren, iemand andere tips? En wat krijg je van de dierenarts als je die belt? we gaan waarschijnlijk wel even bellen, maar als hij ook zalf geeft hebben we er niets aan!! Alle tips zijn welkom!!
Kiara schreef:Ik weet van iemand die haar paard een spuit laat geven tegen mok.
paard schijnt het ook niet te krijgen.
Spuit wordt enkele malen per jaar (ik kan me vergissen) gegeven, en als ik het wel heb zijn het cortisonen die worden toegediend.
Risico is wel dat je paard hoefbevangen wordt als hij daar gevoelig voor is.
Maar het kan ook wél goed gaan... zoals bij haar.
immie13xx schreef:Het probleem met smeren is dus als je het net aanraakt dat ie zijn been optilt en buigt, dan zit je vinger dus klem en kom je neits verder, we gaan inderdaad de dierenarts maar even bellen!!
evitatinkle schreef:@Ingloi, he fijn! Ze zal het gepruts aan haar voeten ook wel een keer zat zijn. Ben nu al jaren met abel bezig maar ze trekt nog steeds haar been op als ik water spuit en smeer...

evitatinkle schreef:HELEMAAL MEE EENS!@immie, Ik zou het eerst wassen met betadine scrub, tien minuten laten inweken, afspoelen en goed drogen. Dan mokzalf erop of desnoods vaseline en zorgen dat het schoon en droog blijft. En morgen gelijk veearts bellen. echt!
IngLio schreef:immie13xx schreef:Het probleem met smeren is dus als je het net aanraakt dat ie zijn been optilt en buigt, dan zit je vinger dus klem en kom je neits verder, we gaan inderdaad de dierenarts maar even bellen!!
immie13xx schreef:Wat te doen bij een paard die verschrikkelijke mok heeft?? We kunnen het niet insmeren, want het is super gevoelig, Het is van voor begonnen en hebben gelijk alle 4 de benen ingesmeerd met mokzalf, van voor is het inmiddels weer dicht en geen korstvorming, er zitten alleen nog geen haartjes op. Maar van achter... het lijkt wel een grote korst, als we nog maar er naar wijzen tilt ie hem al op, het is echt niet te doen om het in te smeren, iemand andere tips? En wat krijg je van de dierenarts als je die belt? we gaan waarschijnlijk wel even bellen, maar als hij ook zalf geeft hebben we er niets aan!! Alle tips zijn welkom!!

Me happy!