Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirtje27 schreef:Ik heb nu van de dierenarts hydrocortiderm gekregen om op de staart te smeren. Moet zeggen dat de staart er wel al beter uit ziet.
Nu moet de jeuk nog minderen.
De meeste maanden zijn nu voorbij nog ongeveer 1,5 maand gelukkig.
Mirjam
luxje schreef:dit mag je toch maar 2 weken achter elkaar gebruiken, of heb ik dat mis?
IwanLuver schreef:Wij hebben via het fjordenpaarden stamboek de kuur met medicijnen gedaan.
Ze heeft 3 kuren gehad, (dat kwam doordat in de tweede kuur een productiefout zat) De eerste kuur zijn we in februari mee begonnen, toen een bloedtest laten doen (daar kwam uit dat ze een lever afwijking heeft, sommige eczeem paarden hebben dat, je kan het ook checken bij je eigen knollie door te kijken naar het tandvlees en het oog wit in sommige gevallen is dat helemaal geel) en in april heeft ze een tweede kuur gehad.
Die hielp dus niet vanwege die productiefout en de derde kuur heeft ze in mei/juni gehad (dus seizoen van het schuren)
Ze heeft het hele zomer wel een beetje jeuk gehad maar sinds een week of 3 heeft ze veel minder last.
De manenkam is zelfs veel zachter geworden, eigenlijk gelijk aan een "normaal" paard. Waarschijnlijk moet ze nog wel een kuur maar dat krijg ik binnenkort te horen omdat we nog een bloedtest hebben laten doen.
Ik denk dat deze medicijen wel het ei van columbus zijn als er geen productiefouten in zitten. Ze zijn niet goedkoop namelijk 169 euro per medicijnkuur van 3 weken 3x per dag en een bloedtest is 150 euro.
Tevens kon mij de onderzoeker van dit medicijn mij vertellen dat er een speciaal soort voer op de markt komt voor eczeem paarden. Het merk is Subli en hij zei dat het nog 8 weken duurde voor dit voer in de winkel ligt.
Tevens vertelde hij mij als je dit in de winter al begon te voeren kan het zijn dat paarden van het eczeem af kunnen komen.... Maar dat wil ik eerst zien en dan geloven.
Zow dat was mijn update en ik hou jullie op de hoogte over de bloedtest.
Siggy schreef:Sherwood : zijn die traumeel ampullen die jij gebruikt dezelfde als beschreven op http://www.gezondheidaanhuis.nl/product ... uctid=3998 .Er is dus niet een speciale veterinaire versie ? Gebruik jij ook dit humane produkt ?
Josefien schreef:Heb gemaild en antwoord gekregen van Gezondheid aan huis.nl:
"De ampullen mogen door iedereen worden besteld arts of niet-arts.
De ampullen zijn overigens naast veterinair ook humaan"
DUS volgend jaar ga ik ze in februari ook proberen!!! Hoewel mijn Criollo vrijwel niet geschuurd heeft dit jaar!!
EN de eerste reactie van renske20 op de Emu-olie is positief! Paard stopte met schuren na insmeren
Loesjuh schreef:Hee, zie ik het goed dat jullie het hebben over die kuur van Eczit?
Die honderden euro's kost?
Ik wilde het graag proberen bij mijn pony, maar mijn ouders vinden het veel te duur. Wacht nu op dat voer wat hij op de markt zou brengen. Zou bij Welkoop en Boerenbond komen.
Rienke schreef:Graag wil ik jullie adviezen.
Femke heeft nu een Bucasdeken en de jeuk aan staart en manen gaat redelijk. Maar ze heeft zo'n ontzettende jeuk aan haar oortjes en hoofd. Wat kan ik hier aan doen of op smeren, zonder huidirritaties te krijgen.
Een vliegenkap durf ik niet, want het is best een zenuwachtig paardje.
Het heeft ook nogal wat moeite gekost om haar het Bucasdeken op te krijgen. Ze heeft een hele dag rondjes gelopen en durfde niet te bukken.
Nu gaat dat al goed.
Groet Rienke
Nadien01 schreef:Heeft dat Novabogom nog bij werkingen? Anders zou ik het best willen proberen... Ik dacht dat het €110 was voor 120 pillen die je in 60 dagen moest voeren? Zoiets toch