Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:13

Heb met de vertegenwoordiger van Marstall gesproken. Hij gaf aan dat Isimix een bijvoer is en dat je er het beste in februari mee kunt beginnen om de beste resultaten te krijgen. Ook gaf hij aan dat je er wel een middel voor de buitenkant bij moest gebruiken (dat doe ik al) Ik ga er nu alvast mee starten, want ik was toch door mijn muesli heen. Ik geef maar een half schepje als hij naar binnen gaat, dus dan kan ik het uitproberen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:35

mirtje27 schreef:
Ik heb nu van de dierenarts hydrocortiderm gekregen om op de staart te smeren. Moet zeggen dat de staart er wel al beter uit ziet.
Nu moet de jeuk nog minderen.
De meeste maanden zijn nu voorbij nog ongeveer 1,5 maand gelukkig.

Mirjam

dit mag je toch maar 2 weken achter elkaar gebruiken, of heb ik dat mis?

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:30

luxje schreef:
dit mag je toch maar 2 weken achter elkaar gebruiken, of heb ik dat mis?

Ik heb het ook. Je mag het alleen in het allerergste geval gebruiken.
Er zitten hormonen in en dat is niet echt super gezond. De huid wordt er op ten duur dunnen van.
Ook moet je handschoenen het is erg slecht voor je huid.
Ik doe het allen op de open plekjes en dan heel dun en dat 3 dagen achter elkaar. Daarna wassen met betadine en dan weer wachten en kijken of het helpt. Je mag het idd nooit te lang gebruiken.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:54

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:03

Je mag hydrocortiderm inderdaad niet langer dan 2 weken gebruiken. Ik gebruik het nu een week en het ziet er weer mooi uit. Maar wel heeft ze nog veel jeuk.

Mirjam

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:04

IwanLuver schreef:
Wij hebben via het fjordenpaarden stamboek de kuur met medicijnen gedaan.
Ze heeft 3 kuren gehad, (dat kwam doordat in de tweede kuur een productiefout zat) De eerste kuur zijn we in februari mee begonnen, toen een bloedtest laten doen (daar kwam uit dat ze een lever afwijking heeft, sommige eczeem paarden hebben dat, je kan het ook checken bij je eigen knollie door te kijken naar het tandvlees en het oog wit in sommige gevallen is dat helemaal geel) en in april heeft ze een tweede kuur gehad.
Die hielp dus niet vanwege die productiefout en de derde kuur heeft ze in mei/juni gehad (dus seizoen van het schuren)
Ze heeft het hele zomer wel een beetje jeuk gehad maar sinds een week of 3 heeft ze veel minder last.
De manenkam is zelfs veel zachter geworden, eigenlijk gelijk aan een "normaal" paard. Waarschijnlijk moet ze nog wel een kuur maar dat krijg ik binnenkort te horen omdat we nog een bloedtest hebben laten doen.

Ik denk dat deze medicijen wel het ei van columbus zijn als er geen productiefouten in zitten. Ze zijn niet goedkoop namelijk 169 euro per medicijnkuur van 3 weken 3x per dag en een bloedtest is 150 euro.

Tevens kon mij de onderzoeker van dit medicijn mij vertellen dat er een speciaal soort voer op de markt komt voor eczeem paarden. Het merk is Subli en hij zei dat het nog 8 weken duurde voor dit voer in de winkel ligt.
Tevens vertelde hij mij als je dit in de winter al begon te voeren kan het zijn dat paarden van het eczeem af kunnen komen.... Maar dat wil ik eerst zien en dan geloven.
Zow dat was mijn update en ik hou jullie op de hoogte over de bloedtest.

Met die kuren ben ik bij Saar vorig jaar ook begonnen, in eerste instantie reageerde ze daar positief op, dus ik had hele goede hoop voor dit jaar. Mij is vorig jaar gezegd dat ze in principe na 1 kuur in het voorjaar jeuvrij zou moeten zijn.

Zo gezegd, zo gedaan. Op tijd gebeld en begonnen met de kuur, al tijdens de kuur begon ze toch al te schuren. Kuur afgemaakt, maar het schuren bleef. Ik gebeld en kreeg het advies om nog een kuur te geven. Ook gedaan, na de tweede kuur leek de jeuk alleen maar erger te worden.

Toen bleek inderdaad dat er een productiefout was en dat ik de tweede kuur al een andere kuur had moeten hebben omdat mijn paard al schuurde. Ik kreeg gratis een andere kuur (de derde inmiddels), daar knapte Saar wel weer wat van op. Maar ook na deze kuur was het schuren nog niet over. Nog een kuur (na deze kuur moet ze echt jeukvrij zijn, werd me verteld) en helaas ze schuurt nog steeds.

Ik kreeg het advies om nog een kuur te geven. Op mijn vraag of dat nog wel zin had, kreeg ik het advies om nog een bloedtest te laten doen en dan vervolgens waarschijnlijk nog een kuur. Zoals Nicole hierboven al aangeeft zijn deze onderzoeken en kuren niet zo goedkoop en na vier kuren (waarvan drie betaald) zie ik het eerlijk gezegd niet meer zo zitten.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb er alles voor over om mijn paard jeukvrij te krijgen, maar ik zie het in plaats van beter alleen maar slechter worden.

De onderzoeker en dierenarts van het onderzoek zijn hele aardige en behulpzame mensen. Dus niks ten nadele van hen!

Maar ik vrees dat mijn paard net weer de uitzondering op de regel is, waar het middel gewoon niet aanslaat. Er zijn namelijk wel heel veel positieve resultaten gemeld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:16

zou je jouwe dan een zijn die problemen heeft met de lever?
een reinigingskkuur kan misschein bij hem wel verlichting brenegn..

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:02

Waarop word er dan getest bij een bloedtest? en krijg je dan ook advies wat er bij jou paard wel aanslaat?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:10

Eigenlijk kan je beter vragen waar wordt niet opgetest... Alles wat met eczeem te maken kan hebben in het lichaam wordt getest.
En dan krijg je idd het advies voor jou paard.

Ik heb ook de uitslag van de laatste bloedtest van Raya en die is zeer zeer goed, eigenlijk zijn alle bloedwaardes gelijk aan een paard zonder eczeem.

Deze meneer houd ook lezingen ed, dit najaar wil hij een lezing houden in Beilen (Drente) en hij zou mij berichten wanneer dat was.
Ik wil dan de datum hier wel neer zetten

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:14

IwanLuver schreef:
Ik heb ook de uitslag van de laatste bloedtest van Raya en die is zeer zeer goed, eigenlijk zijn alle bloedwaardes gelijk aan een paard zonder eczeem.

Schuurt ze dan ook niet meer?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:25

Siggy schreef:
Sherwood : zijn die traumeel ampullen die jij gebruikt dezelfde als beschreven op http://www.gezondheidaanhuis.nl/product ... uctid=3998 .Er is dus niet een speciale veterinaire versie ? Gebruik jij ook dit humane produkt ?

Heb gemaild en antwoord gekregen van Gezondheid aan huis.nl:
"De ampullen mogen door iedereen worden besteld arts of niet-arts.
De ampullen zijn overigens naast veterinair ook humaan"
DUS volgend jaar ga ik ze in februari ook proberen!!! Hoewel mijn Criollo vrijwel niet geschuurd heeft dit jaar!!
EN de eerste reactie van renske20 op de Emu-olie is positief! Paard stopte met schuren na insmeren Haha!

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:42

ik wou dat ikenig zicht had op wat Pieke laat schuren en wat niet
na een zomer aardig rustrig is hij nu flink aan het schuren

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:19

ellepel schreef:
zou je jouwe dan een zijn die problemen heeft met de lever?
een reinigingskkuur kan misschein bij hem wel verlichting brenegn..

Hoe werkt zo'n reinigingskuur. Kan je die ergens halen of moet dat via de da.

Mirjam

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:13

Hee, zie ik het goed dat jullie het hebben over die kuur van Eczit?
Die honderden euro's kost?

Ik wilde het graag proberen bij mijn pony, maar mijn ouders vinden het veel te duur. Wacht nu op dat voer wat hij op de markt zou brengen. Zou bij Welkoop en Boerenbond komen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:19

ik heb gezondheid aan huis ook benaderd vanwege hun traumeel tabletten, of ik dit kan gebruiken bij paarden en wat de dosis dan is,

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:03

Josefien schreef:
Heb gemaild en antwoord gekregen van Gezondheid aan huis.nl:
"De ampullen mogen door iedereen worden besteld arts of niet-arts.
De ampullen zijn overigens naast veterinair ook humaan"
DUS volgend jaar ga ik ze in februari ook proberen!!! Hoewel mijn Criollo vrijwel niet geschuurd heeft dit jaar!!
EN de eerste reactie van renske20 op de Emu-olie is positief! Paard stopte met schuren na insmeren Haha!

Die moet je dan elke dag voeren? Van Februari tot Oktober?
Gebruik je dan de ampullen en de gel?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:12

De ampullen zijn om in te (laten) spuiten via de aders, maar de tabletten en druppels geef je door het voer. Ik gaf 2 maal daags 20 druppels traumeel, ik heb de 100 ml flesjes bij de groothandel gekocht, want de 30 ml flesjes van de drogist zijn zo op. Voor mensen die een reinigingskuur overwegen: ik verkoop die ook voor paarden en ik heb een documentje hierover, maar dan moet je me even mailen op info@natuurlijkinbalans.nl, want ik kan hier geen documenten toevoegen. Blond Daarin staat precies hoe je dat kunt doen en welke ik heb en wat het kost.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:25

kreeg een mailtje terug van geozndheid aan huis:

Geachte Nynke,

Traumeel van Heel wordt vooral gebruikt voor gewrichtsklachten als verstuikingen, kneuzingen, verekkingen en andere pijnen van gewrichten en spieren. Dat Traumeel ook helpt bij zomereczeem bij paarden is mij niet bekend.

Wat bij mensen heel erg goed werkt bij eczeem is teunisbloemolie. Mijns inziens is dit niet schadelijk voor paarden.
Het is ook nog erg goed voor de smering van de gewrichten.

Helaas ben ik in de "dierenwereld" onvoldoende onderlegd om u daarin optimaal te kunnen voorlichten.

Met vriendelijke groeten,

Gezondheid aan huis
Michiel Roeleveld

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:40

Loesjuh schreef:
Hee, zie ik het goed dat jullie het hebben over die kuur van Eczit?
Die honderden euro's kost?

Ik wilde het graag proberen bij mijn pony, maar mijn ouders vinden het veel te duur. Wacht nu op dat voer wat hij op de markt zou brengen. Zou bij Welkoop en Boerenbond komen.

Klopt inderdaad, het heet nu Eczit Seme. Ik ben ook heel erg benieuwd naar dat voer, dat ga ik zeker proberen, kan nooit kwaad Lachen

Kennen jullie trouwens het middel Cojosol? Ik heb dat ooit ook geprobeerd, olie over het voer in combinatie met een huidlotion. De olie door het voer beviel me niet zo, maar die lotion is echt geweldig!! Afgelopen zondag trof ik Saar helemaal opengeschuurd aan. Ik heb nu twee dagen, twee keer per dag die lotion er opgesmeerd en de wondjes zijn dicht en bij een aantal is zelfs al weer een nieuw laagje (roze) huid verschenen.

Dus die lotion is echt een aanrader! OK dan!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:55

Subli gaat ook bezig met speciaal voer Haha! las het hier al ergens een keer maar heb het de buurman nog even gevraagt die bij Subli werkt Haha! Het moet nog wel helemaal ontwikkeld worden.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:59

Die waar wij het over hebben is ook van Subli

Rienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:06

Graag wil ik jullie adviezen.
Femke heeft nu een Bucasdeken en de jeuk aan staart en manen gaat redelijk. Maar ze heeft zo'n ontzettende jeuk aan haar oortjes en hoofd. Wat kan ik hier aan doen of op smeren, zonder huidirritaties te krijgen.
Een vliegenkap durf ik niet, want het is best een zenuwachtig paardje.
Het heeft ook nogal wat moeite gekost om haar het Bucasdeken op te krijgen. Ze heeft een hele dag rondjes gelopen en durfde niet te bukken.
Nu gaat dat al goed.

Groet Rienke

Nadien01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:05

Heeft dat Novabogom nog bij werkingen? Anders zou ik het best willen proberen... Ik dacht dat het €110 was voor 120 pillen die je in 60 dagen moest voeren? Zoiets toch

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:27

Rienke schreef:
Graag wil ik jullie adviezen.
Femke heeft nu een Bucasdeken en de jeuk aan staart en manen gaat redelijk. Maar ze heeft zo'n ontzettende jeuk aan haar oortjes en hoofd. Wat kan ik hier aan doen of op smeren, zonder huidirritaties te krijgen.
Een vliegenkap durf ik niet, want het is best een zenuwachtig paardje.
Het heeft ook nogal wat moeite gekost om haar het Bucasdeken op te krijgen. Ze heeft een hele dag rondjes gelopen en durfde niet te bukken.
Nu gaat dat al goed.

Groet Rienke

Hoewel je het niet aandurft, zou ik TOCH de vliegenkap proberen.
Novia heeft er ook eentje, en zij heeft er echt baat bij.
Ze heeft een deken van Boett, maar het masker is van een ander merk. Wel heel fijnmazig en heel prettig voor haar.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 05:28

Nadien01 schreef:
Heeft dat Novabogom nog bij werkingen? Anders zou ik het best willen proberen... Ik dacht dat het €110 was voor 120 pillen die je in 60 dagen moest voeren? Zoiets toch

ja dat klopt, alleen waren de pillen volgens louis niet goed en kregen wij 2 zakjes bolletjes die je eerst moest voeren en als die opwaren verder met de pillen, na een paar dagen bleken ook die bolletjes uit zakje 1 niet goed en kregen we nieuwe, nu moesten we eerst zakje 1 opvoeren en daarna zakje 2 tegelijk met de novabogom. het is dus een beetje raar verhaal geworden en als ik het nu nog zou moeten doen zou ik er niet meer aan beginnen.
die van mij schuurt echt minder dan vorig jaar, maar als je de rest van de reacties leest, zul je zien dat de resultaten niet echt opbeurend zijn, dus weinig resultaat voor 110 euro.....