Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kimmie25501 schreef:Ik heb geen idee of ze ligt. Als ik er ben niet, maar ja, een dag heeft verder nog 22 uur en dan ben ik er natuurlijk niet.
Ik denk dat ze wel kan liggen, maar ik weet niet meer zeker wanneer ik haar dat nu voor het laatst heb zien doen. Kan dit dus even niet met zekerheid zeggen
Bowo schreef:Ik vind wel dat je dierenarts vrij stellig is in dat er geen bacterie oid meer kan zijn.
Als er een bacterie is die net de antibiotica kuur heeft overleefd (beginnende resistentie?), maar eerst weer flink moest vermenigvuldigen om klachten te geven, dan daar prima een week over heen gaan.
Of de veranderde omstandigheden van de wond, maken dat een bacterie het beter gaat doen (open/dicht en hoeveel zuurstof er bij kan komen bijvoorbeeld).
En als je een voorbeeld wilt, wij hadden een paard dat na een operatie op antibiotica kreeg. Daarna moesten we nog even door gaan met temperaturen, ging allemaal goed. Aantal dagen later (ik weet niet meer exact, maar omdat we ondertussen gestopt waren met temperaturen wel minstens een week na stoppen antibiotica) was het paard ineens totaal niet zichzelf en traag. Bleek ineens koorts te hebben en dus toch een infectie.