Ik durf nog niet te hard juichen. Maar ik hoop echt zo dat deze stijgende lijn op deze manier gaat aanhouden!
Ik had trouwens laatst nog gevraagd ivm "poepplekje" maken. Tot dusver is de truc een beetje stro achterin de stal. 9 van de 10x loopt ze extra naar achter om daar te poepen. Plassen doet ze helaas daar waar ze zin in heeft Alhoewel ze soms daarvoor ook ff na achter loopt
Van wonden heb ik geen verstand, maar wat ontzettend fijn dat ze gewoon zo braaf is. Zo lief dat jullie zo je best doen om haar te helpen, ze heeft haar gouden mandje/stalletje bij jullie wel gevonden
De foto's heb ik vanmorgen ook doorgestuurd naar onze dierenarts. Ze is nog altijd positief. Maar bij de volgende verbandwissel moeten we wel spul gebruiken ivm wildvlees.
En ja, verbandwissel word zonder verdoving gedaan. Geen praam alleen mineralensmikel voor der neus.... Ik probeer de smikel wel met iets vertraging te geven. Zodat ze niet te veel krijgt... Maar liever dat het op deze manier kan. Dan elke x moeten verdoven. Naderhand krijgt ze ook heel veel knuffels en kusjes(en tijdens). Dus we proberen het zo positief te houden als dat mogelijk is. en natuurlijk met zoveel mogelijk rust.
Verbandwissel morgen word wel even moeilijk qua plannen. Zusje heeft vroege dienst. Ik heb laat en mijn vriend heeft ook vroeg. We doen de wissel met zn 3en vaak. Ik houd vast en geen smikkels Zusje doet de wissel en mijn vriend geeft aan wat nodig is bij de wissel. Misschien kan ik de buurvrouw vragen om morgen mijn positie in te nemen. Of het lukt qua werk zo, dat ik in de namiddag met de vrachtauto even naar huis kan en dat ik er zelf bij kan zijn.
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-23 20:33
Helaas een verbandwissel zonder foto... Naja ik heb een foto... maar daar gaan we niet over juichen..... Eigenlijk is dit een foto van zondag. Madam had haar spalk stuk....
Dus vanmiddag is de dierenarts langs geweest, andere dierenarts dan de afgelopen verbandwissels die ze hebben gedaan
Maar wel de dierenarts die er toen was nadat ze de wond net had gekregen en met spoed dus naar de kliniek moest.
Gips is weer gerepareerd
Alsnog heeft mijn zusje de verbandwissel gedaan De dierenarts heeft de wond wel goed kunnen bekijken...
En opzich ging het gelukkig goed.... Dus donderdag weer een verbandwissel. Dan ga ik iets later naar t werk toe. Zusje heeft tussen 12 en 3 vrij. Ik moet om 1 beginnen en rij normaal half 1 weg. Maar dat zal donderdag even een half uurtje later worden
Ohja dit filmpje is te grappig, vooral met muziekje erbij
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-23 14:43
En dan zijn we weer een verbandwissel verder....
Spoiler:
Spoiler:
De ene is voor het schoonmaken de ander erna. Tevens weer spul gebruikt ivm wildvlees. En de verbandwissel gaat eigenlijk steeds beter. In het begin was het toch best veel nog been weg trekken. Maar onder tussen valt het best mee. Okay, mijn zusje is ook wat handiger erin geworden wat best scheelt.
Goede update weer, na het schoonmaken ziet het er echt wel weer een stuk beter uit als de vorige keer weer. De wond is ook mooi rustig om te zien. Knap ding is Iris dat ze het allemaal braaf laat gebeuren.
Ze is echt best braaf. Op het laatste stukje dat het verband eraf gaat moet ik iets vlotter zijn met de smikkels en wanneer de wond schoon gemaakt word moet ik vrij vlot zijn met smikkels. Op die momenten is ze een beetje neidig aan het eten. Maar dat mag ook echt wel! En zodra als dat het verband er weer op gaat kan ik weer met iets vertraging smikkels geven. Dus dat vind ik echt echt best knap.
Ik ben sowieso echt best trots erop hoe het gaat. Zowel hoe iris het doet algemeen als hoe het gaat qua verbandwissel etc.
Ik ben er ook van overtuigd dat ze weten wat je voor ze doet. Maar zo jong en dan zo braaf beloofd wat voor de toekomst. Een keerzijde van al die ellende is ook dat je band zoveel versterkt in zo'n periode. Je vecht samen naar verbetering, je bent zo intensief met elkaar bezig en dat schept een band
Ik vind de wond er touwens erg netjes uit zien! Rustig ook. Het verbaast me eerlijk gezegd hoe snel het dicht gaat.
Het ziet er nu uit als "gewoon" een wond! de horrorshow is er echt af. Het is inderdaad een heel knap braaf veulen
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-23 19:26
Naja alsnog is het best een horrorwond vind ik. Ik kijk momenteel echt de andere kant op tijdens de verbandwissel Terwijl ik in het begin de wond wel kon zien.....
Spoiler:
Spoiler:
Ohja en we hadden een toeschouwer.....
Meneer guus miauwes moest controleren of alles wel goed gebeurd
Jap.... Die kon ik wel hebben. Maar zoals hij er nu momenteel uit ziet niet Ik heb het mankement dat ik zulke dingen niet altijd goed kan zien zonder flauw te vallen. Maar als het echt erop aankomt kan ik het "volhouden" tot het niet meer nodig is en val dan flauw Heeft al een paar typische situaties opgeleverd
De wond ziet er goed uit. Mooi glad. Ik vroeg mij af, heb jij de fabrikant van dat schrikdraad wel eens laten weten wat er gebeurd is? Is het niet de bedoeling dat dat draad bij grote kracht knapt? Misschien kunnen ze zelfs wat aan het draad veranderen.