Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 19:31

Dinsdag 12:00 is de afspraak bij Equitom gemaakt.

Ivm een crowdfunding heb ik met mijn vriend overlegd. Zelf zag ik dit niet echt zitten, omdat ik niet wil dat het boven mijn hoofd gehouden kan worden zeker met de mensen die hiermee lezen. Echter na lang overleggen hebben we besloten dat we toch een go fund me gaan opstarten. Oké, hier word redelijk wat afgehouden, maar word elke di automatisch gestort. Tevens kan ik via onze bank geen betaallink aanmaken voor vrije ingave. En een go fund me kan makkelijker gedeeld worden.
Deze die rechtstreeks willen storten mogen mij privé sturen dat ik mijn gegevens geef.
Voor deze die willen doneren tonen wij ook de tussentijdse kosten privé via pb of whatsapp voor die wilt. De algemene rekeningen komen hier te staan zodat jullie weten waar het geld naar toe gegaan is plus mensen die zelfde oliebol hebben weten waar ze zich ongeveer aan kunnen verwachten.

Op de rest reageer ik straks even zodra ik de wonde verzorgd heb. Zal ergens rond 21.00 zijn.

Melzazu

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:00

Wat fijn dat je dinsdag naar Equitom kan.

Van de wat ik getypt had heb ik toch maar een pb gemaakt :D

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 21:19

Volgens mij vind hij de kous leuk want hij begint al af te kauwen en te soezen als ik nog maar zeg: “kous aandoen en klaar” :')
Spoiler:
Afbeelding

paars schreef:
Ik snap wat je bedoelt TS: als je een foto maakt en het is te verhelpen dan wil je meteen verder daar. Zou mijn keuze dan ook zijn.
Je kunt overwegen; maak eerst de foto/foto’s als er in jouw buurt de mogelijkheid is dat bij jou op stal te laten doen. Equitom kan de foto mee beoordelen indien nodig?

Na 4 artsen (waarvan 2 uit dezelfde praktijk en 1 kliniek in de buurt) gevraagd te hebben voor foto’s. En van 3 te horen niet nodig en van 1 wel nodig maar niet bij, ga naar de kliniek, heb ik die optie zeker overwogen om weer te vragen. Maar het word ondertussen haast smeken.
Ik kan dinsdag 12:00 terecht bij Tom voor de onderzoeken en situatie te bekijken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:44

Ik wil je veel succes wensen alvast voor dinsdag.

Veel liefs

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 07:57

Wat mij opvalt, het is geen gezond wondvlees. Gelige verkleuring etc. suc 6 dinsdag, hoop dat Tom je meer kan vertellen. Ondanks al je goede zorgen, schiet het gewoon niet op naast alle frustatie.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 12:49

nikkel schreef:
Wat mij opvalt, het is geen gezond wondvlees. Gelige verkleuring etc. suc 6 dinsdag, hoop dat Tom je meer kan vertellen. Ondanks al je goede zorgen, schiet het gewoon niet op naast alle frustatie.

Maandag-di-woe zagen we verbeteringen
Do zei ik al tegen mijn vriend dat ik vreesde dat het terug verkeerd zou gaan. En idd, dit was gisteren het zicht, is ook weer zwelling op het bovenbeen.
Al blij dat ik Hidez nog niet opgenomen had voor het aanbod van een maat smallere kous, aangezien we gisteren de watten er terug tussen uit hebben moeten halen.

Nog 3 dagen tanden bijten. En dan hopelijk ‘S middags goede vooruitzichten.
Dank jullie wel aan iedereen die gedoneerd heeft, privé, via de link, anoniem of openbaar.
Jullie weten oprecht niet hoeveel dit voor ons betekent. Hoeveel dit voor mijn vriend betekent.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:24

Ik vind dat de weken voorbij vliegen maar in dit geval lijkt dinsdag nog zo ver weg -O-

Ben zo benieuwd dan maar jij nog veel meer natuurlijk. Nog “even” geduld.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 21:22

Ik hoop dat het pak snel klaar is. Maar ik ben al lang blij dat de mama van deze oh zo lieve bokker het wilt maken <3
Via dit topic laat bokt zich op zijn mooist zien :j

Door de wisselende beendikte kan ik niet altijd watten tussen de kous en hak steken. Wat ervoor zorgt dat deze nog geïrriteerder geraakt. En aangezien ik met het drukverband ben moeten stoppen wegens die wonde, doet het mij nu enorm veel pijn om hem pijn te doen. Want die wonde doet hem wel echt pijn.
Maar de ene dag kan ik er 2-3 lagen watten onder doen en de andere dag is het been zo dik dat ik met moeite het kompres er nog tussen kan doen.

De wonde zelf lijkt wel kleiner te worden. Maar weer zijn er 2 gaatjes (diezelfde gaatjes open) en weer kwam er vuiligheid uit. En weer gaat het wildvlees het dak uit. En dat met de compressie, speciale zalven en kompressen.
Nog even tanden bijten. En hopen dat ik iemand vind die dinsdag mee kan/wil.

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Dit was zo goed als dicht, nu na die paar dagen die kous is het terug open. Hier kan Hidez niets aan doen. Ze hadden ook gewaarschuwd, zeker omdat zijn been al zo geïrriteerd was om watten er tussen te doen.

Wel langs de wonde zelf voor het eerst de copperhawk kunnen gebruiken <3
Dit is zo stabiel en mooi dicht geworden op die paar dagen dat we toch terug goede hoop hebben.

Dank je wel, oprecht dank je wel aan iedereen die al gedoneerd heeft of de link gedeeld heeft. Ik weet niet hoe ik jullie moet bedanken.

Wel even aan mezelf gedacht, meisje wat hem verzorgt rijd nu mijn andere. En zij was te laat, dus maar in jeansbroek nog eens op mijn eigen paard gezeten :')
Mr de zenuwpees die met veel te veel druk gereden moet worden was zo braaf dat ik vandaag gewoon letterlijk met losse teugel op mijn pinken heb kunnen rijden. Was wel iets wat ik echt nodig had.
Afbeelding
Afbeelding
Zeker nadat we deze middag heel de wei gesloopt terug gevonden hadden. Draad lag tot letterlijk halverwege IN de wei, en de buiten kant van onze wei is afgezet met stalen T vormige weidepalen, deel krom en deel los. De paar prikpaaltjes die we iets naar binnen geplaatst hadden wegens de bramen? Los over in stukken van een. En dan nog speciaal draad gekocht die met 80-90kg kracht zou moeten breken. Draad was volledig heel, wel serieus uitgetrokken maar heel. Paarden hadden niets (of toch niets gevonden, zelfs geen schram).

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:47

Straks zit de wonde dicht, maar ligt de rest open. De situatie wordt hierdoor moeilijker i.p.v. makkelijker.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:46

Het word idd niet echt heel makkelijk. Maar ik hoop van harte dat ze er dinsdag wat goeds van kunnen maken!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:53

nikkel schreef:
Straks zit de wonde dicht, maar ligt de rest open. De situatie wordt hierdoor moeilijker i.p.v. makkelijker.

Helaas is dat vaak zo met herstel. Het ene is niet goed voor het andere. Ik duim m’n vingers kapot voor hem.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 11:58

Ik ben al heel blij dat Hidez helpt waar ze kunnen.
Ik was hier ook voor gewaarschuwd :j vooral doordat dit al volledig geïrriteerd was en dus de reden was waarom stoppen met drukverband (wat dus blijkt absoluut niet te lukken)

Echter door het continu wisselen van dikte van het been, kan ik er gewoon niet altijd de watten tussen doen die nodig zijn. Dus het is nu kiezen uit twee kwade ?
En eerlijk, dan kies ik maar voor een wonde op de hak en binnenkant been die hopelijk met gewoon zalf en openlucht kunnen genezen.
Zeker met de copperhawk maak ik mij niet al te veel zorgen over witte haren (naar zijn buikwonde en de draadwonde van First kijkend). Als het wel wit word dan is het zo.

Voor mij moet hij niet meer de sport in, als hij maar pijnvrij en gezond met zijn maatje terug de wei op kan, dat is voor mij het belangrijkste. De rest is mooi meegenomen als ze bij Equitom er meer van kunnen maken. Maar is voor mij niet de reden om te gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:00

Ik snap je helemaal.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:20

Nog 2 nachtjes en we duimen intussen door.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:32

Ik duim m’n vingers kapot voor hem. Daar was ik ook al mee bezig.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:36

Hier ook al blaren op de vingers. Ook van het werk, maar alsnog.

Ik ben zoooo benieuwd wat equitom gaat vinden

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:20

Nog even doorbijten tot dinsdag!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:16

Ik duim ook mee. Zou evt een dun mat-verband een oplossing zijn ipv watten? “
* foam verband

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 15:28

Op dit moment zit er op de hak en binnenkant been:
Een mengeling van mesitran en zilverzalf van louis widmer (absorbine honing zilverzalf al week terug besteld bij ej, blijkt dat ze die terug hebben moeten sturen wegens te korte houdbaarheid. Met gevolg, toen we daarachter kwamen was het al te laat en onze zalf op, maar winkels dicht. Dus maak de mengeling nu zelf even zo. Zeker aangezien hij di naar tom gaat en ik nu eigenlijk niet teveel meer wil bestellen). Dit allemaal op een gelkompres (zit ook vanvoor op die wonde. Dat is die donkergele gel wat op het onderbeen wel eens zit) die soort gel loslaat in contact met de wonde
Daarover zit een absorberend kompres met leovet zilverzalf , wat dus al demping geeft.
Maar doordat we nog steeds met het afzak probleem zitten waarvoor dit topic dus gemaakt is, gaat dit ook schuren.

Het drukverband hebben we aangebracht met onderbandages en dat werkte echt super om meer wondes te voorkomen. Maar nadeel: dat is gewoonweg te dik voor deze kous. En de katoenwatten zijn net iets flexibeler om toch demping te geven.

Dit was de opstelling aan de absorberende verbanden voor het been ontplofte:
Dus deel van de speciale verbanden en zalven zaten er nog niet op.
Afbeelding
Links de hak
Midden het onderbeen (door de zwelling van begin september vertoont deze ook verschillende scheurtjes)
Rechts de wonde wat dan met de zijkant binnenkant been meeneemt en bescherming biedt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 18:57

Wissel vandaag wat eerder gedaan.
Morgen 2:00 wekker namelijk

Spoiler:
Wondvocht door absorberende verbanden door
Afbeelding
Hoe de kompressen eruit zagen, volledig verzadigd
Afbeelding
Wonde weer kleiner, maar wel weer meer wildvlees. Gaatjes waren dicht voor zuivermaken. Bij het laatste beetje zuivermaken weer kanaaltje zichtbaar. Kreeg er geen vuil uitgespoten dit keer
Afbeelding
Van boven naar onder: originele wonde, kleine ding erbij is voor binnenkant been, middelste hak en onderste voor onderbeen
Afbeelding
Dit keer op bovenbeen een onderbandage kunnen doen aan de achterkant, dus zwelling wel weer wat minder
Afbeelding
Echter, Harley zou Harley niet zijn:
Afbeelding

Wel armbandje met foto van mijn mama kwijt. Weet niet waar en weet niet hoe. Voel me er hondsellendig om. Zeker omdat First vandaag ook zo goed ging onder het zadel met tips van een lieve bokker. En ik nu het idee heb dat ze er niet meer bij is. Terwijl ik weet dat ze altijd bij mij is. Met of zonder armband

Ik met mijn goede gedrag had het idee de brandnetels met de zeis af te doen en te laten drogen zodat Harley en Max ze konden eten. Nuja, na alle hulp durfde ik niet verder te gaan. Ze deden ze zelf af. Max de netels en Harley die stokjes :') 8)7

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:19

Ik heb een volbloed jaarling gehad, die at de brandnetels op. Van onder af omhoog. Er zit een stof in de brandnetels wat goed is voor ze.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 20:25

nikkel schreef:
Ik heb een volbloed jaarling gehad, die at de brandnetels op. Van onder af omhoog. Er zit een stof in de brandnetels wat goed is voor ze.

Daarom dat ik ze wou afdoen en laten drogen
Door opleiding tot revalidatietherapeut (maar hiervoor ookal) verdiep ik mij hier enorm in. Daarom dat we ze ook afdoen op nieuwe stukken van de wei en kans geven als ze gedroogd zijn op te eten. Als ze het nodig hebben eten ze het dan wel. Liever zo als “verplicht” onder het eten,
Werkt bloedzuiverend, als soort hele lichte detox. Echter was ik eraan voor de moeite.
Trekpaard eet de netels (zelfs als ze nog niet af zijn) en de ezel voor wie ik ze af doe eet de takken :')

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:31

De merrie vrat ze zo op in de wei. Eerst onderin de brandnetels door bijten en dan opeten.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:43

Nog 1 nachtje slapen en dan einde ochtend ben je eindelijk bij Equitom.

Zoooo benieuwd. Hoop zo dat ze je een lichtpunt kunnen geven.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:00

Benieuwd, ben ik eigenlijk ook wel. Ik hoop uiteraard op een lichtpuntje, maar vraag het mij in gerede af.