Chamisa schreef:Kleine aanvulling… uit de bloeduitslagen kwam naar voren dat hij 100 procent positief was op auto immuunziekte. Zijn ontstekingswaarden waren ook nog eens sky-high. Alle andere (basis) waarden waren als die van een topfit paard. Maandag wordt er contact opgenomen met de medisch faculteit over het te nemen biopt en of het op locatie kan omdat hij niet vervoerd kan kan worden. Hij staat inmiddels weer op 3 benen…
Er is dus iets mis. Hij laat prikken wel toe? Dan zou ik hem laten verdoven biopt laten nemen en gelijk alles goed behandelen. En trainen met beschermers eromheen. Maar zeker een klote situatie dat hij weinig toelaat. Afschermen tegen Uv doet al zoveel goeds.
Die van mij staat in de magneet beschermers van Kentucky.
Maar die heeft zeker vasculitus en laat alles wel toe.
Ik ben ook bezig met het knottenbelt wasprotocol. Hij vindt het niet kicks maar ik zet een emmer voer voor zijn neus en dan is het 10 minuten afzien voor hem.

Ik kan je helaas geen tips geven, behalve dan wasprotocol en inpakken ,maar ja, dan moet hij dat wel toelaten... Is het wellicht een optie om hem naar een kliniek te brengen met ervaring met vasculites (Wapenveld) zodat hij daar op locatie enige tijd achtereen kan worden behandeld? Dat zal dan mogelijk wel onder verdoving zijn en misschien hem niet goed doen in zijn koppie, maar zou misschien wel een laatste optie voor hem kunnen zijn om er vanaf te komen?
Het is bij sommige paarden ook ontzettend moeilijk, maar uiteindelijk is alles trainbaar. Ik hoop dat jullie een manier kunnen vinden, maar bovenal dat z’n benen er snel bovenop komen!