Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:28

Dan nog, er is een da bij geweest dus ze heeft gewoon voldaan aan haar zorgtaak wat dat betreft. Bah, vreselijk dat mensen zomaar zelf voor politie gaan spelen. Zeker online, je weet echt niet wat er wel en niet klopt aan een verhaal. Vertrouw dan op omstanders in de buurt die wel van de hoed en de rand weten. Maar zomaar iets op af sturen, belachelijk!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:29

Saskia9 schreef:
Dan nog, er is een da bij geweest dus ze heeft gewoon voldaan aan haar zorgtaak wat dat betreft. Bah, vreselijk dat mensen zomaar zelf voor politie gaan spelen. Zeker online, je weet echt niet wat er wel en niet klopt aan een verhaal. Vertrouw dan op omstanders in de buurt die wel van de hoed en de rand weten. Maar zomaar iets op af sturen, belachelijk!

Dus door de politie te bellen, speel je zelf voor politie? :') Sorry, ik was het niet, maar ik vind deze redening heel erg raar. Als er niets mis is, gaat het echt niets uitmaken dat ze langskomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:30

Nou ja, ik snap wel dat TS geen zin heeft om nog te updaten en op haar tenen is getrapt. Eventjes de politie op haar af sturen, kom op zeg... Er is een dierenarts bij geweest, er is bloed getrokken. Dat is toch een logisch begin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:32

Bizar. Wat erg voor je, Art.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:33

Art_Ificious schreef:
Het allerlaatste wat ik zeg:

Nja als bokkers al de politie op je dak sturen zonder te weten dat ik WEL verdere stappen onderneem. (Want topic was op slot dus kon dit niet meer vermelden) .. Dan gaat het voor mij gewoon overdreven te ver.
Ook heb ik contact met PZB en doen zij ook het mogelijke door zelf nog een dierenarts te sturen. (Onbekend wanneer)

En ik weet dat het bokkers waren. Ze hebben zelf gezegd DP in hun reacties en er zijn er enkele die ook weten op welk adres de wei ligt.

Voorbijgangers zijn het niet geweest want agent wist details die alleen uit dit topic konden komen. En dat is voor mij de druppel!!

Dat er inderdaad bokkers zijn die de DP op je af hebben gestuurd gaat wel een beetje ver, nu snap ik ook wel waarom je niet meer wil reageren.
Toch vind ik het erg tegen vallen van pzb dat zij jou nog steeds niet geholpen hebben en zelf een DA hebben gestuurd.
Hun zijn immers eind verantwoordelijke lijkt mij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:39

Wat ontzettend sneu en kleinzielig om lekker anoniem vanaf je toetsenbord de politie erop af te sturen. Heldhaftig hoor, toetsenbordridder.

Hopelijk wil je wel blijven vertellen je het met hem gaat TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:41

Je kan op je tenen getrapt zijn en je heel zielig voelen, maar je kan ook denken: goh, die mensen geven wel echt om mijn beesten, maar eigenlijk is alles in orde dus laat ze maar komen. Mensen bellen nooit de politie om je te pesten ofzo, dat gaat enkel puur en alleen om de dieren.

Je kan nu niet zeggen dat dit topic bol stond van de goede acties en updates over wat er nu allemaal aan de hand is. In tegendeel, er kwam amper informatie, af en toe een paar help-vraag-posts met dan een foto of filmpje wat er echt niet goed uit zag maar als er dan gezegd werd hoe je het kon oplossen werd er niks gedaan, terwijl paard in kwestie er echt niet beter uit ging zien.

Dus ja, misschien ook een leermoment: als je een topic opent is het wel fijn om volledig te zijn in de dingen die je doet, en ook de dingen die door meerdere mensen aangeraden worden misschien eens te overdenken of dat niet de oplossing voor je probleem kan zijn ...

Verder hoop ik dat je paardje het goed doet, want ik vond het echt niet leuk om hem zo te zien. Hoop dat hij er ondertussen beter bij staat, je een diagnose hebt en met een oplossing bezig bent. Of je dat wil delen of niet is aan jou, maar je kan de mensen niet verwijten dat ze iets ondernemen als je maar halve verhalen vertelt. Dat je DE update niet kon geven omdat het topic op slot was, sorry, maar er was ook kans genoeg om uitgebreider te reageren voor het topic op slot ging.

PZB vind ik in deze ook erg verkeerd, je zou meer ondersteuning verwachten als je aangeeft dat er iets scheelt met een paard van hun. Tegelijk weet ik niet wat er op papier staat ivm dierenartsen en kosten en dergelijke, denk niet dat het bij mijn adoptie-paard zo was dat de stichting dat zou regelen en betalen. Er stond wel in het contract dat ze hem weer zouden ophalen als ze merkten dat ik er niet goed voor zou zorgen. Maar hoe dit bij PZB werkt weet ik niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 18:42

Dimphyl schreef:
Het topic openen en sluiten gaat in overleg met jou als TS toch? Had het dan op slot gelaten.

Wat voor verdere stappen heb je genomen dan?
mods hebben niet eens iets gevraagd aan mij. Van mij had het gesloten mogen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:53

Ik snap best dat mensen de DP hebben gebeld, tis nogal een zorgelijke toestand.
Ik wist niet eens dat die bestond in Belgie, daar zit je toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:54

[***] schreef:
Je kan op je tenen getrapt zijn en je heel zielig voelen, maar je kan ook denken: goh, die mensen geven wel echt om mijn beesten, maar eigenlijk is alles in orde dus laat ze maar komen. Mensen bellen nooit de politie om je te pesten ofzo, dat gaat enkel puur en alleen om de dieren.

Je kan nu niet zeggen dat dit topic bol stond van de goede acties en updates over wat er nu allemaal aan de hand is. In tegendeel, er kwam amper informatie, af en toe een paar help-vraag-posts met dan een foto of filmpje wat er echt niet goed uit zag maar als er dan gezegd werd hoe je het kon oplossen werd er niks gedaan, terwijl paard in kwestie er echt niet beter uit ging zien.

Dus ja, misschien ook een leermoment: als je een topic opent is het wel fijn om volledig te zijn in de dingen die je doet, en ook de dingen die door meerdere mensen aangeraden worden misschien eens te overdenken of dat niet de oplossing voor je probleem kan zijn ...

Verder hoop ik dat je paardje het goed doet, want ik vond het echt niet leuk om hem zo te zien. Hoop dat hij er ondertussen beter bij staat, je een diagnose hebt en met een oplossing bezig bent. Of je dat wil delen of niet is aan jou, maar je kan de mensen niet verwijten dat ze iets ondernemen als je maar halve verhalen vertelt. Dat je DE update niet kon geven omdat het topic op slot was, sorry, maar er was ook kans genoeg om uitgebreider te reageren voor het topic op slot ging.

PZB vind ik in deze ook erg verkeerd, je zou meer ondersteuning verwachten als je aangeeft dat er iets scheelt met een paard van hun. Tegelijk weet ik niet wat er op papier staat ivm dierenartsen en kosten en dergelijke, denk niet dat het bij mijn adoptie-paard zo was dat de stichting dat zou regelen en betalen. Er stond wel in het contract dat ze hem weer zouden ophalen als ze merkten dat ik er niet goed voor zou zorgen. Maar hoe dit bij PZB werkt weet ik niet.

Als ze weten waar Ts haar weide is zullen ze TS ook wel kennen. Wat hielt ze tegen om even persoonlijk contact op te nemen met TS? Even vragen hoe het nu precies zit? Nee, die stap wordt volledig over geslaan en ze gaan direct naar de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:55

Mindim schreef:

Regionaal gebonden zijn er hier en daar dergelijke initiatieven. Er is nog geen landelijke uitrol hiervan :)

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:56

Ik heb nu toch echt wel medelijden met je ts. Ik zou ook werkelijk waar ontploffen als mij dat zou overkomen.

En toch even op [***] reageren; op zeker wel dat mensen om hele foute beweegredenen de politie of NVWA bellen om ze het leven zuur te maken. Want eenmaal daar bekend, zie er dan maar weer eens van weg te komen.

Er is een da bij geweest, dus welke halve tamme idioot vind zichzelf beter dan een da door op afstand en met een verhaaltje en wat foto's te gaan bepalen dat er hier dierenmishandeling plaatsvind? Echt hoor dit is nu al de 2e keer dat ik hier van lees op bokt in korte tijd, zijn jullie nou helemaal gek geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:57

DeMolenhoek schreef:
Als ze weten waar Ts haar weide is zullen ze TS ook wel kennen. Wat hielt ze tegen om even persoonlijk contact op te nemen met TS? Even vragen hoe het nu precies zit? Nee, die stap wordt volledig over geslaan en ze gaan direct naar de politie.

Misschien omdat dat al 300 keer geprobeerd was, er geen (echte) reactie kwam en de toestand van het paard elke dag achteruit leek te gaan? Zomaar even een gokje.

@ neetoch: tja, ik zou het niet weten, mij lijkt het dat het paard hierbij centraal staat, en dat zag er gewoon niet goed uit. Ja, er was een DA bij geweest, maar daar leek niet veel actie van te komen (of TS vertelde niet alles) terwijl het paard niet beter leek te worden.

Misschien als TS uitgebreider was in haar reacties dat het ook voorkomen had kunnen worden. Maar nu was het maar gokken of er misschien nog eens een DA naar zou kijken of niet (want alleen die ene keer haalde duidelijk niks uit), en dat maakt het natuurlijk wel moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-20 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:59

DeMolenhoek schreef:
Mindim schreef:

Regionaal gebonden zijn er hier en daar dergelijke initiatieven. Er is nog geen landelijke uitrol hiervan :)

De nederlandse DP gaat toch niet in Belgie controleren?

Medelijden met TS heb ik in het allerminst, met de paarden dan wel weer.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:01

Wat naar om te zeggen dat als je je zaakjes op orde hebt, dat het dan toch niet uit maakt als de politie langskomt.
Of dat mensen die alleen maar met een goede reden zouden bellen.

Geloof me, wij hebben een buurman waar wij niet lekker mee liggen, die om de haverklap allerlei instanties op ons af stuurt. En geloof me, ondanks dat iedere keer alles is orde is, hebben wij hier enorm veel stress door ervaren!

Ts, ondanks dat ik het niet altijd met je keuzes eens ben, heb ik wel met je te doen en ik kan ook goed begrijpen dat je niet meer wilt updaten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:03

Heel fijn dat er dierenpolitie is komen kijken, lijkt me ook geen slechte zaak als alles op orde is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:03

Goh, ik weet het niet. Ik zou er inderdaad ook niet blij mee zijn, maar ik zou zoiets hebben van: tja, als mensen dat nodig achten, dat ze maar komen kijken, weten ze meteen dat alles in orde is. Denk ook niet dat als je alles in orde hebt en er bellen 10x mensen dat ze 10x komen kijken? (en al helemaal niet als het 10x dezelfde is). Maar ik heb er geen ervaring mee, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Is eigenlijk ook offtopic, sorry.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:04

Updates vind ik persoonlijk minder belangrijk dat de reële staat van het paard. Ik begrijp prima dat de politie werd betrokken, zou vaker moeten gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:04

Maar door dit te doen zeggen ze ook indirect dat TS haar dierenarts niet deugd. Want die was er ook nog maar net bij geweest. En fijn gokje van jou, maar ik vreet mijn schoen op als blijkt dat ze de voorbije dagen persoonlijk zijn gaan vragen bij Ts hoe of wat (en niet via bokt etc)

Soms denken bokkers hier dat er wonderen kunnen verricht worden. Ts laat duidelijk weten dat er bloedonderzoek is gedaan, daar niets is uitgekomen maar er verder mee wordt gegaan en toch roepen er bokkers dat Ts niets doet. Nou, ik heb in het najaar een paard laten testen op ppid. Pas na anderhalve week was er een uitslag...

Mindim: Nee inderdaad niet. Hoe kom je daarop? Het gaat over een belgische DP :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:08

Misschien moet je dan alles nog eens rustig doorlezen .. Er is inderdaad een DA bij geweest, en bloedonderzoek gedaan. De cataract werd afgedaan als 'niks aan de hand' en het bloed was helemaal in orde. Er is geen PPID getest, hiervoor zou TS gaan informeren bij de DA, waarbij uit latere reacties blijkt dat dit nog niet gebeurd is en er gezegd wordt dat ze moet kijken dat het bloed nog wel bruikbaar is, wat niet is als je te lang wacht. En dan moet er een nieuwe bloedname komen .. denk niet dat die gebeurd is. Om nog maar te zwijgen over acties rondom de andere symptomen die opdoken. Of misschien wel, we kunnen het alleen maar hopen want TS zal het niet meer vertellen.

In ieder geval, mijn standpunt erin is duidelijk, als ik zoiets aan de hand heb en ik open een topic dan hou ik de mensen (uitgebreid) op de hoogte wat er allemaal gebeurd en wat de DA zegt. Als je dat niet wil doen moet je ook geen topic openen, want wat heeft het dan voor nut? Het is ook niet dat het een topic was om ervaringen te delen, het was een topic met een vraag om hulp. Maar die hulp was nooit ok. Tja, dan moet je je plan trekken, zo simpel is het. Het is alleen jammer als er een dier bij betrokken is wat echt niet de goede kant uit lijkt te gaan.

Maar ik ga erover ophouden, want nog even en ik ben de slechterik en dan gaat het topic weer dicht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:13

Ts laat de 4de ‘s middags weten navraag te doen. De 5de ‘s middags is dit topic al op slot. Ik krijg voor een nieuwe bloedafname de dierenarts hier ook niet met spoed dezelfde avond nog hoor. Dat kan dan gerust 2 dagen later zijn. Zoals ik al zei: Sommigen verwachten wonderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:15

Ze ging volgens mij al eerder navraag doen, na 2 dagen was er nog niks gevraagd maar stond wel nog op het programma om te doen. Ik weet het niet meer precies, en ik ga echt niet alles terug zoeken op datums. Maar er werd volgens mij ook op voorhand PPID geopperd, dus ik zou dit al meteen met de bloedname hebben meegenomen, dan moest ik er achteraf niet meer achteraan. Maar dat zal wel raar zijn.

Zoals gezegd, ik ga het laten rusten, voor mezelf. Hoop dat het goed gaat met het paard want dat verdient die wel.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:18

Sommige bokkers hier, moeten echt eens voor hun eigen deur beginnen vegen. Net of jullie wel allemaal heilige mensen zijn.. bahbah die reacties echt ik snap ts volkomen. :r

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:24

xPareltje schreef:
Sommige bokkers hier, moeten echt eens voor hun eigen deur beginnen vegen. Net of jullie wel allemaal heilige mensen zijn.. bahbah die reacties echt ik snap ts volkomen. :r

Ik vind wel dat mensen hier heel zwart wit denken. Heilig zijn omdat je de dierenarts wel meteen belt als je paard koliek verschijnselen vertoont? Het paard stond al 2 weken in de stal voor TS een dierenarts belde, dat was elders al vermeld. Daarna niet eten en koliek verschijnselen, weer 2 dagen overheen voor de veearts er was... dat op zich is al schandalig.

Tussen heilig zijn en je minimale (!) plicht als eigenaar nakomen zitten nog heel wat stappen.

Ik snap heel goed dat de politie gebeld is. Als het niet voor zo'n zaken mag, wanneer dan wel? Moet je wachten tot het dier echt op sterven na dood is, gewoon om iemand niet te kwetsen? Of mag het gewoon even over het dier gaan?
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 06-03-20 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:24

xPareltje schreef:

Och joh, hou toch eens op met die akelige smileys te strooien.
Je draagt helemaal niks constructiefs bij. Alleen gal spuwen op mensen die bezorgd zijn om een dier in erbarmelijke staat.