Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Saskia9 schreef:Dan nog, er is een da bij geweest dus ze heeft gewoon voldaan aan haar zorgtaak wat dat betreft. Bah, vreselijk dat mensen zomaar zelf voor politie gaan spelen. Zeker online, je weet echt niet wat er wel en niet klopt aan een verhaal. Vertrouw dan op omstanders in de buurt die wel van de hoed en de rand weten. Maar zomaar iets op af sturen, belachelijk!
Art_Ificious schreef:Het allerlaatste wat ik zeg:
Nja als bokkers al de politie op je dak sturen zonder te weten dat ik WEL verdere stappen onderneem. (Want topic was op slot dus kon dit niet meer vermelden) .. Dan gaat het voor mij gewoon overdreven te ver.
Ook heb ik contact met PZB en doen zij ook het mogelijke door zelf nog een dierenarts te sturen. (Onbekend wanneer)
En ik weet dat het bokkers waren. Ze hebben zelf gezegd DP in hun reacties en er zijn er enkele die ook weten op welk adres de wei ligt.
Voorbijgangers zijn het niet geweest want agent wist details die alleen uit dit topic konden komen. En dat is voor mij de druppel!!
[***] schreef:Je kan op je tenen getrapt zijn en je heel zielig voelen, maar je kan ook denken: goh, die mensen geven wel echt om mijn beesten, maar eigenlijk is alles in orde dus laat ze maar komen. Mensen bellen nooit de politie om je te pesten ofzo, dat gaat enkel puur en alleen om de dieren.
Je kan nu niet zeggen dat dit topic bol stond van de goede acties en updates over wat er nu allemaal aan de hand is. In tegendeel, er kwam amper informatie, af en toe een paar help-vraag-posts met dan een foto of filmpje wat er echt niet goed uit zag maar als er dan gezegd werd hoe je het kon oplossen werd er niks gedaan, terwijl paard in kwestie er echt niet beter uit ging zien.
Dus ja, misschien ook een leermoment: als je een topic opent is het wel fijn om volledig te zijn in de dingen die je doet, en ook de dingen die door meerdere mensen aangeraden worden misschien eens te overdenken of dat niet de oplossing voor je probleem kan zijn ...
Verder hoop ik dat je paardje het goed doet, want ik vond het echt niet leuk om hem zo te zien. Hoop dat hij er ondertussen beter bij staat, je een diagnose hebt en met een oplossing bezig bent. Of je dat wil delen of niet is aan jou, maar je kan de mensen niet verwijten dat ze iets ondernemen als je maar halve verhalen vertelt. Dat je DE update niet kon geven omdat het topic op slot was, sorry, maar er was ook kans genoeg om uitgebreider te reageren voor het topic op slot ging.
PZB vind ik in deze ook erg verkeerd, je zou meer ondersteuning verwachten als je aangeeft dat er iets scheelt met een paard van hun. Tegelijk weet ik niet wat er op papier staat ivm dierenartsen en kosten en dergelijke, denk niet dat het bij mijn adoptie-paard zo was dat de stichting dat zou regelen en betalen. Er stond wel in het contract dat ze hem weer zouden ophalen als ze merkten dat ik er niet goed voor zou zorgen. Maar hoe dit bij PZB werkt weet ik niet.
DeMolenhoek schreef:Als ze weten waar Ts haar weide is zullen ze TS ook wel kennen. Wat hielt ze tegen om even persoonlijk contact op te nemen met TS? Even vragen hoe het nu precies zit? Nee, die stap wordt volledig over geslaan en ze gaan direct naar de politie.
DeMolenhoek schreef:Mindim schreef:Ik snap best dat mensen de DP hebben gebeld, tis nogal een zorgelijke toestand.
Ik wist niet eens dat die bestond in Belgie, daar zit je toch?
Regionaal gebonden zijn er hier en daar dergelijke initiatieven. Er is nog geen landelijke uitrol hiervan
xPareltje schreef:Sommige bokkers hier, moeten echt eens voor hun eigen deur beginnen vegen. Net of jullie wel allemaal heilige mensen zijn.. bahbah die reacties echt ik snap ts volkomen.
xPareltje schreef:Sommige bokkers hier, moeten echt eens voor hun eigen deur beginnen vegen. Net of jullie wel allemaal heilige mensen zijn.. bahbah die reacties echt ik snap ts volkomen.