Ongewenste DA rekening

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:07

StalNollie schreef:
Babootje schreef:
Voorbeeld; jij vindt een duidelijk aangereden en gewonde hond langs de kant van de weg. Eigenaar en veroorzaker zijn in geen velden of wegen te bekennen. Jij brengt het dier naar de dierenarts. Gelukkig bleek het dier alleen versuft en heeft het behoudens een schaafwond en spierpijn niet veel overgehouden aan het incident. Het dier is onderzocht, mogelijk is er nog een echo gedaan om inwendige bloeding uit te sluiten en heeft het infuus gehad wegens mogelijke shock. Ook zijn hem medicamenten toegediend (antibiotica voor het wondje). Enfin, de dierenartsrekening is toch nog behoorlijk opgelopen. De eigenaar is via de chip opgespoord, maar was niet direct te bereiken. Zijn dier is de noodzakelijke spoedzorg verleend.
De eigenaar krijgt de forse rekening gepresenteerd, maar wil deze niet betalen omdat er naar zijn mening niet veel aan de hand was. En vervolgens wordt of de rekening bij jou neergelegd (omdat jij de hond bij de dierenarts hebt gebracht of de dierenambu hebt gebeld) of bij de dierenarts de hem heeft behandeld.
Zou je dat redelijk vinden?

ook hier is weer het verschil dat een hond niet los op de weg mag komen, dus wat is het verhaal ervoor waar komt die hond vandaan? de eigenaar heeft dus daarvoor al een 'fout' gemaakt. dus ook deze situatie is gewoon niet hetzelfde.

Een paard mag ook niet met een been vastraken :(
De oorzaak doet er niet toe, ik vind het voorbeeld wel goed gekozen. Nl. iemand die er totaal geen belang bij heeft biedt hulp aan een dier dat in de problemen zit en wordt achteraf ipv bedankt, misschien nog met de rekeing opgescheept.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:09

Babootje schreef:
Weet je ook zeker - en kun je dat aantonen - dat de stalhouder bereikbaar was op het moment dat het voorval zich voor deed? Want dat is wel wat je dan straks zal moeten doen. Ik vind het apart dat er een voorstel gaat naar de DA. Die heeft gewoon zijn werk gedaan.

Waar baseer je op dat dat 'zal moeten'?

Babootje schreef:
Kleine nuance: gevaarlijk om te stellen dat de TS gelijk heeft. De rechter zal beide kanten van het verhaal afwegen. Ik denk - omdat de DA de TS heeft gesproken - de DA een sterke zaak heeft als het gaat om de totstandkoming van een overeenkomst.

Ik denk dat de DA daar juist helemaal geen sterke zaak mee heeft omdat de TS zei "nee, ik vind dit niet nodig, ik geef de toestemming niet"

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:11

Feit blijft gewoon, ongeacht wie de DA erbij gehaald heeft, dat de onkosten zijn gemaakt door behanding voor een paard dat op naam van iemand staat.
De onkosten van die behandeling gaan dus in eerste instantie naar die eigenaar. (De kosten zitten nu eenmaal in diens paard, niet in die van degene die de DA erbij gehaald heeft).
Echter, omdat de eigenaar zelf niet om de behandeling gevraagd heeft zijn de kosten eigenljk soort van op eigen houtje door de DA gemaakt. Maar die had dat niet gedaan als hij niet bij het paard geroepen was en de noodzaak van behandeling zag. (In hoeverre de noodzaak er was laat ik even in het midden, maar het is lastig om tegen de kennis van een DA in te gaan als het er op aan zou komen in een rechtszaak.)
Dat is zo´n beetje het juridische limbo en het ligt erg aan de advokaten die partijen zouden gaan verdedigen welke kant dat op gaat, maar ik denk dat er ten aller tijden vooraf door de advokaten naar een overeenkomst met behulp van een voorstel zal worden gestuurd, iets wat de jurist van TS uiteindelijk ook gedaan heeft.

Wetten kunnen elkaar gewoon tegenspreken.

Je eigen jurist zal je altijd gelijk geven en jouw kant van het verhaal verdedigen en beroepen op wetten die toepasbaar zijn en de jurist van de DA zal die kant verdedigen en zeggen dat hij/zij gelijk heeft en daarbij beroepen op wetten die daarbij toepasbaar zijn......
De uitkomst ligt dus aan de sterkte en overredingskracht van de verdediging.
Denk niet dat als je gelijk hebt je ook altijd gelijk krijgt als je het via een rechtbank uitvecht!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:15

*sarcastic*
Misschien gewoon het paard aanklagen. Die is de oorzaak van alles.
*sarcastic mode of*

Ondanks het gepalaver en de discussie hier hoop ik wel dat we de uitslag te horen krijgen.
Het is interessant om te weten hoe de vork in de steel zit in dergelijke situaties.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:20

Shadow0 schreef:
Babootje schreef:
Weet je ook zeker - en kun je dat aantonen - dat de stalhouder bereikbaar was op het moment dat het voorval zich voor deed? Want dat is wel wat je dan straks zal moeten doen. Ik vind het apart dat er een voorstel gaat naar de DA. Die heeft gewoon zijn werk gedaan.

Waar baseer je op dat dat 'zal moeten'?

Babootje schreef:
Kleine nuance: gevaarlijk om te stellen dat de TS gelijk heeft. De rechter zal beide kanten van het verhaal afwegen. Ik denk - omdat de DA de TS heeft gesproken - de DA een sterke zaak heeft als het gaat om de totstandkoming van een overeenkomst.

Ik denk dat de DA daar juist helemaal geen sterke zaak mee heeft omdat de TS zei "nee, ik vind dit niet nodig, ik geef de toestemming niet"

Dat laatste is moeilijk te bewijzen of dat echt zo gegaan is. Als dat zo was, dan had TS die dag nog een aangetekend schrijven moeten sturen naar die DA of een PV moeten laten opstellen en dan was het dus ook aan TS om die 'kennis' van de DA in twijfel te trekken en aan te tonen.
Nogmaals het gaat om het paard van TS dat in een penibele situatie zat en geholpen is.

ik vind het echt allemaal ver gaan in een situatie waar niemand slechte bedoelingen had en er enkel maar bekommernis was voor het "waardevolle" goed van TS, nl haar paard. Vreemde mentaliteit dat je dat middels advocaten wilt uitspelen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:25

Sclimpre schreef:
Babootje schreef:
Voorbeeld; jij vindt een duidelijk aangereden en gewonde hond langs de kant van de weg. Eigenaar en veroorzaker zijn in geen velden of wegen te bekennen. Jij brengt het dier naar de dierenarts. Gelukkig bleek het dier alleen versuft en heeft het behoudens een schaafwond en spierpijn niet veel overgehouden aan het incident. Het dier is onderzocht, mogelijk is er nog een echo gedaan om inwendige bloeding uit te sluiten en heeft het infuus gehad wegens mogelijke shock. Ook zijn hem medicamenten toegediend (antibiotica voor het wondje). Enfin, de dierenartsrekening is toch nog behoorlijk opgelopen. De eigenaar is via de chip opgespoord, maar was niet direct te bereiken. Zijn dier is de noodzakelijke spoedzorg verleend.
De eigenaar krijgt de forse rekening gepresenteerd, maar wil deze niet betalen omdat er naar zijn mening niet veel aan de hand was. En vervolgens wordt of de rekening bij jou neergelegd (omdat jij de hond bij de dierenarts hebt gebracht of de dierenambu hebt gebeld) of bij de dierenarts de hem heeft behandeld.

De oorzaak doet er niet toe, ik vind het voorbeeld wel goed gekozen. Nl. iemand die er totaal geen belang bij heeft biedt hulp aan een dier dat in de problemen zit en wordt achteraf ipv bedankt, misschien nog met de rekeing opgescheept.

Maar bij dit voorbeeld is eigenaar en veroorzaker onbekend.
Bij de TS is de eigenaar bekend maar niet gebeld, evenals de pensionhouder.

Voorbeeld houd geen stand zo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:25

bulck schreef:
Dat laatste is moeilijk te bewijzen of dat echt zo gegaan is. Als dat zo was, dan had TS die dag nog een aangetekend schrijven moeten sturen naar die DA of een PV moeten laten opstellen en dat is het dus ook aan TS om die 'kennis' van de DA in twijfel te trekken en aan te tonen.

Als de dierenarts zou verklaren dat hij wel degelijk toestemming kreeg, terwijl TS vasthoudt dat ze die toestemming nadrukkelijk niet gaf, dan zou je zou kunnen stellen dat de inhoud van het telefoontje niet te bewijzen is, maar dan kan dat telefoontje dus ook niet in het voordeel van de DA werken omdat je niet kunt bewijzen wat er in dat gesprek gezegd is.

Citaat:
Nogmaals het gaat om het paard van TS dat in een penibele situatie zat en geholpen is.

Hmm, nee, dat is nou precies wat de TS betwist. Het ging volgens haar om een paard waar niet veel mee aan de hand was en waar geen hulp bij nodig was.

Citaat:
Vreemde mentaliteit dat je dat middels advocaten wilt uitspelen.

Tsja. Het is ook een vreemde zaak om ongevraagd een dierenarts bij andermans paard te halen als daar geen dringende noodzaak toe is. En 'dringende noodzaak' is dus niet alleen maar een stalgenoot die in paniek raakt, er moet ook reden zijn om te denken dat er echt wat aan de hand is en dat er geen andere oplossing was.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:32

Heel eerlijk.... Ik vind dat ts de rekening moet betalen. Dierenarts is opgetrommelt omdat het paard iets mankeerde, dierenarts is dus niet voor niets gekomen er was een rede!
Stel dat men zonder rede de dierenarts zou hebben laten komen bijv.uit pesterij dan is het andere koek dan kun je aantonen dat het paard niks mankeerde.

Gewoon duidelijke afspraken maken dat jij als eigenaar als eerste wilt bellen als het geen leven-op-dood geval is.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:33

Citaat:
Babootje schreef:

Onali schreef:
Sclimpre schreef:

Maar bij dit voorbeeld is eigenaar en veroorzaker onbekend.
Bij de TS is de eigenaar bekend maar niet gebeld, evenals de pensionhouder.

Voorbeeld houd geen stand zo.

Waar lees jij dat er niet geprobeerd is TS en de stalbaas te bereiken? Het is niet gelukt, maar ik lees nergens dat het niet geprobeerd is.
In het voorbeeld dat Babootje geeft is 'De eigenaar is via de chip opgespoord, maar was niet direct te bereiken.'

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:34

Ik vind het wel grappig dat er bokkers zo gepiekeerd naar ts reageren omdat ze stappen onderneemt en dat het volgens hun echt schandalig is,terwijl 2 juristen in dit verhaal zeggen dat ts in haar rechten staat.

Ben heel benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:35

Shadow0 schreef:
Citaat:
Vreemde mentaliteit dat je dat middels advocaten wilt uitspelen.

Tsja. Het is ook een vreemde zaak om ongevraagd een dierenarts bij andermans paard te halen als daar geen dringende noodzaak toe is. En 'dringende noodzaak' is dus niet alleen maar een stalgenoot die in paniek raakt, er moet ook reden zijn om te denken dat er echt wat aan de hand is en dat er geen andere oplossing was.

En wel pas de eigenaresse weet te bellen als de dierenarts ter plekke is en niet daarvoor.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:46

funnyhorses schreef:
Gewoon duidelijke afspraken maken dat jij als eigenaar als eerste wilt bellen als het geen leven-op-dood geval is.

Dit lijkt mij vanzelf sprekend en ook wanneer het een levensbedreigende situatie betreft.

Volgens mij sla je toch echt een stap over. DA is gebeld omdat het paard iets mankeerde, maar de eigenaar heeft het zegsrecht om te bepalen of er al dan niet een DA komt en zo ja welke DA.
Dat is niet aan een toevallige passant.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:00

Pipodipo schreef:
BMHP schreef:
Ik heb TS onsympatiek genoemd, voornamelijk om haar voorstelling van de zaak en het voornemen om de rekening door te schuiven.

Op bovenstaande wil ik graag toevoegen dat iemand een noodsituatie met een paard constateerd. De situatie zodanig beoordeeld dat het paard hulp nodig heeft. En gezien er niemand voorhanden is het initiatief neemt.
De staleigenaar en eigenaar van het paard (TS) zijn blijkbaar niet snel voor handen of per telefoon niet bereikbaar en vervolgens beslist zij om een DA te raadplagen. Dat lijkt mij een normale gang van zaken hoewel DA rekeningen hier ook niet echt gewenst zijn.

De DA besluit dat het de omschreven situatie een bezoek rechtvaardigd en ook dat het gewenst is om het paard met AB te behandelen. Dit uit voorzorg om erger te voorkomen.

TS is niet in staat zich te verplaatsen in de situatie en wil zo min mogelijk kosten betalen. Dus de stalgenoot heeft verkeerd gehandeld en de DA had niet mogen behandelen.
Tegen haar mening staat vast dat de DA wel een behandeling en een visitie gerechtvaardigd vond, waardoor de stalgenoot in mijn ogen dus weldegelijk goed en verantwoordelijk heeft gehandeld.

Ook heeft de stalgenoot waarschijnlijk een uur in stress gezeten, gewacht op de DA, geholpen, verder gezocht naar de telefoon nummers. Haar dank, deze onsympatieke houding van TS die het liefst de rekening ook nog bij haar neerlegt. Iemand die uit eer en geweten onbaatzuchtig heeft gehandeld.
Sorry ik kan daar geen goed woord voor TS over hebben.

Zelfs al heeft TS achteraf juridisch gelijk, en heeft de stalgenoot te voorbarig gehandeld omdat ze met de situatie geen raad wist. Zij heeft de zorg van het paard opzich genomen omdat dat nodig was. De behandeling van de DA geeft aan dat de stalgenoot juist heeft gehandeld, misschien wat voorzichtiger dan dat TS had gedaan, maar daarin verschillen wij allemaal.

Dat je als TS de onbeschaamdheid hebt om deze behulpzame mensen ff aan de schandpaal te nagelen is uitermate onsympatiek. Zelfs als achteraf blijkt dat alles heel erg meevalt.

Het niet willen betalen van de rekening van de DA is van dezelfde orde.

Ja het is zuur om een rekening te krijgen, maar het is zuurder om ongewilt je tijd aan een paard van een ander te moeten besteden en vervolgens ook nog eens de rekening gepresenteerd te krijgen.
TS heeft totaal geen gevoel voor de situatie waarin haar stalgenoot is gebracht, Het willen presenteren van deze rekening ook al zouden daar juridisch mischien handvaten voor zijn is zeer onsympatiek.

persoonlijk vind ik dat de stalgenoot een pluim verdient ipv deze ongewenste oliebol.

Exact. Bovendien is de stalgenoot de enige die gezien heeft wat er gebeurd is en hoe hard het paard zich bezeerd heeft. Misschien maakte ze zich aanvankelijk ook wel zorgen over inwendige beschadigingen aan pezen of iets? Ze heeft ook gezien hoe het paard ging staan en hoe hij zich vervolgens gedroeg. Misschien wilde hij eerst niet op een been staan of pijnlijk in de voeten, dat kan allemaal.

Ik ben het hier niet mee eens, en dan kan ik ook nog vertellen waarom niet.

Ik heb een stalgenootje gehad die haar pony 'ernstig' gewond aantrof. Ja ja de pony had een ini mini oppervlakkig wondje van nog geen 2 cm doorsnee.
Heeft toen de dierenarts gebeld, aan haar verhaal leek het alsof het beestje bijna dood ging. Dus met spoed kwam de da.
Dierenarts keek en wist zelf ook dat het wel mee viel.

Eigenaar gerust gesteld, pony heeft nog wel een ontstekings remmende zalf gekregen. Volgends mij zodat de eigenaar gewoon een goed gevoel had.

Stel dat dit meisje ( 19 jaar dat moment ), mijn pony had aangetroffen met zo'n wondje. En dus gelijk de dierenarts had laten komen.

Was deze rekening dan rechtvaardig geweest? Ook als dit vaker zou gebeuren? Nee ik denk zelf van niet.
Niet jou paard, dus altijd eerst overleggen.
En anders overleggen met de staleigenaar of stalgenootjes wat hun vinden.

Het enigste is dat de da weinig kan doen aan deze situatie, die doet ook maar zijn werk.
Ik zou dit zelf proberen op te lossen met die stalgenoot. En de dierenarts alleen vragen waarom de rekening op jou naam staat zonder jou persoonlijke toezegging, volgends mij mag je namelijk niet zomaar even een rekening op iemands naam zetten. Ookal is eigenaar van het paard bekent bij de dierenarts.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:44

Onali schreef:
funnyhorses schreef:

Dit lijkt mij vanzelf sprekend en ook wanneer het een levensbedreigende situatie betreft.

Volgens mij sla je toch echt een stap over. DA is gebeld omdat het paard iets mankeerde, maar de eigenaar heeft het zegsrecht om te bepalen of er al dan niet een DA komt en zo ja welke DA.

Dan zijn er dus geen duidelijke regels zoiets hoort een staleigenaar nml te doen en idd niet iemand van stal die toevallig langs loopt.
Hoe dan ook er is werk verricht aan haar paard dus de rekening is voor ts.

Gewoon niet zo janken, paarden houden is duur zodra ze iets mankeren dat weet je!

En anders een stalling zoeken die wel duidelijke regels heeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:46

funnyhorses schreef:
Onali schreef:

Dan zijn er dus geen duidelijke regels zoiets hoort een staleigenaar nml te doen en idd niet iemand van stal die toevallig langs loopt.
Hoe dan ook er is werk verricht aan haar paard dus de rekening is voor ts.

Gewoon niet zo janken, paarden houden is duur zodra ze iets mankeren dat weet je!

En anders een stalling zoeken die wel duidelijke regels heeft.

Maar deze mankeerde niks :') gewoon niet zo janken vind ik wel wat makkelijk :=

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:12

Ik zou dankbaar zijn dat ik een oplettende stalgenote zou hebben. Ik vind het nogal wat om zelfs in twijfel te trekken dat je paard vast zat met z'n been?? Misschien heeft zij wel erger voorkomen? Wat mij betreft liever 1 x te veel de veearts erbij, dan 1x te weinig. Ik vind het ronduit onbeschoft iemand z'n goede intenties op deze manier te behandelen. Dus balen, maar betalen. 194€ lijkt me nu ook weer niet onoverkomelijk, is dat bedrag je nu werkelijk zoveel toestanden waard?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:27

DatBenIkNou schreef:
Ik zou dankbaar zijn dat ik een oplettende stalgenote zou hebben. Ik vind het nogal wat om zelfs in twijfel te trekken dat je paard vast zat met z'n been?? Misschien heeft zij wel erger voorkomen? Wat mij betreft liever 1 x te veel de veearts erbij, dan 1x te weinig. Ik vind het ronduit onbeschoft iemand z'n goede intenties op deze manier te behandelen. Dus balen, maar betalen. 194€ lijkt me nu ook weer niet onoverkomelijk, is dat bedrag je nu werkelijk zoveel toestanden waard?

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ook al staat ts in haar echt volgen sommige hier.
Volgende keer gebeurt er echt iets ernstig en dan is ze boos dat de DA niet gebeld is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:27

Het is eigenlijk jammer je niet het verhaal van de stalgenoot kent. Je hoort het maar van 1 kant...
Laatst bijgewerkt door Popstra op 21-12-18 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:28

Ik zou ook flink balen van een rekening van €194,00, maar heb wel de instelling dat ik liever een keer teveel dan een keer te weinig de dierenarts over de vloer heb. Het gaat mij dan ook echt wel te ver om juridische stappen te ondernemen. Een gesprek met de betreffende stalgenoot en de stalhouder om het een en ander duidelijk te krijgen lijkt me waardevoller. Nogmaals het is absoluut balen, maar ik zou het wel fijn vinden te weten dat mijn stalgenoten betrokken zijn bij mijn paard.

Wat betreft op goede voet verder: ik denk dat dat er met zowel de dierenarts als je stalgenoten niet meet in zit. Het lijkt me niet echt bevorderlijk voor de sfeer op stal.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:32

Feit blijft dat dit verhaal eenzijdig is met onvoldoende informatie, waardoor we niet kunnen zeggen of zowel de DA als stalgenoot al dan niet gerechtvaardigd hebben gehandeld. Let op hierbij heb ik het niet over wie er in zijn recht staat.

Ik moet ook meegaan met wat eerder is gezegd, ja het is een heel bedrag, maar als het goed is heb je een potje voor onvoorziene kosten. En ja het is dan zuur als die kosten volgens jouw ogen onnodig zijn.

Ik denk dat juridische stappen ondernemen zowel de goede band met de DA als de sfeer op stal niet ten goede komt, maar goed dat is verder de keuze van ts. En die is nou eenmaal de enige die de hele situatie overziet

Edit: precies wat jij zegt BlijNijn

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:36

Popstra schreef:
Het is eigenlijk jammer je niet het verhaal van de stalgenoot kent. Je hoort het maar van 1 kant...

Precies. Misschien lopen de definities betreft 'een schaafwondje' ook wat uiteen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:37

Dames, de beller is een ex stalgenoot, neem aan dat ts die niet dagelijks meer op stal tegen gaat komen. :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:51

verootjoo schreef:
Een jurist is een rechtsgeleerde, dus bv een advocaat is een jurist :roll:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jurist

Gaan we nou ook al op woordkeuze in :')

Niet om flauw te doen maar er is wel degelijk verschil tussen een jurist en een advocaat. Een jurist is iemand die met succes een universitaire studie Rechtsgeleerdheid (bachelor en master) heeft afgerond. Na voltooiing van deze studie mag de titel meester in de rechten (mr.) gebruikt worden. Een advocaat is altijd een jurist; een jurist is echter niet altijd een advocaat.
Elke advocaat wordt na het volgen van een extra stageopleiding bij een advocatenkantoor beedigd en is dan automatisch en verplicht lid van de Nederlandse Orde van Advocaten. Deze beroepsvereniging ziet erop toe dat advocaten zich aan een aantal regels houden. Een advocaat mag bijvoorbeeld niet op 'no-cure-no-pay" basis werken. Dit betekent dat een advocaat partijdig, onafhankelijk, deskundig, integer en vertrouwelijk moet handelen. Doet hij dit niet, dan kan hij voor de rechter komen.
Niet voor elke rechtzaak is een advocaat nodig. Juristen mogen namelijk ook bij de kantonrechter optreden. Je moet naar de kantonrechter voor zaken op gebied van arbeidsrecht (zoals bij ontslag), huur, huurkoop, koop op afbetaling en het incasseren van vorderingen tot 25.000 euro.
Vindt de procedure bij de rechtbank, het Gerechtshof of de Hoge Raad plaats? Dan is een advocaat wél verplicht. Ook bij een echtscheiding heb je uiteindelijk een advocaat nodig om het scheidingsverzoek bij de rechtbank in te dienen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:04

bulck schreef:
Dat laatste is moeilijk te bewijzen of dat echt zo gegaan is. Als dat zo was, dan had TS die dag nog een aangetekend schrijven moeten sturen naar die DA of een PV moeten laten opstellen en dat is het dus ook aan TS om die 'kennis' van de DA in twijfel te trekken en aan te tonen.

Shadow0 schreef:
Als de dierenarts zou verklaren dat hij wel degelijk toestemming kreeg, terwijl TS vasthoudt dat ze die toestemming nadrukkelijk niet gaf, dan zou je zou kunnen stellen dat de inhoud van het telefoontje niet te bewijzen is, maar dan kan dat telefoontje dus ook niet in het voordeel van de DA werken omdat je niet kunt bewijzen wat er in dat gesprek gezegd is.

bulck schreef:

Shadow0 schreef:
Hmm, nee, dat is nou precies wat de TS betwist. Het ging volgens haar om een paard waar niet veel mee aan de hand was en waar geen hulp bij nodig was.

Maar hoe kon zij dat dan weten op het moment zelf? Aan de telefoon? Aan wiens mening denk je dat een rechter het meest waarde zal hechten? Een professional die op het moment zelf de situatie heeft beoordeeld of de TS die er helemaal niet bij was?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:15

DatBenIkNou schreef:
Popstra schreef:

Precies. Misschien lopen de definities betreft 'een schaafwondje' ook wat uiteen.

Het schaafwondje was in ieder geval penicilline waard, want dat wou en/of heeft de DA ingespoten. Dat is een feit, staat in TS haar berichten.