Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Luckystory schreef:Sunnda schreef:koekoek!!
Toen mijn paard hoefbevangen was had hij nog pijn ondanks de medicatie.
Zonder was regelrecht dierenmishandeling, het dier had zoveel pijn.
Maar jou paard is toch TS haar paard niet?
TS haar paard stapte nog uit zichzelf en TS vond pijnstilling niet aangewezen.
Zoiets is toch moeilijk te vergelijken? En al helemaal van een filmpje.
Mijn merrie met pijnlijke peesblessure kreeg expliciet geen pijnstilling van de DA. Ondanks dat het pijn deed aan mijn ogen en ik dat zelf wel graag wilde geven. Dier heeft meer dan een maand geen steun genomen op het been. Dat was een noodzakelijk kwaad volgens de DA. (En niet de eerste de beste DA)
Beter niet steunen dan zichzelf forceren.
Sunnda schreef:Wat is er op een filmpje nu zo anders dan in het echt.
Wil jij echt beweren dat het dier in het filmpje uit het vorige topic geen gruwelijk pijn heeft?
*ja sorry hoor. Mijn pony liep speciaal voor het filmpje even wat slechter*
Luckystory schreef:Sunnda schreef:Wat is er op een filmpje nu zo anders dan in het echt.
Wil jij echt beweren dat het dier in het filmpje uit het vorige topic geen gruwelijk pijn heeft?
*ja sorry hoor. Mijn pony liep speciaal voor het filmpje even wat slechter*
Ja, hij ziet er pijnlijk uit. Maar hij loopt wel uit zichzelf zonder aanmoediging en hij staat de hele dag volgens TS.
Ik vind het nog wel wat anders als je een HB'er hebt die alleen maar ligt en niet meer wil stappen.
Bute is rotzooi hé... Geef dat enkele maanden en nieren, lever etc... gaan naar de verdoemenis. Terwijl het lijf van een HB-paard sowieso doorgaans al een issue heeft met afvalstoffen kwijt raken.
En het maar enkele dagen geven, gaat ook geen wezenlijk verschil geven.
Dus ik snap de afweging wel om het niet te doen.
Maar misschien Duivelsklauw had wel een optie geweest? Dat is aan de eigenaar om in te schatten hé.
Luckystory schreef:Nee sorry, Zowel voor HB en artrose is geen adequate behandeling. Ook niet in de reguliere diergeneeskunde. Het blijft allemaal steken in symptoombestrijding en eventuele pijnstilling.
Correcte voeding is voor elk paard essentieel, ideale leefomgeving (Mogelijkheid tot rustig bewegen, sociaal contact etc...) en goed bekappen ook. En verder komt het aan op tijd.
En wat wilde je er anders verder nog aan doen dat essentieel zou zijn qua behandeling?.
In mijn ogen is het niet zo, dat ze hem esseniële zorg onthoudt.
sassefras schreef:kamsel schreef:Koper, wie is je osteopaat? Mag natuurlijk in pb.
je kan ook vragen hoe een koe een haas vangt, reageren gaat koper vast niet
Nicky1963 schreef:sassefras schreef:je kan ook vragen hoe een koe een haas vangt, reageren gaat koper vast niet
Daar ben ik ook bang voor. Volgens mij is zij ook niet blij met het feit dat de topics zijn samengevoegd, want wederom gaat het over het lijden van haar pony en het ontegenzeglijke feit dat zij in gebreke is gebleven omtrent de juiste verzorging van haar dierbare Vos.... En ik denk dat dat nooit haar bedoeling was geweest van het nieuwe topic.
CharmingS schreef:Als sommige het dan zo goed weten, kom dan eens met een goed advies opper eens een goede DA of hoefsmid bij TS in de buurt. En als de TS dan nog niets wil doen is dat haar keuze, het paard ziet er op het moment van het filmpje niet uit alsof het gruwelijke pijn moet doorstaan, en ik geloof niet dat de TS dit paard gaat laten creperen van de pijn.