Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:41

Voor paarden met CPL is het goed om zoveel mogelijk te bewegen, gewoon lekker rond scharrelen en af en toe even actief rijden/wandelen, zodat de doorstroming in de benen goed blijft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:44

Ik vind het voor jou en de pony erg rot.
Je moeder moet zich diep schamen.

Je hebt toch al een aanbod gehad voor iemand die de trailer wil rijden voor je?
Hier moet gewoon goed naar gekeken worden. En misschien valt het uiteindelijk we mee.
Maar hoe langer je wacht met goed behandelen hoe erger het word en uiteindelijk ook hoe duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:51

Ja, ik heb diegene een berichtje gestuurd.

Als het geen cpl is en ik ga zo een roteind met dr lopen, nee.. not done..

Ik vind dit echt zielig. :n

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:18

AmyPony schreef:
Ja, ik heb diegene een berichtje gestuurd.

Als het geen cpl is en ik ga zo een roteind met dr lopen, nee.. not done..

Ik vind dit echt zielig. :n

Ik ben blij dat je het zelf nu goed inziet :) Ik hoop voor jou en je paardje dat het snel opgelost kan worden :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:23

Mn vader zegt excact hetzelfde 'we hebben er nu geen geld voor' |(

Oftewel het gaat me in me eentje niet lukken die dierenarts eerder te laten komen :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:26

En als je moeder nu haar been breekt en het eigen risico moet betaald worden, ja helaas, we hebben er geen geld voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:27

Sneu hoor TS, ik zou haar terugbrengen naar de handelaar onder het mom van ze heeft problemen maar wij hebben niet het geld ervoor om het te verhelpen. Misschien enkel een da laten komen om een diagnose te stellen, maar jullie moeten in deze situatie gewoon geen paard willen hebben, want jullie kunnen er niet voor zorgen zoals nodig is, en dat is gewoon niet handig als je dieren hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:33

Ik weet het ook niet meer. Ik vind dit heel, heel erg. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:35

Het is ook niet jouw verantwoordelijkheid. :)
Jij kunt er weinig aan doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:35

Maiske schreef:
Als TS blijkbaar zo afhankelijk is van haar ouders moet ze misschien zelf de verantwoordelijkheid nemen en melding maken van het onthouden van medische zorg?

Lijkt me een prima oplossing en staat er zo een DA op de stoep!

Wel een van de dierenbescherming, wat mijn inziens alleen maar beter is. Je kiest immers toch altijd voor het welzijn van je dieren?

Sorry hoor maar het is een kind!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:36

Jij kunt hier ook niets aan doen.
Maar hoe hard ook, het is wel wat Joolien schrijft.
Jullie zijn nu gewoon niet bij machte 2 paarden te onderhouden.
En dat moeten je ouders ook beseffen.
Dit is nu niet eerlijk tegenover beide paarden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:42

Laten we nu niet een kind aanzetten tot dingen die je echt niet kan maken tegenover je ouders!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:43

Ik lees al een tijdje mee, maar het lijkt er op dat ts met haar berichtjes haar ouders in bescherming neemt. Ik vind sommige reacties tegen een 14 jarig kind dan ook not done.
Ts heeft naar mijn idee wel hart voor haar paarden, maar als ouders niet mee willen werken (waar je altijd van uit was gegaan), houdt het al snel op.
Ts, er zijn hier zoveel mensen die hun hulp hebben aangeboden, neem deze aan! Je kunt nu een baantje nemen en iedereen weer netjes terug betalen. Dus schrijf pbtjes en rij zo snel mogelijk met je paardjes naar de kliniek. Dan kun je daar weer verder kijken.
En nog iets, ik ben nog geen enkele paardenarts of kliniek tegen gekomen die een termijnbetaling weigert, mits je vanaf het begin eerlijk bent. Deze mensen hebben als het goed is ook hart voor dieren en vinden het vaak belangrijker dat ze goed geholpen worden dan ineens het complete geldbedrag te zien :)

Edit: Bel de kliniek desnoods op en vraag of termijnbetaling mogelijk is, vertel dit tegen je ouders en zeg dat je alles hebt geregeld om te kunnen gaan en dat je zelf mee gaat betalen. Dan passeer je ze niet helemaal. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je levenslange ruzie met je ouders hebt
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 13-12-16 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:43

Als ze koliek krijgt vanavond wordt ze morgen dood in stal gevonden... want er is hier s nachts en s avonds niemand op stal, privestalletje. Rond 16:00 worden ze gevoerd en de volgende morgen 9:00 is er weer iemand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:54

Krijgen ze dan tussen 16:00 en 09:00 geen voer meer?? En hoeveel ruwvoer krijgen ze dan bij de laatste voerbeurt?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:05

Cayenne schreef:
Krijgen ze dan tussen 16:00 en 09:00 geen voer meer?? En hoeveel ruwvoer krijgen ze dan bij de laatste voerbeurt?

Ik neem aan om 16.00 . Laten we het aub bij een probleem houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:12

Ze krijgen een dikke plak hooi (uitgeschud is dat een hele berg) en wat muesli en ponybrok (tinkertje nu alleen ponybrok en hooi)

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:19

kohtje schreef:
Laten we nu niet een kind aanzetten tot dingen die je echt niet kan maken tegenover je ouders!

Schei toch uit... niet kunnen maken gaat pas op als je ze geen keuze geeft. De mensen zijn strafbaar en behoorlijk ook. Dat kan een 14 jarige hen prima uitleggen, anders wil ik dat wel doen.

Als je een dier hebt waar je de zorg niet voor kan bekostigen dan kunnen de ouders zelf de DB bellen. Pony wordt dan inderdaad overgenomen. Wat is erger? Beestje maar laten staan en laten lijden omdat ze er geen geld voor hebben? Deze mensen moeten er zoiezo afstand van doen. Omdat ze het niet kunnen betalen maar ook omdat ze een oudere pony hebben welke blijkbaar ook zorg nodig heeft en het niet krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:30

Oudere pony krijgt gewoon prascend voor dr cushing.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:31

Aha en de bijna afgescheurde pees waar het niet goed mee ging?

Ik zit op mijn telefoon anders zocht ik het graag even voor je op

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:13

Joolien schreef:
Sneu hoor TS, ik zou haar terugbrengen naar de handelaar onder het mom van ze heeft problemen maar wij hebben niet het geld ervoor om het te verhelpen. Misschien enkel een da laten komen om een diagnose te stellen, maar jullie moeten in deze situatie gewoon geen paard willen hebben, want jullie kunnen er niet voor zorgen zoals nodig is, en dat is gewoon niet handig als je dieren hebt.

Ik ga met Joolien mee, het is heel vervelend om te horen. Maar jullie zijn nu niet bij machte om een paard te houden. Ik zou ook proberen om de tinker terug te brengen naar de handelaar.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:16

damian23 schreef:
Joolien schreef:

Ik ga met Joolien mee, het is heel vervelend om te horen. Maar jullie zijn nu niet bij machte om een paard te houden. Ik zou ook proberen om de tinker terug te brengen naar de handelaar.

tjah en die andere pony dan? met gescheurde pees of iets?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:16

Als de tinker terug is, kunnen ze wellicht met dat geld de welsh helpen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:17

Het is misschien beter om die ook weg te doen als je er geen medische zorg aan kunt geven. Want ik heb begrepen dat het daar ook niet goed mee gaat. TS en haar ouders zijn gewoon niet in staat voor de dieren te zorgen.

edit, goed idee Bruintje123!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:57

De welsh pony moeten we waarschijnlijk helaas in laten slapen. Ze wil nog teveel en herstellen gaat dus niet. Ze draaft rondjes in haar stal (vraag me niet hoe) steigert in dr stal als er wat langs loopt qua paarden, aan de hand stapt ze heel hard en als je haar even laat grazen gaat ze racen en bokken. Alles wat ze dus niet mag. Ze heeft waarschijnlijk ook artrose naast de blessure. Dus we denken dat we haar vredig in gaan laten slapen. Als we met haar 2 uur op 1 dag gaan stappen is de kans groot dat die pees af scheurt. Omdat ze oud is is de kans erg klein dat ze herstelt, en vanwege de cushing mag ze veel medicijnen niet die bij herstel kunnen helpen. Ze lijkt aan meerdere benen niet 100% zuiver te lopen. Voor haar willen we een echo laten maken om te kijken hoe het ervoor staat en daaruit een beslissing nemen. Maar daarvoor moeten de Paardendokters wel komen, want daar waar we met het tinkertje heen willen die is niet echt handig in peesblessures. (Ervaring mee.) Maar hij schijnt in dit soort dingen wel goed te zijn. Het zit alleen niet mee aan een trailer te komen :n