prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:35

jobamara schreef:
Pol, ennnn nog steeds rommel eruit? Suc6 met spoelen weer.

Nou vooral snot uit de rechterkant.. links lijkt nagenoeg schoon..

jobamara

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:01

zou nu toch wel fijn zijn als de rechterkant ook schoner wordt he :(:) , ik duim hoor!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 16:45

Jaaaaa de rechterkant eindelijk iets schoner vandaag!!
Ik hoop zo dat t nu eindelijk verder doorzet de goeie kant op! Zou zo graag dadelijk weer es wat ondernemen met mijn paard!

Hoe gaat t met jou paard AmFe?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:57

Fijn pol1!! *\o/*

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:21

Ooooo super!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 07:03

AmFe: al verbetering?
Hier nog t zelfde..t is acceptabel maar nog niet weg..vandaag contact met Utrecht. Merrie begint wel heel fit te worden!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:32

pol1 schreef:
AmFe: al verbetering?
Hier nog t zelfde..t is acceptabel maar nog niet weg..vandaag contact met Utrecht. Merrie begint wel heel fit te worden!

Klinkt goed pol1!
Bij mijn paard gaat het aardig. Sinds het stoppen met de slijmoplosser lijkt de neus wat schoner. Komt nu meer in slierten en wat minder vaak. Maar gisteren geen sliert gezien dus wie weet!
Met de tandarts/dierenarts die van de week belde afgesproken nog twee maand af te wachten. Tegen die tijd gaan we een keer langs om z'n hele gebit te behandelen en in ieder geval foto's te maken om te kijken of er verschil te zien is. En wat dan eventueel te doen. Tenzij het in de tussentijd slechter wordt natuurljk..
Ze hebben het vaker meegemaakt dat het lichaam het zelf nog oplost na zo'n tijd. Ik zou echt een feestje bouwen mocht dat het geval zijn!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 19:38

Goed nieuws amfe!!
Hier gaat t ook echt goed! Vanmorgen een minimum aan snot uit beide holtes!! Faculteit gebeld..Nu nog 1 wk dagelijks spoelen en dan over op om de dag spoelen..!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:39

Fijn voor jullie beide! Pol1 het einde lijkt in zicht!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:35

pol1 schreef:
Goed nieuws amfe!!
Hier gaat t ook echt goed! Vanmorgen een minimum aan snot uit beide holtes!! Faculteit gebeld..Nu nog 1 wk dagelijks spoelen en dan over op om de dag spoelen..!

Wauw klinkt goed! Hier lijkt het langzamerhand ook wat beter te worden. Nu hopen dat dat doorzet!

kimmylhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 23:04

wauw super blij dat het beter met beide van jullie paardjes gaat! Houd ons op de hoogte van hoe het verder gaat :j

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 03:58

Zo fijn dat het beter gaat en hopelijk het einde in zicht is!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:36

AmFe hoe heet die slijm oplosser? en alleen bij de D.A. verkrijgbaar?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:40

gohya schreef:
AmFe hoe heet die slijm oplosser? en alleen bij de D.A. verkrijgbaar?

Bij de dierenarts kan zeker, maar je kunt het ook goedkoper online bestellen of zelfs bij Divoza kopen! Sputolisyn is het.

Het neemt de oorzaak niet weg he. Helpt alleen om het wat makkelijker er uit te krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:57

Oke dank je! Begrijp ik,maar kan het altijd proberen toch.
Ze krijgt nu homeopatische druppels en die werken wel wat,maar niet genoeg.Daarom wil ik wat anders proberen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 10:04

[code][/code]
gohya schreef:
Ze krijgt nu homeopatische druppels en die werken wel wat,maar niet genoeg.Daarom wil ik wat anders proberen.

Heeft die van jou ook last??

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:07

gohya schreef:

Ja hoor. Het kan geen kwaad! Welke druppels gebruik je?
Ook neus uitvloeiing aan 1 kant? Zou wel eerst zo snel mogelijk contact opnemen met de dierenarts. Nu helpt misschien nog de gewone AB en dergelijke.. En als een kies echt ontstoken is moet die er gewoon uit. Succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:29

AmFe schreef:
gohya schreef:

Ja hoor. Het kan geen kwaad! Welke druppels gebruik je?
Ook neus uitvloeiing aan 1 kant? Zou wel eerst zo snel mogelijk contact opnemen met de dierenarts. Nu helpt misschien nog de gewone AB en dergelijke.. En als een kies echt ontstoken is moet die er gewoon uit. Succes!

Ja mijn paard heeft uitvloeiing aan 1 kant [links],dan weer veel snot,dan weer weinig en soms helemaal niks.Soms zit er ook beetje bloed bij. D.A. is er al 2 x voor geweest,ze kreeg een AB kuur van 4 dagen.Ik vermoed dat dit veel te kort was.Daarbij zei hij ook tot 2 x toe dat de bloedneus gesprongen adertjes waren.
Geen idee hoe die druppels heten,moet ik op stal kijken.Ze krijgt 15 druppels door het voer heen.
Tandarts is 2 weken terug geweest en die denkt niet aan een ontstoken kies,ze stikt ook niet uit de mond en eet verder heel goed.Is ook niet zwak of ziek verder,wel wat benauwd,wat erger word bij heel warm weer.
Mijn paard is al 29 en die zou een operatie niet doorstaan denk ik.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:38

Ik kom ook maar even langs in dit topic :-)

Al heel lang snot uit rechter neusgat. DA erbij, foto's gemaakt. Hetzelfde verhaal als bij veel van jullie: niets te zien aan de kiezen dus AB en slijmoplosser. DA zei er al bij dat het waarschijnlijk terug zou kunnen komen. Dat was februari.

Na de kuur niets meer van gemerkt *\o/* tot twee weken terug -O- . Weer snot uit rechterneusgat :\ Nog niet ernstig, maar het is er wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:29

Raar is dat toch he Apple, ik lees het vrij veel,paarden met deze klachten.
Zou het een soort van verwaarloosde [neus]verkoudheid kunnen zijn? die chronisch is geworden?
Ik bedoel,de paarden zijn verder niet ziek,eten en drinken goed,zijn fit enz.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 14:55

gohya schreef:
Raar is dat toch he Apple, ik lees het vrij veel,paarden met deze klachten.
Zou het een soort van verwaarloosde [neus]verkoudheid kunnen zijn? die chronisch is geworden?
Ik bedoel,de paarden zijn verder niet ziek,eten en drinken goed,zijn fit enz.

Ja volgens de faculteit komt dit of Door een onsteking van een kieswortel of idd Door een verkoudheid.. Mijn paard beviel 10 april van Livia ( die periode was superkoud).. ivm t veulen durfde ik toen geen deken om te doen..En mijn merrie heeft absoluut geen vacht ( nooit gehad ook)..Ik denk dat ze toen toch een soort van chronische verkouden is geworden..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:57

Thnx. Pol1! mijn paard is ook verkouden geweest en daarna begon het met de snotneus.
Ik had al een vermoeden dat ze gewoon chronisch [neus] verkouden is,omdat ze verder kern gezond is enzo.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 15:21

gohya schreef:
Thnx. Pol1! mijn paard is ook verkouden geweest en daarna begon het met de snotneus.
Ik had al een vermoeden dat ze gewoon chronisch [neus] verkouden is,omdat ze verder kern gezond is enzo.

Maar faculteit adviseerde ook om over te gaan op behandelen! Nadat de diagnose was gesteld was t advies binnen 3 wkn behandelen.. t schijnt toch veel hoofdpijn te veroorzaken en je schijnt toch ook kans te lopen op een schimmel in dat gebied..Dan is de prognose een stuk slechter..
Mijn paard leek ook kerngezond en at goed. .Maar prut/snot is natuurlijk niet gezond..!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:03

Mijn paard is ook het jaar ervoor verkouden geweest, maar bleek na de rontgenfoto toch een ontstoken kies te hebben.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 16:19

8nnemiek schreef:
Mijn paard is ook het jaar ervoor verkouden geweest, maar bleek na de rontgenfoto toch een ontstoken kies te hebben.

Heb ik ook al aantal keren gehoord..tja ik heb foto, scopie en zelfs ct scan gehad daar is nooit of te nimmer uitgekomen dat ze iets aan haar kiezen zou mankeren..