Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RoyceMack schreef:Best jammer dat we als paardenliefhebbers zo heftig moeten doen over zieke paarden en het zo afgeschermd wordt. Alsof het een beschamend iets is als die vreselijke ziekte uitbreekt. We moeten er met z'n allen voor zorgen dat het zo snel mogelijk weggaat en zeker niet wordt verspreidt. Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen in de omgeving heel voorzichtig en doordacht omgaat met (vreemde) paarden.
Zo'n heisa om dit soort dingen geheim te houden, terwijl niemand er iets aan kan doen.
Cabelona schreef:Wanneer is de Rhinopneumonie op Texel vastgesteld? Aangezien er afgelopen weekend grote hoeveelheid vreemde paarden op het eiland waren ivm. SGMW... Worden deze mensen dan ook ingelicht?
eilleen333 schreef:Hoe doen ze dat daar eigenlijk als je met spoed naar de kliniek zou moeten? Is er iemand op de eilanden (geldt voor Ameland BV ook) die BV een koliekoperatie zou kunnen doen?
Of zoals in dit geval: wat zijn de medische mogelijkheden op het eiland?
eilleen333 schreef:Hoe doen ze dat daar eigenlijk als je met spoed naar de kliniek zou moeten? Is er iemand op de eilanden (geldt voor Ameland BV ook) die BV een koliekoperatie zou kunnen doen?
Sanned schreef:eilleen333 schreef:Hoe doen ze dat daar eigenlijk als je met spoed naar de kliniek zou moeten? Is er iemand op de eilanden (geldt voor Ameland BV ook) die BV een koliekoperatie zou kunnen doen?
Je kan voorrang krijgen op de boot als het goed is, vanaf Texel ben je dan binnen 20 minuten over. Maar de boten gaan wel maar eens per half uur of uur. Dus je bent wel langer onderweg. Dan is er een kliniek in Slootdorp, maar ik geloof niet dat die koliekoperaties doet. Dus eenmaal op het vaste land ben je ook nog wel een tijdje onderweg.
Andere eilanden is nog een stuk ingewikkelder denk ik.
Jet schreef:Dit is de facebookpagina van de plaatselijke rijvereniging: https://www.facebook.com/rvtexel/?fref=nf&pnref=story .
Daar staat op 15 september een bericht over het hoe en waar van de EHV-1 uitbraak.
Babootje schreef:Jet schreef:Dat dacht ik ook, maar ik las het bericht van Babootje zo, dat ze inside information had zeg maar.
Nee hoor geen "inside information". Ik heb gewoon even op startlijsten gekeken.