Pony is onwijs lui, lusteloos.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miezelke

Re: Pony is onwijs lui, lusteloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:40

Babootje (en sommige anderen); je hebt je punt al wel gemaakt hoor... :roll: *zucht*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:49

Ik lees helemaal niet dat TS wel graag wil maar niet kan. Ze twijfelt zelf duidelijk ook of het het allemaal wel waard is, gezien het verleden. Zelf krijg ik er ook een beetje de kriebels van, want zo zou mijn instelling niet zijn. Maar ik denk dat inslapen de beste optie is. Half aankakken heeft ook geen zin namelijk.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:44

Ik snap zeker dat je met je rug tegen de muur staat. Maar als er geen onderzoeken e.d. meer gedaan gaan worden en je verschil heb gezien met de pijnstillers, zou het oneerlijk zijn om het beestje dan nog te laten lijden. En dan moet je er vrede mee hebben, dat je niet weet waarom.

Succes met je beslissing.

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:16

Als ik in TS haar schoenen had gestaan in deze situatie. Financieel afhankelijk van ouders, oude pony met pijn zonder vastgestelde oorzaak en nog een paard. Zou ik aan mijn ouders voorstellen het paard te verkopen zodat dat geld gebruikt kan worden om uit te zoeken wat er met de pony is. Ik zou namelijk niet de beslissing van leven of dood durven/willen maken als ik niet weet wat er precies aan de hand is. Het kan namelijk iets kleins en makkelijk en goedkoop te verbeteren zijn. En dat zou altijd door mn hoofd blijven spoken als ik zonder diagnose mn pony in laat slapen.
Ik heb dit op een vorige stal van dichtbij mee gemaakt.. paard kreupel (langere tijd af en aan onregelmatig door gat in straalbeen en toen continu echt kreupel) en meer dan n bloedonderzoek ivm dik been is er niet geweest, daarna beslissing om hem naar de slager te brengen.. op dat moment zat ik zelf met n paard met bloedneus, waarbij de kosten in de duizenden euros liep om de oorzaak te vinden (diverse keren een endoscopie en eenmaal MRI) en de operatie. Dat was heel dubbel en gaf me een naar gevoel.. ik snapte toen ook niet dat iemand haar paard zonder diagnose naar de slager kan brengen. Geld is lastig, nouja het gebrek eraan, maar er is altijd wel iets op te vinden als je dat echt wil..
Natuurlijk is ieder mens anders maar ik wilde dit toch even kwijt omdat dit topic me ook n naar gevoel geeft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:32

Klinkt aan de ene kant leuk Belmera.
Maar even doemdenken. Paard is al vanwege de benen uitgesloten bij de verzekering (doen ze niet zomaar neem ik aan). Je verkoopt je goede paard om de da kosten van je andere paard te kunnen bekostigen.
Oke da is geweest en het is toch beter om haar in te laten slapen.......
En daar sta je dan, geen paarden meer en ook geen geld meer om een ander paard te kopen.
(overigens zeg ik niet dat ik jouw redenatie niet begrijp hoor)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:33

Heb je filmpjes bekeken en zie een behoorlijke dikke pony...zie niet iets waarvsn ik denk..soooo dir mankeert wat.

Ga eens een andere bekapper uit proberen...je hebt geen idee hoeveel paarden zere voeten hebben..
Lees dat de benen slecht zijn, maar dat znder foto's?

Stijfheid, verkeerde stand voeten en te veel gewicht kan het beeld geven dat er iets met de benen is...

Ik vraag het mij af hoor.

Mijn paard heeft ook een buigproef volledig slecht gedaan...na foto's niets te zien...buigproeven zeggen niet altijd wat.

Laat haar eerst maar eens heeeeeeel wat kilos afvallen en merk dat het voor haar heel wat makkelijker wordt om te lopen... Ga lekker buitenritten maken...elke dag een uur stappen naar buiten om af te vallen. Verander je voer..met zo veel dikte is gevaar voor bevangenheid er echt wel..

Ga eens sporten met een flinke hoeveelheid aan extra kilos....is zwaar, is vervelend en belemmerd je in je beweging.

Ga leuke dingen doen...veel paarden vinden rondjes in een bak helemaal niks...ga vrijheids dressuur, balkjes, wandelen...

Even een maand geen gras maar grof hooi en pas elke dag de zelfde hoeveelheid af....

Er is een topic over te dikke paarden....die worden sloom en lusteloos en als ze dan toch moeten gaat het met lange tanden.

Als ze is afgevallen ga je leren je pony te rijden zonder elke stap te schoppen...daar wordt ze niet aktiever van..

Best leuk hoor om het roer om te gooien, wordt je zelf ook weer wijzer en beter van.

Succes..

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:04

@Kiki als de pony uiteindelijk als nog ingeslapen zal moeten worden is dat natuurlijk erg zuur, maar ik kan dan wel rustig slapen. Dan heb ik alles gedaan wat mogelijk is. Dat is me heel wat waard. Ook zou ik dan een bijrijd of verzorgpaard zoeken als ik t rijden en verzorgen mis en ondertussen sparen voor een nieuw paard. Als je van 2x stalgeld naar geen stalgeld gaat, gaat dat aardig rap. (Als ik goed begrepen heb dat ze niet aan huis maar op pension staan).
Ik zeg niet dat TS dit moet doen. Maar zo zou ik het doen.
Vind geen geld altijd een excuus.. ik had ook geen geld voor de operatie van mn paard, maar gelukkig n lieve moeder die het geld me renteloos en zonder betalingstermijn heeft geleend..en anders zou ik een andere oplossing hebben gezocht.. heb het idee dat TS dat niet erg hard doet. Maar kan ernaast zitten natuurlijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:06

Is de TS ook wijzer geworden van dit topic?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:12

marleen_usar schreef:
Is de TS ook wijzer geworden van dit topic?

ik denk van wel :j

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:17

kiki1976 schreef:
Ik vind dat er door verschillende op een vervelende manier word ingehakt op TS.
Mensen vergeet niet dat ze pas 16 is en qua geld afhankelijk van haar ouders. Haar ouders willen er geen geld meer instoppen omdat de da er het nut niet meer van inziet.

Hierdoor staat TS ook met haar rug tegen de muur, omdat ze zelf het geld er ook niet voor heeft.

Zo is het!

Dat ts twijfeld en wellicht zichzelf beschermt door van het ergste senario uit te gaan vind ik niet zo vreemd.

Toen mijn hafje ernstig bevangen was, kreeg ik zoveel adviezen en tegenstrijdigheden daarin op mn bordje dat ik ook op het punt stond om dr uit dr lijden te verlossen.
Ik was de ene periode positief en daarna weer negatief ingesteld.
Dan leek dat weer te helpen en na verloop van tijd toch weer niet, het is om radeloos van te worden.

En ik wist wat er aan de hand was kun je nagaan.

Kan me best voorstellen dat het moeilijk is voor andere paarden liefhebbers om begrip te tonen voor iemand die de mogelijkheid niet heeft om het paardje grondig te laten onderzoeken.... Maar het is niet anders.

Wat heeft ts aan negatieve opmerkingen? Waarom?
Om dr aan dr verstand te krijgen dat ze niet goed bezig is en het paardje medische zorg onthoud?
Dat weet ze zelf ook wel.... Dat hoeft in mijn beleving niet constant herhaald te worden.

Ze probeert te roeien met de riemen die ze heeft.

Daarmee wil ik niet aangeven dat de manier waarop de ouders van ts hiermee omgaan de juiste is, in tegendeel ik vind het verbijsterd en kan daar geen begrip voor opbrengen.

Maar ts zit tussen alle vuren in en dat vind ik erg sneu voor een jongedame van haar leeftijd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:59

Belmera schreef:
@Kiki als de pony uiteindelijk als nog ingeslapen zal moeten worden is dat natuurlijk erg zuur, maar ik kan dan wel rustig slapen. Dan heb ik alles gedaan wat mogelijk is. Dat is me heel wat waard. Ook zou ik dan een bijrijd of verzorgpaard zoeken als ik t rijden en verzorgen mis en ondertussen sparen voor een nieuw paard. Als je van 2x stalgeld naar geen stalgeld gaat, gaat dat aardig rap. (Als ik goed begrepen heb dat ze niet aan huis maar op pension staan).
Ik zeg niet dat TS dit moet doen. Maar zo zou ik het doen.
Vind geen geld altijd een excuus.. ik had ook geen geld voor de operatie van mn paard, maar gelukkig n lieve moeder die het geld me renteloos en zonder betalingstermijn heeft geleend..en anders zou ik een andere oplossing hebben gezocht.. heb het idee dat TS dat niet erg hard doet. Maar kan ernaast zitten natuurlijk.

Maar ik zie dat jij een stukje ouder bent dat ts, en haar ouders er geen geld meer in willen stoppen.
Vergeet niet TS is 16

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:10

Ik vind het maar dat er zo snel geroepen wordt dat het maar moet gaan hemelen.

Als je op het bootje zit waar de een nog harder nee roept dan de ander ga je ook nee denken

Geen een bokker in dit topic heef de pony irl gezien.

Dan ineens gaan er een hoop mensen zeer negatief doen waardoor pony bijna dood dan levend is.

Als er geen verder onderzoek kan..TS zoek iemand met veel en daadwerkelijk verstand van paarden....die een blik werpt en ook kan zien of dier gewoon kei stijf in spiercorset zit of de voeten goed zijn en manier van rijden heeft enorm veel invloed op conditie, humeur, werklust en goed voelen en ook pijnloos zijn....

Zo een persoon kan jouw adviseren, niet een forum waar men het dier niet kan voelen en zien...

En misschien heb je wel een verkeerd zadel, als je eens wist hoeveel paarden een heus echt aangemeten zadel hebben wat gewoon niet fijn ligt...passen op rug in stand en er op rijden zijn ook nog eens 2 verschillende dingen...door rijstijl gaat een passend zadel in stand zich anders gedragen en dan kan zadel ineens niet meer passen..

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:19

Weet ik Kiki, maar TS kan de optie paard verkopen toch opperen bij ouders? Dat zou ik doen als 16 jarige met een pony waar iets mee is en een gezond paard. Als mijn ouders niet verder willen laten uitzoeken wat er is met de pony om het geld.

Vind het trouwens wel apart van de ouders om hun 16 jarige dochter te laten beslissen wat te doen met de pony, maar het dan niet betalen. Zo wordt het in ieder geval door TS beschreven..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:25

Een pony waarvan jij vind dat die ziek is en misschien wel moet hemelen ga je verkopen??? <<) lekker zeg..wat zeg je dan? Pony is ziek, aub wil je hem kopen?

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:34

Tcm62, was je laatste post aan mij? Volgens mij heb ik duidelijk geschreven dat ze haar gezonde paard kan verkopen. TS heeft een zieke pony en een gezond paard..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:37

O sorry...dat had ik gemist.

Een best wel wrede oplossing sorry...

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:09

En een pony laten hemelen omdat je niet de moeite wil nemen om geld voor verder onderzoek en oplossing bij elkaar te krijgen is niet wreed?
Het is en blijft uiteindelijk de beslissing van de TS. Maar ik zou het niet kunnen.
Juist niet toen ik 16 was, toen wilde ik elk paard en pony nog redden. Dus zeker mn eigen als ik die gehad zou hebben.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:13

Belmera schreef:
En een pony laten hemelen omdat je niet de moeite wil nemen om geld voor verder onderzoek en oplossing bij elkaar te krijgen is niet wreed?
Het is en blijft uiteindelijk de beslissing van de TS. Maar ik zou het niet kunnen.
Juist niet toen ik 16 was, toen wilde ik elk paard en pony nog redden. Dus zeker mn eigen als ik die gehad zou hebben.

Mee eens, maar het is ook wreed dat als je weet dat het paard al langdurig pijn heeft (aangezien ze met pijnstillers veel beter is) en geen geld meer in onderzoeken wilt stoppen om het beestje dan maar zo te laten lopen.

Niet dat ik het zou kunnen hoor. Ik wil ook echt weten wat er aan de hand is, voordat ik een besluit zou nemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:22

voorlopig is het alleen maar gissen wat de pony daadwerkelijk heeft....alle benen zijn al een keer langsgekomen.Er is nog nooit een foto gemaakt en een zogenaamde dierenarts heeft geroepen dat inslapen een goed idee is.
Het dier is duidelijk een blok aan het been.Geef hem weg...stuur een pb naar Haboshof en vraag of zij hem wilt hebben.Daar krijgt ze de verzorging die ze verdient.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:57

Hier dus wel een bokker die de pony bijna dagelijks ziet..en nee ik ben niet gevraagd door de TS of iets dergelijks.. Ik lees al lange tijd mee en vind het nu echt belachelijk worden.

Wat een onzin wordt hier geroepen zeg.. En wat makkelijk praten weer voor iedereen. Ik denk aan stuurlui en de wal (en dat iemand hier het lef heeft om überhaupt te twijfelen aan het verhaal en te gaan roepen 'zomertijd en komkommer' .. Ongelooflijk)
Oh oh wat is het toch allemaal makkelijk voor iedereen achter z'n computer!

Er wordt helemaal niet makkelijk gedacht over de pony en eventueel inslapen en de pony is zeer zeker weten ook geen blok aan het been.
Ze heeft uiteindelijk een paard gekocht omdat deze pony al jaaaarenlang niet vooruit te branden is, lusteloos is, er bij loopt alsof ze dood ongelukkig is! Ts er dus geen 'zak' mee kan om het zo maar te zeggen.
Jarenlang heeft ze het met deze pony gedaan , juist puur doordat ze zo gek is op deze pony.
Rijden niet te doen.. Dan maar poetsen en stukje wandelen. Elke keer weer. Uiteindelijk te groot om er echt fatsoenlijk op te rijden.. Dan bijrijders zoeken omdat de pony dan mag blijven ipv dat ze verkocht werd of afgedankt.

En weinig moeite ervoor willen doen..
Laatst begaf de merrie het bijna in de hitte terwijl geen 1 pony het moeilijk had: ts werd gebeld en kwam (met vader!) direct naar stal om te koelen, koelen en nog eens te koelen.. Direct en zonder er twee keer over na te denken heeft die vader haar naar stal gebracht.

Al eeuwen zeggen mensen volgens mij: wat moet je toch met die pony? Ze loopt niet eens meer.. Ze doet eigenlijk niks! Lijkt de meeste tijd volledig apathisch te zijn. Super leuk joh als je 15/16 bent!
Maar ze hebben der altijd alles voor gedaan.. Dan maar gewoon knuffelen

Deze pony vind volgens mij niks leuk.. Ze kan ook gewoon niet meer. Als een pony hele dagenlang alleen maar op 1 plek staat te staan.. Moet je dan blijven dokteren? Blijven rekken?
Want het 'hoort' niet dat een pony al zo vroeg op is. En op bokt vinden ze het belachelijk en hebben ze hun mening weer klaar. Niemand daar zou zoiets vreselijks doen. Pff laat me niet lachen

En wie weet is er nog best wel iets aan te doen ja...Maar als je naar de pony kijkt denk je: en voor wie ga je dat doen dan? En waar ga je beginnen. Die pony voelt zich gewoon ellendig. Is niet opgelost met een pilletje of een ijzertje eronder zo te zien. Die pony voelt zich gewoon oliebol!

Ohja hebben we ook nog degene die melden dat Ts de pony gewoon moet verkopen of even laten afvallen???
Laten afvallen is niet te doen. Alles, alles, alles is eraan gedaan om de pony te laten afvallen volgens mij. Graas masker.. Alleen maar droog hooi.. Op een kaal stukje.. Veel laten bewegen (wat al ellende op zich is) .. De pony valt geen gram af. Dat komt dus gewoon omdat het niet goed gaat met de pony. Cushing.. Insuline resistentie. Ik weet er alles van. Lekker makkelijk gezegd: de pony moet gewoon afvallen.

Verkopen?
Dat is pas je problemen en verantwoordelijkheden afschuiven. Hier heb je de pony.. Zoek het lekker uit. Beest is doodongelukkig en hartstikke stuk maar veel plezier ermee.

Zo heel verhaal en er zal wel een hoop kritiek op komen naar niemand hier ziet de pony. De TS is niet mijn beste vriendinnetje (zou een beetje raar zijn met dit leeftijdsverschil haha) en heeft me niet gevraagd om te reageren maar dit topic is weer bokt op z'n best.
Het gaat er dus niet om dat het geen cent mag kosten.. Helemaal niet. Die vader is geen boeman of iemand die niet van beesten houdt. De vraag is hoeveel je erin moet pompen en wat het resultaat dan is.
En of het alles bij elkaar eerlijk is naar die pony toe.
Een dierenarts is prima in staat om dat te beoordelen. Als zij zegt: gevoelsmatig is dit beestje je vast alles waard maar eerlijk is eerlijk.. Ik geloof niet dat het iets uithaalt en god weet waar we aan beginnen, dan zegt ze dat niet zonder reden. En je hoeft ze niet altijd al helemaal binnenste buiten te keren wil je dat kunnen beoordelen of inschatten. Dat kan de DA prima op deze manier en als je de pony zou zien kan je daar ook inkomen.

Oh dan nog: TS heeft toevallig nog een paard. Ja en? Gelukkig dat ze daar nog een beetje blij van wordt!
Als ze deze info niet had gedeeld dan was er misschien heel ander advies gekomen maar nu zou het niet eerlijk zijn en wordt deze pony benadeeld. Lekker kort door de bocht weer..

Nou ik merk dat ik beter kan stoppen want ik kan zo nog wel even door gaan. Irriteer me mateloos aan de mensen die het dus allemaal zo goed weten en lekker kort door de bocht hun 'advies' opdringen.. Oh en tussen de regelens door de TS vooral even lekker het gevoel geven dat zij het allemaal anders zouden doen want zij houden WEL van hun dier. Dat heeft hier helemaal niets mee te maken.. Het is juist houden van als je op gegeven moment los laat

Ik vind het knap dat Ts juist niet de ogen sluit voor de problemen en daadwerkelijk probeert en heeft geprobeerd om een 'oplossing' te zoeken.. Uit probeert te vogelen of de pony iets heeft waar ze der mee kan helpen ipv je kop in het zand steken en net doen alsof je de problemen niet ziet.
Hoe hartverscheurend is het om je pony daar elke dag zo te zien staan?! Ze staat maar te staan. Punt.
Maar het is niet meer te negeren en daar komt uiteindelijk misschien een vervelende, verdrietige conclusie uit.. 1 die weloverwogen is/wordt genomen als je het mij vraagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:40

sabby schreef:
Hier dus wel een bokker die de pony bijna dagelijks ziet..en nee ik ben niet gevraagd door de TS of iets dergelijks.. Ik lees al lange tijd mee en vind het nu echt belachelijk worden.

Wat een onzin wordt hier geroepen zeg.. En wat makkelijk praten weer voor iedereen. Ik denk aan stuurlui en de wal (en dat iemand hier het lef heeft om überhaupt te twijfelen aan het verhaal en te gaan roepen 'zomertijd en komkommer' .. Ongelooflijk)
Oh oh wat is het toch allemaal makkelijk voor iedereen achter z'n computer!

Er wordt helemaal niet makkelijk gedacht over de pony en eventueel inslapen en de pony is zeer zeker weten ook geen blok aan het been.
Ze heeft uiteindelijk een paard gekocht omdat deze pony al jaaaarenlang niet vooruit te branden is, lusteloos is, er bij loopt alsof ze dood ongelukkig is! Ts er dus geen 'zak' mee kan om het zo maar te zeggen.
Jarenlang heeft ze het met deze pony gedaan , juist puur doordat ze zo gek is op deze pony.
Rijden niet te doen.. Dan maar poetsen en stukje wandelen. Elke keer weer. Uiteindelijk te groot om er echt fatsoenlijk op te rijden.. Dan bijrijders zoeken omdat de pony dan mag blijven ipv dat ze verkocht werd of afgedankt.

En weinig moeite ervoor willen doen..
Laatst begaf de merrie het bijna in de hitte terwijl geen 1 pony het moeilijk had: ts werd gebeld en kwam (met vader!) direct naar stal om te koelen, koelen en nog eens te koelen.. Direct en zonder er twee keer over na te denken heeft die vader haar naar stal gebracht.

Al eeuwen zeggen mensen volgens mij: wat moet je toch met die pony? Ze loopt niet eens meer.. Ze doet eigenlijk niks! Lijkt de meeste tijd volledig apathisch te zijn. Super leuk joh als je 15/16 bent!
Maar ze hebben der altijd alles voor gedaan.. Dan maar gewoon knuffelen

Deze pony vind volgens mij niks leuk.. Ze kan ook gewoon niet meer. Als een pony hele dagenlang alleen maar op 1 plek staat te staan.. Moet je dan blijven dokteren? Blijven rekken?
Want het 'hoort' niet dat een pony al zo vroeg op is. En op bokt vinden ze het belachelijk en hebben ze hun mening weer klaar. Niemand daar zou zoiets vreselijks doen. Pff laat me niet lachen

En wie weet is er nog best wel iets aan te doen ja...Maar als je naar de pony kijkt denk je: en voor wie ga je dat doen dan? En waar ga je beginnen. Die pony voelt zich gewoon ellendig. Is niet opgelost met een pilletje of een ijzertje eronder zo te zien. Die pony voelt zich gewoon oliebol!

Ohja hebben we ook nog degene die melden dat Ts de pony gewoon moet verkopen of even laten afvallen???
Laten afvallen is niet te doen. Alles, alles, alles is eraan gedaan om de pony te laten afvallen volgens mij. Graas masker.. Alleen maar droog hooi.. Op een kaal stukje.. Veel laten bewegen (wat al ellende op zich is) .. De pony valt geen gram af. Dat komt dus gewoon omdat het niet goed gaat met de pony. Cushing.. Insuline resistentie. Ik weet er alles van. Lekker makkelijk gezegd: de pony moet gewoon afvallen.

Verkopen?
Dat is pas je problemen en verantwoordelijkheden afschuiven. Hier heb je de pony.. Zoek het lekker uit. Beest is doodongelukkig en hartstikke stuk maar veel plezier ermee.

Zo heel verhaal en er zal wel een hoop kritiek op komen naar niemand hier ziet de pony. De TS is niet mijn beste vriendinnetje (zou een beetje raar zijn met dit leeftijdsverschil haha) en heeft me niet gevraagd om te reageren maar dit topic is weer bokt op z'n best.
Het gaat er dus niet om dat het geen cent mag kosten.. Helemaal niet. Die vader is geen boeman of iemand die niet van beesten houdt. De vraag is hoeveel je erin moet pompen en wat het resultaat dan is.
En of het alles bij elkaar eerlijk is naar die pony toe.
Een dierenarts is prima in staat om dat te beoordelen. Als zij zegt: gevoelsmatig is dit beestje je vast alles waard maar eerlijk is eerlijk.. Ik geloof niet dat het iets uithaalt en god weet waar we aan beginnen, dan zegt ze dat niet zonder reden. En je hoeft ze niet altijd al helemaal binnenste buiten te keren wil je dat kunnen beoordelen of inschatten. Dat kan de DA prima op deze manier en als je de pony zou zien kan je daar ook inkomen.

Oh dan nog: TS heeft toevallig nog een paard. Ja en? Gelukkig dat ze daar nog een beetje blij van wordt!
Als ze deze info niet had gedeeld dan was er misschien heel ander advies gekomen maar nu zou het niet eerlijk zijn en wordt deze pony benadeeld. Lekker kort door de bocht weer..

Nou ik merk dat ik beter kan stoppen want ik kan zo nog wel even door gaan. Irriteer me mateloos aan de mensen die het dus allemaal zo goed weten en lekker kort door de bocht hun 'advies' opdringen.. Oh en tussen de regelens door de TS vooral even lekker het gevoel geven dat zij het allemaal anders zouden doen want zij houden WEL van hun dier. Dat heeft hier helemaal niets mee te maken.. Het is juist houden van als je op gegeven moment los laat

Ik vind het knap dat Ts juist niet de ogen sluit voor de problemen en daadwerkelijk probeert en heeft geprobeerd om een 'oplossing' te zoeken.. Uit probeert te vogelen of de pony iets heeft waar ze der mee kan helpen ipv je kop in het zand steken en net doen alsof je de problemen niet ziet.
Hoe hartverscheurend is het om je pony daar elke dag zo te zien staan?! Ze staat maar te staan. Punt.
Maar het is niet meer te negeren en daar komt uiteindelijk misschien een vervelende, verdrietige conclusie uit.. 1 die weloverwogen is/wordt genomen als je het mij vraagt

Oef, ben ik blij dat er iemand reageert die de pony kent. Ik kon de commentaar op TS bijna niet meer aanzien.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:06

Sabby, bedankt voor je bericht. Ik kon de commentaar op TS ook niet meer aanzien, al ben ik maar een stille meelezer.

Uit alles dat ik lees krijg ik het gevoel dat zij echt het beste met haar paard voorheeft.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:15

Ik las ook altijd gewoon mee en heb er absoluut niets bij te winnen als ik het op neem voor de TS.

Maar de laatste paar pagina's wordt het inderdaad op de man gespeeld EN wordt het commentaar steeds heftiger.
Prima.. Iedereen mag zijn mening uiten maar de TS het gevoel geven dat ze niets geeft om de pony.. En dat er gezegd wordt dat de pony wordt behandeld als wegwerp artikel of zelfs dat het verhaal verzonnen is: sorry maar dat gaat me echt te ver. Plus dat het gaat om aannamens en men helemaal niet weet hoe de pony er bij staat.

Ik moest wel reageren omdat ik op stal ook vaak zie hoe de TS hiermee worstelt. En je zult maar zo'n pony hebben.. Wat is dan wijsheid?
En bokt zal dan wel eens even vertellen hoe het moet en hoort terwijl de TS gewoon een klankbord zoekt en in eerste instantie vraagt of mensen willen meedenken.
Ieder mag zijn mening uiten maar ieder mag ook zijn eigen beslissing maken. Dan is het niet zo netjes als je daarna wordt veroordeeld omdat je dus niet genoeg om je pony geeft (is de conclusie dan) of dat die vader nergens over nagedacht heeft bij aanschaf.. Aannamens die niet op waarheid berusten en daar houd ik niet van
Laatst bijgewerkt door sabby op 24-07-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:22

Goed gezegd sabby.
bij deze vind ik ook de discussie gesloten dat ts niet haar best doet en niet het beste voor haar pony over heeft.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:34

Misschien was het enkele van jullie opgevallen, ik heb vandaag wel soms meegelezen in het topic vanaf mijn telefoon maar het werd gewoon te veel om nog op te reageren.

Ik heb ook besloten om er niet meer op in te gaan, ik denk dat het verhaal wel duidelijk is en ik denk dat het ook wel duidelijk is dat we niks opschieten met elkaar constant dingen te verwijten.
Ik heb alle reactie's rustig doorgelezen zonder meteen te bedenken wat ik daarop te zeggen zou hebben en daarbij wil iedereen nogmaals bedanken voor het meedenken in mijn situatie.

Ook heb ik besloten om het maar gewoon te laten gaan, ik ga in overleg met mijn DA na het weekend over hoe we het nu verder gaan aanpakken met mijn pony en ik wil best nog update's posten voor de mensen die daar geïnteresseerd in zijn. En ik wil ook nog steeds serieus op iedereen reageren, dus als je iets te zeggen of te vragen hebt wat nog niet gebeurt is voel je vrij om dat te doen.

Als laatste ga ik vanaf nu niet meer in op de discussie dat ik het verkeerd doe en dat het nergens op slaat dat ik mijn pony 'op de grond van niks' misschien wel de dood instuur. Ik hoef dus ook geen reactie's in de zin van: "waarom reageer je niet op mijn opmerking?" want dat vertel ik je nu, waarom ik daar niet op in ga. Dat kun je zwak vinden o.i.d. dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit zoals ik zeg het verhaal is wel duidelijk nu.