[VOLG] paard op de sukkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:45

Fijn dat het dus puur psychisch lijkt. Het is ook echt een K** zomer, vandaag ook weer, wat een regen......

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:11

Appart hoe het soms in hun hoofdjes werkt he.
Zou je het hooi niet een beetje kunnen weken voor de kleine man. Zo is het meeste stof eruit.

Je zeg het is en blijft glibberen en glijden in de weides. Nog nooit zo erg mee gemaakt.
Ik hoop voor jullie dat de beek niet overstroomt. Dat wil je er niet ook nog eens erbij.

En ben je de uren aan het tellen? ( even off-topic) ik ben zo benieuwd naar hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:36

joey2010 schreef:
Appart hoe het soms in hun hoofdjes werkt he.
Zou je het hooi niet een beetje kunnen weken voor de kleine man. Zo is het meeste stof eruit.

Je zeg het is en blijft glibberen en glijden in de weides. Nog nooit zo erg mee gemaakt.
Ik hoop voor jullie dat de beek niet overstroomt. Dat wil je er niet ook nog eens erbij.

En ben je de uren aan het tellen? ( even off-topic) ik ben zo benieuwd naar hem.

Ik ben al lang blij dat ik morgen nog veel werk op de wei heb, anders zou de tijd veel te traag gaan! Tuurlijk tel ik af. :j

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:30

En heb je je nieuwe liefde al thuis staan?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:29

Volgens mij ging ze zaterdag hem ophalen. Dus we moeten nog 1 dagje wachten op foto's :o

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:49

Oh hahaha, ik zat vanmiddag al helemaal in de zaterdagmudus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:52

Bacardi vindt de voorbereidingen voor Quickstep duidelijk niet leuk. Ik was pas tegen 18u45 thuis en meneer had grote honger. Maar ja, ik moest voor mijn ventje zorgen, hij moest de trailer nog halen. Dus het voeren van Bacardi moest wachten, wat tot luid protest leidde bij mijn grote vriend. Denk dat Bacardi zich beter voelt.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:31

Is een goed teken wanneer ze zich laten horen!
Hij was denk ik beledigd _O- .

Nog 1 nachtje slapen... :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:58

Ik verdenk Bacardi (en ook Macho) ervan dat ie een hoog percentage ezelsbloed heeft. Nu staat de draad open, kan ie naar achter en nu wil ie niet. _-:( Ben al lang blij dat zijn benen toch blijven ontzwellen, maar hij moet bewegen! Maar nee hoor, meneer wil zijn drinken en zijn voer aan stal en baasje mag butler spelen. Tuurlijk is het voor mij lekker makelijk dat de voetjes droog blijven, scheelt mij tijd om ze te verzorgen, maar nu de korstjes lossen, jeuken de benen en plukt meneer kleine plekjes kaal. Tja, en dan zie je ook weer kleine wondjes komen, dju toch.

Uit verveling zijn ze ook hun stal aan het verbouwen, ze hebben eventjes zelf hun doorgang vergroot. En ik denk dat ze huisdieren willen. De etters hadden gisteren hun etensbak omgedraaid en 2 muizen gevangen, die natuurlijk alle kanten op sprongen toen ik hen 's avonds ging voeren. Maar goed dat ik niet bang ben van muizen.

Tussen de buien door krijgt mijn paddock nu wel eindelijk de tijd om stapje voor stapje te drogen. Dus ik hoop dat dit Bacardi aan zet om toch wat meer te bewegen en eindelijk nog eens wat energie te verbruiken. Ze hebben het alle 2 nodig.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben echt heel opgelucht dat mijn maatje zich er weer maar eens door gevochten heeft en opnieuw de oude is. Liever een vrolijk paard dat me extra werk geeft, als het hoopje ellende dat hier vorige week stond te kniezen. <3

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:38

Ieeeee muizen, nee die vind ik doodeng, en spinnen weer niet.

Hoezo 2 ezels _/-\o_ . Dat is vaak zo grappig dat je de draad open hebt en ze stom staan te wachten. :+

Het klinkt weer wat opgewekter voor Bacardi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:30

Warm weer voorspeld dit weekend, ik hou mijn hart vast. De Furocemide/Lasix ligt klaar voor in geval van nood. :(

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:08

Ja vandaag al warm, benauwd.
Ik hoop dat de oedeem ook niet zo gaat opspelen door de warmte.
We duimen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:48

Het blijft raadselachtig, waar komen die ontstekingen toch vandaan?
Je zou hem (als aanvulling) bleekselderij kunnen geven, dat werkt bloedzuiverend en vochtafdrijvend. Brandnetels ook, maar die zal hij wel niet lusten.

BVA55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:16

Vandaag was er hier gelukkig genoeg verkoeling. Hoe is het daar gegaan TS? Hopelijk niet te veel last gehad van warmte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 01:33

BVA55 schreef:
Vandaag was er hier gelukkig genoeg verkoeling. Hoe is het daar gegaan TS? Hopelijk niet te veel last gehad van warmte?

Zijn koker is sinds gisteren al wat meer gezwollen, maar verder lijkt hij zich gewoon goed te voelen. Ik ben wel met de echinea druppels gestopt en hij staat nu terug op zijn detox druppels die ook vochtafdrijvend werken. Vanaf maandag wordt het even opnieuw koeler, morgen is het dus nog even nagel bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:35

We hebben de hitte goed doorstaan, maar het is nu wel duidelijk hoe ziek Bacardi vorige keer wel was. Dit weekend kwam hij gewoon buiten, was zijn ademhaling rustig en stond hij niet te zweten. Wat een groot contrast met eind juni, toen was hij echt een hoopje ellende.

Zijn koker is wel wat gezwollen, benen zijn ok.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind zijn blik beter, al krijg ik hem niet fatsoenlijk van dichtbij op de foto, de zuurpruim. }:)

Afbeelding
Afbeelding

Op de ene foto lijkt hij modder vet, op andere vind ik hem dan weer schraal. :o?

Afbeelding
Afbeelding

Op de deze denk ik dat ik zijn ribben zie. -O-

Afbeelding

Nog 2 om te bewijzen dat hij wel vrolijk is <3
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:40

Gelukkig is het nu vrij goed gegaan met de warmte.
Ik zie maar op 1 foto n schraal paard en dat is inderdaad de foto van tussen de boompjes.
Voor de rest zie ik een mooi gevuld paard alleen weinig bespierd, maar dat kan ook niet anders.

En op de laatste 2 foto's zie ik hem met zijn oortjes naar voren *\o/* .

Vooralsnog oogt hij veel beter. Nu zo vasthouden Bacardi.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:55

Ik vind hem zelfs tussen de boompjes niet echt schraal, je ziet wel een zweem van ribben maar dat ligt denk ik gewoon aan lichtval? Ik vind dat trouwens een hele leuke foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:08

Vanaf het moment dat Bacardi ziek werd, roep ik al dat de gaskoliek die hij 2 zomers terug had, aan de basis van al onze problemen ligt. Voor mijn gevoel heeft die koliek iets stuk gemaakt in zijn lichaam, maar alle dierenartsen die ik spreek, wijzen die denkpiste af. Nu wil het toeval dat ik vandaag toevallig iemand sprak over Bacardi, iemand die paarden fokt en hoefsmid is. Toen ik hem over die gaskoliek sprak, reageerde hij onmiddelijk dat de darmen zwaar beschadigd kunnen geraken door dat type koliek en paarden daardoor allerlei problemen kunnen ontwikkelen. Hij heeft zelf een merrie die sinds ze gaskoliek had, zeer slecht reageerd op verandering van voeding. Weide bemesten is nadien gegarandeerd koliek bij dat paard. Ik heb nu zo'n zin om " zie je nu wel" te roepen, maar bon, artsen denken toch van zichzelf dat ze gelijk hebben. Gelukkig heb ik, onbewust, de juiste voeding voor zijn darmen.

Ribben zijn trouwens echt te zien en te voelen, ik heb vorige week voet bij stuk gehouden en hen geen vers hooi gegeven tot alles op was, waardoor ze minder gegeten hebben. En ik heb beide heren op glucobalance gezet, uit voorzorg omdat de DA vond dat beide paarden te dik waren. Ik vermoed dat Bacardi daardoor gewicht verloren is.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:14

Een beetje ribben is niet erg hè, wij westerse mensen vinden dat al gauw niet mooi, maar is vaak wel beter voor het paard. Ik ben met lester door schade en schande wijs geworden, die had ik voor hij HB werd jaren veel te dik staan. Nu weet ik wel dat bacardi ziek is, maar ik kijk er miss met andere ogen naar omdat ik met lester het einde van dat ziek zijn ook heb mee gemaakt en daar is bacardi nog lang niet en vind ik hem er erg goed uit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 01:53

barbar schreef:
Een beetje ribben is niet erg hè, wij westerse mensen vinden dat al gauw niet mooi, maar is vaak wel beter voor het paard. Ik ben met lester door schade en schande wijs geworden, die had ik voor hij HB werd jaren veel te dik staan. Nu weet ik wel dat bacardi ziek is, maar ik kijk er miss met andere ogen naar omdat ik met lester het einde van dat ziek zijn ook heb mee gemaakt en daar is bacardi nog lang niet en vind ik hem er erg goed uit zien.

Ik heb ook liever niet dat hij te dik staat, verre van, maar wat mij zorgen baart is het feit dat we voor zijn ziek zijn zo vaak gegoocheld hebben met zijn dieet om er toch maar gewicht af te krijgen en nu vliegt het er af als hij 1 weekje wat minder hooi eet. Begint echt wel door te wegen dat we op zo'n wankel evenwicht blijven zitten, ik zou er graag wat reserve aan krijgen. Als hij nu zo snel af valt, dan gaat de winter ook op hem in hakken. Ik heb alleen maar een dun deken voor hem en begin nu eigenlijk te twijfelen of ik alvast ga uitkijken naar een 2de hands dikker deken of gewoon nog even af wacht wat hij nog aan reserve kan opbouwen deze zomer. :?

2de nadeel van dat afvallen, is het feit dat je dan ziet hoeveel de bestaande bulten gegroeid zijn en dat hij er nieuwe bij heeft (die ik bewust niet tel). Zo lang hij wat extra gewicht heeft, kan ik tenminste mezelf nog wijs maken dat alleen aan de koker iets zit. %)

En tja, ik moet ook eerlijk toegeven dat ik ondertussen een controlefreak geworden ben en hem met een vergrootglas in het oog houdt. Doe dit al een jaar, maar sinds de DA 3 weken geleden zei dat paarden zoals hij zeer moeilijk terug op het goede pad te krijgen zijn als je te lang wacht met ingrijpen, ben ik nog voorzichtiger met hem. Ik wil hem 1 niet kwijt en 2 wil ik ook nooit het verwijt krijgen dat ik mijn man tekort heb gedaan nadat ik mijn nieuw paardje kocht. De drang om extra zorg te dragen voor mijne Bacardi is nu nog groter. Ik ben enorm gelukkig met mijn nieuwe aanwinst, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ik daardoor Bacardi te kort doe, dus ben ik van over bezorgd baasje, veranderd in irritant bezorgd baasje, sorry. :Y)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:34

Och jee wat doe je jezelf aan... je doet het echt zo goed!!! Naar je verhalen wat ik lees heb je echt alles voor hem over. Natuurlijk wil je hem niet kwijt, maar je doet hem echt niet te kort. Op de foto's ziet hij er heel erg gelukkig uit, probeer daar ook van te genieten. Dit doet me met tranen in mijn ogen denken aan de zorgen die ik om lester heb gehad. Ik zou iig op zoek gaan naar een dikkere deken voor van de winter, dan hoeft hij niks in te leveren als er een keer een wat koudere nacht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:42

Oh, ik hoop echt dat het vanaf morgen opnieuw wat koeler is. Bacardi trekt het nu nog net, al zwelt de boel dag na dag wat meer op. Ik heb hem vandaag gekoeld door hem af te sponsen, wat hij redelijk goed liet doen, maar zijn koker mocht ik helaas niet aanraken. Ben tijdens het afsponsen wel geschrokken hoeveel bulten en bultjes hij ondertussen heeft. En dan bedoel ik niet de bultjes door beten, maar echt wel de gezwelletjes. Vooral op zijn buik zitten er veel. Maar goed, ik mag eraan komen, dus ze zijn niet pijnlijk en hij staat er nog vrolijk bij, al vraagt hij wel een ietsje meer aandacht. Hij is en blijft toch echt wel een stoere krijger.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:12

Ja poeh een gezond paard heeft het al moeilijk in deze warmte laat staan Bacardi.
Fijn dat hij het enig sinds nog zo goed doet, en zouden de bulten niet nog meer oedeem kunnen zijn i.v.m de warmte.
Dat het maar snel wat koeler gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:39

Als het eens goed gaat, dan mogen er ook wel foto's komen. Nog 1 dagje en dan zou het afkoelen en denk wel dat we het zullen halen. *\o/*

Koker (te veel vliegen om veilig een achter foto te maken)
Afbeelding

Buik, aan de zijkant zie je een paar bulten. Heb speciaal een foto van zijn borst genomen waar hij door beestjes gebeten is om aan te tonen dat er wel degelijk verschil is.

Afbeelding
Afbeelding

Zon stond verkeerd om een fatsoenlijke foto van mijn vent te nemen, dus heb ik maar gezellige "eet" foto's genomen. Ik vind in ieder geval dat mijn ventje er relax en ontspannen uit ziet.

Afbeelding
Afbeelding