6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karoune

Re: 6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 03:18

Dank jullie wel allemaal. Het was ook de beste beslissing maar ik word gek van het verdriet. De hele film gaat maar door mijn hoofd. Hij wou zo graag. Arm mannetje.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:23

Ik lees dit nu pas. Wat een vreselijk nieuws, Een oud trauma in de nek en ook botwoekeringen in het bekken? Betekent dat ook dat de bekkenbreuk er al even heeft gezeten?
Kan me voorstellen dat de film in je hoofd nu even niet stopt. Heel veel sterkte.

En ook voor Geerke veel sterkte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:25

Ik ben er stil van! ik begrijp er net als jij,nix van. Heel veel sterkte.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:35

Heb je topic gevolgd en had niet zo'n eind verwacht.

Ts je hebt al het mogelijke gedaan voor je paardje en helaas ook zo'n beslissing moeten nemen.
Je hebt het beste voor je paardje gedaan.

Sterkte!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:55

Vreselijk zeg! heel veel sterkte!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:13

Wat erg, heel veel sterkte!
Wat naar dat er nu zoiets is gevonden, dat had niemand verdacht denk ik. ;(
Erg goed, sterk en verstandig van je om hem gelijk daar te laten.

Heel veel sterkte met de verwerking van dit verlies :(:)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:12

Erg jammer dit.
Veel sterkte gewenst, zowel voor Karoune als Geerke.

@Geerke
Wat is er eigenlijk gebeurd ?
Ik wist niet dat het zo slecht met je paard ging ?

@Karoune
Ik heb het hele topic nog twee keer doorgelezen,
en er zijn een aantal zaken die ik echt niet begrijp.

Wie heeft de diagnose 'gebroken bekken' gesteld, en hoe is die diagnose gemaakt ?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:02

Big ben ik waardeer je reactie op zowel Geerke als Karoume. Maar beide zitten er denk ik nu best doorheen.
Zelf zit Karoume ook nog met heel veel vragen, en ik denk niet dat het nu opschiet om iemand die weloverwogen een beslissing heeft genomen aan het twijffelen te brengen. Iedereen hier in dit topic heeft meegeleefd, ook jij.
Als je opmerkingen op mijn reactie hebt zou ik die graag per pb willen en niet in dit topic, dank je.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:06

jobamara schreef:
Big ben ik waardeer je reactie op zowel Geerke als Karoume. Maar beide zitten er denk ik nu best doorheen.
Zelf zit Karoume ook nog met heel veel vragen, en ik denk niet dat het nu opschiet om iemand die weloverwogen een beslissing heeft genomen aan het twijffelen te brengen. Iedereen hier in dit topic heeft meegeleefd, ook jij.
Als je opmerkingen op mijn reactie hebt zou ik die graag per pb willen en niet in dit topic, dank je.

eigelijk heb je gelijk...ik heb per PB uitgelgt wat er met mijn paard was.Gewoon op...
Voor Karoune is deze vraag zeer pijnlijk.Omdat het een jong dier betreft.En omdat Karoune een goede beslissing heeft genomen die omontkeerbaar is.Heeft dus niet zo heel veel zin om daar over na te praten.
Ik vind deze vraag voor Karoune zeer,zeer pijnlijk....omdat ik weet hoe ze er aan toe is. |(

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:14

Juist omdat iemand heeft meegeleefd kan iemand vragen stellen toch?
Het is niet verkeerd bedoeld en als Karoune niet wil reageren, doet ze dat niet, dat zal BigBen ook wel begrijpen :)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:44

geerke schreef:
Heeft dus niet zo heel veel zin om daar over na te praten.
Ik vind deze vraag voor Karoune zeer,zeer pijnlijk....omdat ik weet hoe ze er aan toe is. |(

Van de pijnlijkste vragen leer je misschien het meest.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:31

geerke schreef:
jobamara schreef:
Zelf zit Karoume ook nog met heel veel vragen, en ik denk niet dat het nu opschiet om iemand die weloverwogen een beslissing heeft genomen aan het twijfelen te brengen. Iedereen hier in dit topic heeft meegeleefd, ook jij.

eigenlijk heb je gelijk...ik heb per PB uitgelegt wat er met mijn paard was.Gewoon op...
Voor Karoune is deze vraag zeer pijnlijk.Omdat het een jong dier betreft.En omdat Karoune een goede beslissing heeft genomen die onomkeerbaar is.Heeft dus niet zo heel veel zin om daar over na te praten.

Ben het hier mee eens. En weet uit ervaring hoe pijnlijk zo'n opmerking kan zijn. Ze heeft op dit moment genoeg te verwerken. En kan ook uit ervaring zeggen dat dat nog wel een tijdje gaat duren voordat je dat hebt gedaan.

En nee, in zo'n geval leer je daar niet van BigBen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:43

Ik denk wel dat je er van kan leren, omdat als je nog eens dit tegenkomt kan je al deze gebeurtenis uitsluiten.
Maar Ts is daar volledig vrij in om dat te beantwoorden, ik vind het in ieder geval geen verkeerde vraag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:11

Voor het eerst in me leven ben ik het nu wel eens met BigBen.
Maar ik begrijp ook dat de TS nu effe geen zin heeft om te antwoorden.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 19:26

Ik heb inderdaad geen zin om te antwoorden. Ik wil niet meer aan het twijfelen worden gebracht over mijn beslissing. Het was mijn moeilijkste beslissing ooit. Ik had er alles voor over gehad om hem nog in leven te hebben. Als hij zelf had kunnen mesten plassen en pijnvrij had kunnen lopen was hij meer dan welkom geweest als weidepaard. Het rijden was bijzaak ik hield ervan hem te verzorgen en in de watten te leggen. Was naast mijn full time baan 3 uur per dag bij hem hij was mijn alles. Ik weet me geen raad zonder hem.
Bedankt lieve mensen die dit begrijpen en het voor mij opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:27

Het is natuurlijk aan de TS of ze wil en kan antwoorden en dat kan niemand voor haar beslissen.
Maar ik denk dat het van je afschrijven misschien wel goed is. Zeker als de TS over een tijdje dit topic nog eens terug leest.
Maar ook ik ben net als BigBen wel nieuwsgierig hoe men tot deze moeilijke beslissing is moeten komen.
Hoe kan het dat die breuk niet eerder werd opgemerkt bijv.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:31

Oeps, onze berichtjes hebben elkaar gekruist.
TS, ik geloof zeker niet dat mensen hier twijfelen aan jou keuze. Het is de moeilijkste beslissing die je voor je paard kunt en soms moet maken. Dus ik kan mij niet voorstellen dat iemand jou daar op aan zou vallen.
Maar vele van ons hebben dit topic gevolgd en ik denk dat niemand had voorzien dat je paard deze breuk had. Dus ik zou er graag van leren hoe dat het toch kan dat dit zo lang verborgen is gebleven en hoe je er achter bent gekomen dat je paard een breuk had.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:32

je hebt het beste gedaan wat je voor hem kon doen, en ook het allermoeilijkste, maar je hebt het wel voor hem gedaan...
heel veel sterkte nogmaals...

ik kan me verder aansluiten bij Gast5428 hierboven, ik zou er graag van leren, en zeker niet verwijten...

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:38

TS ik was een stille meezeler, maar wil je even heel veel sterkte wensen met dit verlies. Nooit makkelijk.

Gast5428; spreek uit ervaring dat oude breuken soms over het hoofd gezien wordt. Mijn vorige merrie liep met een oude breuk in de schoft (wat we niet wisten). 2x klinisch en röntgenologisch goedgekeurd. Is stermerrie en M dressuur geworden voor dit bovenwater kwam. Nooit echt kreupel, zelfs niet met een gat in de pees.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:48

Ik denk dat je helemaal niet moet twijfelen, ik ben zeker dat jij gedaan hebt wat het beste was!

Persoonlijk denk ik eerder dat mensen doelen op wat was de concrete oorzaak.
Heeft de kliniek en de andere dierenarts er nog iets over gezegd?

Dat jij alles gedaan hebt voor je paard, en meer dan andere zouden doen staat zeker vast.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:53

dat inderdaad...

wij hebben een pony met een gelijksoortig verhaal en ik probeer overal info en ervaringen vandaan te halen om het beste voor hem te kunnen doen en ook de beste beslissingen te kunnen maken, overal leer ik van...
(ik ben zo bang bijv dat we bij hem misschien ook ergens iets over hoofd zien als ik jouw verhaal lees)

al kan me goed voorstellen dat het op dit moment nog heel moeilijk is om er over te praten en het steeds opnieuw te moeten delen...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:57

Jeetje wat sneu dat dit zo heeft moeten eindigen. Heel veel sterkte TS. Als het zover is dan weet je dat je de beslissing moet nemen uit liefde voor je dier. Niet aan twijfelen, je kon niet anders. :(:) Het is moeilijk voor jou en het gemis is enorm, maar jouw paard heeft nu geen pijn meer.

Mocht je het straks wel aan kunnen dan ben ik ook wel benieuwd naar wat meer informatie. Niet omdat ik eraan twijfel of je de juiste beslissing heb gemaakt, maar puur uit interesse, omdat ik in dit topic nu 3 verschillende diagnose terug lees.. Mijn paard heeft ook een gebroken bekken gehad. Ik begrijp het ook als je het verder niet wil delen hoor. Hoe dan ook, nogmaals veel sterkte.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:11

Heel veel sterkte :(:) met dit moeilijke besluit.
Voor jouw en Geerke een dikke knuffel

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:02

BigBen schreef:
Ik heb het hele topic nog twee keer doorgelezen,
en er zijn een aantal zaken die ik echt niet begrijp.

Wie heeft de diagnose 'gebroken bekken' gesteld, en hoe is die diagnose gemaakt ?

Eerst roep je heel hard dat homeopathie etc onzin is en vervolgens begrijp je een diagnose van een regulier arts "echt niet". Ik vind het een beetje respectloos naar TS toe, die heeft net een van de moeilijkste beslissingen ooit moeten maken. Dat doe je niet zomaar. Ik snap dat je reactie waarschijnlijk minder rot bedoeld is als hij overkomt maar zo een vraag stellen als het verdriet nog zo vers is , is niet heel tactisch.

Geerke ook veel sterkte ;( Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:05

Hey TS, ik wil je veel sterkte wensen! En ook ik ben best benieuwd naar hoe het uiteindelijk allemaal is gelopen. Maar je bent helemaal niemand verplicht dat uit te leggen. Niet eens zozeer omdat je dat van iemand met zoveel verdriet niet mag verwachten, maar vooral omdat ik vind dat je dat sowieso niet hoeft te doen als je dat niet wilt. :(:)

Nogmaals heel veel sterkte!