singasong schreef:Leentje, het is toch ook zo dat D-potenties redelijk 'veilig' zijn v.w.b. het geven er van omdat deze dus op het fysieke werken en niet op de psyche?
Wanneer je bijv. Arnica ik een hogere potenties geeft aan een dier of mens wat geen Arnica-type is dit heel verkeerd kan uitwerken. Je moet bij hogere potenties dus wel weten wat voor type iemand/ een dier is.
Zo is het mij uitgelegd. Hoop dat ik het goed heb begrepen?
Ja dit klopt wel voor een deel. D potenties zijn idd redelijk veilig. DIt is meer ook omdat het een soort ondersteunende functie heeft op fysiek vlak. Het heeft niet de diepe genezende werking van bv een lm potentie. Daardoor is het veilig. Stop je er namelijk mee zal het ook vrijwel direct uitgewerkt zijn. DIt werkt eigenlijk vergelijkbaar met bv fytotherapie of kruiden. Echter het geneest ook niet echt iets. En soms is dat niet erg als er bijvoorbeeld een disbalans ontstaat door externe omstandigheden zoals een trauma. Dan geneest het dier zichzelf en ondersteun je hem daarmee. Echter als je echt spreekt over chronische zieke dieren, bv longklachten. Dan zal een D potentie niet genezen. Dan kun je het wel altijd blijven geven, als ondersteuning.
Wanneer je een arnica in een hogere potentie geeft zal het nog niet heel veel kwaad kunnen. Anders is het met bv mineralen middelen, die hebben van zich zelf al - dus los van de potentie - een diepere werking en kan dan dus ook sneller/ meer reacties geven die ongewenst zijn.
Maar het grote nadeel van C potenties is idd dat als je fout zit, dit erg nadelig kan zijn en je op bepaalde manieren dit kan ontstoren, maar veel lastiger dan bv met lm of D potenties.
Middelen als Arnica, wat een heel acuut middel is, die gebruikt worden bij acute klachten, is het veel minder belangrijk dat je dat "type" bent. Arnica heeft niet echt een Type. Echter andere middelen, zoals bv ehmm Silicea, hebben wel dat specifieke type en dan kan het dus wel fout gaan. Arnica is door zijn werking geen constitutiemiddel en heeft daarom niet de diepte. En kan daarom ook minder kwaad.
Jannepauli, bedankt voor het compliment