Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 13:30

Joolien schreef:
Wat is dan de reden dat je de advertentie hebt verwijderd?

De advertentie is verwijdert omdat ik drukker was met me te moeten verdedigen dan dat er serieus werd gereageerd.

Daar zet je natuurljk geen advertentie voor!

Mungbean

Re: Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:35

Waar bemoeit iedereen zich mee :?

Ik hoop dat je een geschikt baasje vind :)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 13:48

bigone

Jullie praten echt overdingen waar jullie totaal niet van weten wat er speelt! (Jij hebt vast de advertentie nooit gelezen)

Ik wil mijn paard ook helemaal niet verkopen, en vind het vreselijk dat hij weg moet maar soms moet je kiezen wat beter is voor het paard dan puur egoistische hem maar aanhouden omdat je hem zo leuk en lief vind.
De enige reden dat dit paard met alle mogelijke uitleg en details te koop stond was omdat ik wilde dat hij een goede toekomst ging hebben bij iemand bij wie hij past en bij wie hij zo snel mogelijk aan het werk kan. Want dat is wat hem goed zal doen...... en mij allerminst!

En ik voel nu de vraag over de vraagprijs al aankomen....... Ik ben er van overtuigt dat een paard niet beter terecht komt als je hem te goedkoop verkoopt! De kans dat hij dan hij iemand komt die hem door verkoopt of hem als projectje wil is dan veel groter. Daarbij is het ook gewoon een goed mooi gezond en braaf paard dus ik zie geen reden voor een weggeef prijs.
Daarbij als ik zelf had kunnen rijden was hij allereerst nooit verkocht, en ten tweede als hij dan al verkocht zou worden zou het echt voor een veelvoud van de huidige vraagprijs zijn

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 13:48

Sizzle schreef:
Waar bemoeit iedereen zich mee :?

Ik hoop dat je een geschikt baasje vind :)

DANK JE WEL!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:51

Hey, DDDara, trek het je niet zo aan. Bokt is gewoon een raar clubje. Altijd in de contramine. Ik heb je verhaal vanaf het begin gevolgd en vindt het geweldig wat je gedaan hebt. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het je enorm aan het hart gaat dat je hem nu moet verkopen.
Soms kom je in een situatie waarin je je paard niet kunt houden, hoe graag je ook zou willen. Je hebt in elk geval je paard een nieuw leven gegeven, met een grote kans op een mooi leven. Ik wens je heel veel sterkte!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:00

DDDara schreef:
bigone

Jullie praten echt overdingen waar jullie totaal niet van weten wat er speelt! (Jij hebt vast de advertentie nooit gelezen)

Ik wil mijn paard ook helemaal niet verkopen, en vind het vreselijk dat hij weg moet maar soms moet je kiezen wat beter is voor het paard dan puur egoistische hem maar aanhouden omdat je hem zo leuk en lief vind.
De enige reden dat dit paard met alle mogelijke uitleg en details te koop stond was omdat ik wilde dat hij een goede toekomst ging hebben bij iemand bij wie hij past en bij wie hij zo snel mogelijk aan het werk kan. Want dat is wat hem goed zal doen...... en mij allerminst!

En ik voel nu de vraag over de vraagprijs al aankomen....... Ik ben er van overtuigt dat een paard niet beter terecht komt als je hem te goedkoop verkoopt! De kans dat hij dan hij iemand komt die hem door verkoopt of hem als projectje wil is dan veel groter. Daarbij is het ook gewoon een goed mooi gezond en braaf paard dus ik zie geen reden voor een weggeef prijs.
Daarbij als ik zelf had kunnen rijden was hij allereerst nooit verkocht, en ten tweede als hij dan al verkocht zou worden zou het echt voor een veelvoud van de huidige vraagprijs zijn

Ik wil me alleen constructief bemoeien... dus ik vraag me af..zou het helpen om hem op een proffesionele stal te zetten en hem daar door te laten rijden en van daar uit te verkopen?
Dan is de kans hoger denk ik dat hij goed terecht komt. Mits je daar natuurlijk de financiele middelen voor hebt.

En uiteraard wil ik je veel sterkte wensen met dit moeilijke besluit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:28

DDDara schreef:
bigone

Duidelijk!! Had gemist dat je zelf niet meer reed, aanhouden als grasmaaier met kosten is vaak geen optie dus daarom verkoop, succes.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:35

DDDara schreef:
studiemiep schreef:
Kijk als je slim was geweest dan had je dit meteen in de advertentie erbij gezet. Dat geeft mensen toch een ander gevoel nu komt je sowieso als onbetrouwbaar over... omdat het verhaal niet compleet (al dan niet bewust/onbewust) in de advertentie hebt gezet.

Iets kopen bij iemand wat die nu al onbetrouwbaar aanvoelt/overkomt (wellicht onterecht want wellicht had je het wel allemaal mondeling medegedeeld)...tja dat voelt dan al niet lekker. Beschadig je 1x het vertrouwen van een mogelijke/potentiele geinteresseerde...tja..dan haken die ook al af.

Dus tip trek hier je lering uit en adverteer het paard op de juiste manier. (juist bij dit soort paarden dat bij rontgen keuren kosten afkeur voor verkoper zijn, kan in dit geval (paarden met een maar en daarnaast ook nog niet goed beleerd en dus alleen geschikt voor mensen met kennis) wel mensen over de streep trekken.

In de advertentie stond ALLES wat van toepassing is HEEL duidelijk beschreven, van operatie tot gedrag tot reden van verkoop! Ik denk dat er zelden een eerlijkere advertentie online staat, ik heb werkelijk geen detail achter gehouden!
JUIST OM DAT IK WIL DAT HIJ GOED TERECHT KOMT!

Dat vond ik je advertentie niet duidelijk genoeg :Y) (en ik denk met mij veel andere mensen).

Als je een goed huisje zoekt voor een speciaal geval, want dat is dit paard, niet alleen kwa medische geschiedenis maar ook zeker kwa gedrag dan is het juist handig voor jezelf (ook om later geen problemen te krijgen...) want tegenwoordig is alles terug te vinden op internet.

Door het wellicht wat schematischer weer te geven, Het was mij bv echt totaal niet duidelijk dat het paard blijkbaar nu wel 100% goed op de foto is.

Daarnaast je vraagprijs moet je uiteraard zelf weten maar houd er rekening mee dat dit geen makkelijke verkoop zal worden. Dit is echt een project en dan heb ik het puur alleen al over het gedrag. Daarnaast is het geen top beweger en je moet dus ook maar net iemand treffen die er tijd/moeite/geld in wilt steken en wellicht trek je die mensen met 2500 euro niet over de streep.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 15:53

Geen top beweger????
Menig paard mocht willen dat het zo kon bewegen!
Ik heb hem zelfs puur op beweging gekocht!
Ik wilde geen vos en geen ruin, maar om zijn beweging ben ik overstag gegaan en heb ik mijn andere eisen maar laten varen!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:08

DDDara schreef:
Geen top beweger????
Menig paard mocht willen dat het zo kon bewegen!
Ik heb hem zelfs puur op beweging gekocht!
Ik wilde geen vos en geen ruin, maar om zijn beweging ben ik overstag gegaan en heb ik mijn andere eisen maar laten varen!

nou op dat filmpje..vond ik hem niet bijzonder overkomen..(wellicht was dat een slecht filmpje)..maar goed ik kan niet beoordelen vanaf woorden, daar heb ik toch wel beeld bij nodig

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 16:20

Het is eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat jij het beoordeelt dat mogen de klanten gewoon zelf doen... Hij is gewoon te bezichtigen voor alle geïnteresseerde en die kunnen hem met eigen ogen zien lopen, dan hoef ik me ook niet druk te maken over de kwaliteit van de filmpjes.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:46

Jammer dat je hem na alles wat je voor hem hebt gedaan niet meer kan houden DDDara. Ik hoop dat je een goede baas voor hem vindt.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 16:37

Hoi Iedereen het verhaal heeft een nog bizardere wending gekregen dan het hier al op bokt kreeg!

Ik zal nog even het hele verhaal uitleggen!

Op konings dag dit jaar stapte ik op mijn paard die tot dan toe nog nooit ook maar 1 stap verkeerd had gezet!!! Hij is altijd super braaf en makkelijk geweest en ik heb hem zelfs op straat op een hele drukke dijk gereden waar veel autos en groot verkeer reden dit ging zonder enige moeite!

Tot dat ik op koningsdag op stapte (net als anders) gewoon naast mijn stal met krukje. Ik laat hem na het opstijgen altijd netjes stil staan en beide kanten op buigen door hem een koekje te geven naast mijn linker beugel en naast mijn rechter beugel. (En normaal stappen we dan altijd rustig weg lekker over eigen terrein richting de bak). Toen ik dit keer wilde weg stappen ging het mis hij schrok zo enorm (waar van weet ik niet) dat hij in paniek een dood lopend straatje in rende en sprong waardoor ik dwars door het hek van de paddock vloog en tussen de andere paarden in de paddock belanden. Hij schok weer zo erg van mijn val dat hij er als een haas van door ging maar omdat ik nog al hard gevallen was en daar dus maar lag en geen kant meer op kon kwam hij uiteindelijk terug. Maar hij bleef naar me blazen als of ik 1 van de engste dingen was die hij ooit had gezien. Toen ik enigszins bij kennis was belde ik de stal eigenaar om aan te geven dat ik op de grond lag en niet instaat was zelf op te staan. De stal eigenaar kwam en uiteindelijk hebben we samen besloten 112 te bellen omdat ik vreselijke pijn in mijn onder rug had.
Eenmaal in de ambulance kreeg ik een infuus met pijnstilling en ben ik naar het ziekenhuis gebracht terwijl den stal eigenaar mijn paard afzadelde.
Eenmaal in het ziekenhuis kwamen ze tot de conclusie dat het mijn stuitje was, deze was gebroken of gekneusd, maar omdat ik aan het proberen was zwanger te worden en dat dus heel erg hoopte te zijn hebben we besloten geen röntgen foto's te maken. Je stuitje heeft immers geen functie en er is verder toch niets aan te doen. Later die dag mocht ik naar huis met het advies veel te bewegen.
Die middag ben ik dus meteen weer op mijn paard gestapt (wat vast en zeker niet de bedoeling was toen ze zeiden veel bewegen). Ik ken mijn paard en er zit geen kwaad in hij moet gewoon vreselijk geschrokken zijn van iets wat ik heb gemist.....
Dus ik weer in het zadel en mijn paard was duidelijk erg gespannen wat logies is na zo een ervaring ik was er immers nooit eerder afgevallen en het heeft best wel een indruk op hem gemaakt, maar het rijden die middag ging verder erg goed. Ik heb het voor toen even op een stapje en een draf je 2 kanten op gehouden want ik voelde mezelf natuurlijk ook niet top fit! Maar buiten de duidelijk aanwezige spanning ging dit goed.

Later die avond moest ik verplicht van mijn vriend een zwangerschapstest doen omdat ik zo hard was gevallen en hij gewoon wilde weten of hoe het er voorstond. Ik bleek ZWANGER wat alles eigenlijk nog onzekerder maakte wat zou het kindje/vruchtje wel blijven zitten na zo een klapper. En kon ik nou nog wel paard gaan rijden.... Ik wilde hem immers zo graag goed afsluiten als ik al zou besluiten te stoppen met rijden, na zo een ervaring wil je je paard niet stilzetten voor een jaar.
De volgende dag heb ik contact gehad met de verloskundige die zei dat de kans dat er iets met mijn kindje gebeurd zou zijn erg klein was maar dat het wel degelijk mogelijk was...... ik moest opletten dat ik geen bloedingen kreeg en geen krampen anders moest ik snel langs komen.
Dit alles heeft me toch doen besluiten niet meer op me paard te gaan zitten...... het is het allemaal gewoon niet waard en over een jaar staat hij er ook nog wel dacht ik bij me zelf.

Ongeveer een maandje later had ik alles is met een stal genootje besproken en zij vond het wel leuk om mijn paard lekker voor me te gaan rijden. Zij is heel erg van de naturel horsemanship en stelde voor hem bitloos te gaan rijden. Dit leek mij een goed idee want zo ging zij even op een ander pad verder en kon ik na mijn zwangerschap zelf mijn dressuur werk met bit weer oppakken. Ze heeft eerst met hem aan de hand gewerkt om hem een beetje te leren kennen en is er een paar dagen later voor het eerst op gestapt. Ik was er toen bij en ik zag duidelijk de spanning terug die er ook was toen ik na mij val was op gestapt nog wel iets meer spanning maar dit leek me een logisch gevolg van het feit dat hij ruim een maand stil stond na mijn val ( en die ene keer dat ik er daarna nog even op heb gezeten). Uiteindelijk sloot ze het rijden die dag goed af en zag het er allemaal erg positief uit vond ik. Wel had ik haar het advies gegeven hem in het begin een paar dagen achter elkaar te rijden omdat ik weet dat dat voor hem beter werkt dan wanneer hij steeds een dag vrij heeft (het lijkt of hij het dan allemaal veel sneller op pakt en daardoor dus veel relaxter is) Haar leek het beter eerst weer even aan de hand te werken en er later weer op te gaan. Ik besloot dat ik blij moest zijn dat ze het wilde doen en dat ik me zin maar niet moest door drijven iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier en dat mijn manier altijd heeft gewerkt zegt natuurlijk niet dat haar manier dat niet zou doen.
Uiteindelijk is zij een kleine week later weer opgestapt, ik was er toen niet bij maar ze belde me later die dag op dat ze een flinke klapper had gemaakt, al voordat ze goed en wel zat. En uiteraard begrijpelijk had ze er niet meer echt zin in om er op te gaan.

Die dag heb ik besloten dat het beter was hem te verkopen heb na deze gebeurtenis 9 maanden te laten staan zou hem geen goed doen en ik was er van overtuigd dat als er iemand rustig met hem zou beginnen en hem even een paar dagen zou rijden hij weer de oude zou zijn........
Met dikke tegen zin heb ik hem toen op internet gezet met zijn hele verhaal erbij! Over zijn goede gedrag en de plotselinge val die ik heb gemaakt, dat ik er weer op ben geweest die dag en dat veel spanning voelde maar dat hij verder super braaf was. Dat hij ruim een maand had stil gestaan dat er toen iemand op is geweest 1 keer ging het goed 2 de keer een val. En natuurlijk zijn verleden met de ocd en de geslaagde behandeling! Ik heb er bij vermeld dat hij niet voor gereden werd en dat ik er ook niemand op zou laten, omdat hij rustig een nieuwe start moest maken bij zijn nieuwe eigenaar!

Toen ontplofte heel bokt omdat ik een in hun ogen afgekeurd paard wilde verkopen (overigens PURE onzin hij was inmiddels 100% goed).
Vervolgens ontplofte mijn telefoon want iedereen wou komen kijken (als of ik hem gratis weg gaf) die zelfde dag kwam de eerst klant die super enthousiast was een dag later de volgende ook super enthousiast (zondag zat ik zelf vol gepland... vaderdag) en vervolgens zat de hele week die er op volgde ook al vol...

Alleen vanaf de avond dat ik de advertentie plaatste kon ik niet meer slapen ik wilde me paard gewoon niet weg doen en kon niet geloven dat er iets slechts in zat hij is altijd zo braaf en betrouwbaar geweest. Uiteindelijk heb ik het weekend nog de dierenarts gebeld om mijn paard nog 1 keer helemaal na te kijken wat er nou met hem aan de hand kan zijn! We hadden een afspraak gemaakt voor maandag (VANDAAG)!
Zondag avond werd ik door een van de klanten die was wezen kijken gesmst dat mijn paard verkocht was. Ik heb terug gesmst dat ik heel erg twijfelde of ik hem wel weg kan doen.

Vandaag is de dierenarts geweest en is hij even helemaal gecheckt alles was perfect. Als laatste heb ik gevraagd of ze zijn tanden wilde bekijken, de tand arts was nog geen 2 maanden terug geweest maar die deed het onverdoofd en misschien had hij wat gemist.
Mijn paard bleek onwijs aan het wisselen te zijn 1 van zijn veulen snijtanden zat er nog in die moest nog wisselen en 1 van de snijtanden was bezig net door het tandvlees heen te komen. Daarbij waren er 3 hengsten tanden aan het door komen die je duidelijk door het tandvlees heen kon zien maar die nog niet naar buiten gekomen waren waardoor en onwijs veel druk op het tandvlees staat!
Volgens de dierenarts kon dit voor een gevoelig paard best pijnlijk zijn en zou het eventueel aanleiding kunnen zijn geweest voor zijn gedrag. Daar bij waren er ook nog enkele haken die de tandarts had gemist. De dierenarts adviseerde me als ik het paard graag zelf wilde houden hem gewoon de tijd te geven om uit te wisselen en uiteindelijk weer te beginnen met rijden als zijn gebit er helemaal door is.

Aangezien ik toch zwanger ben en alle tijd van de wereld heb heb ik besloten mijn paard TE HOUDEN hem lekker de zomer op de wei te gooien lekker uitlaten wisselen en in het najaar lekker te gaan grond werken en indien alle tanden er zijn rustig aan, aan de longe te gaan werken met zadel en hoofdstel zodat hij na mijn zwangerschap weer klaar is voor een nieuwe start!

De klanten heb ik netjes afgebeld en gezegd dat ik hem zelf hou en mijn excuses aangeboden!

EIND GOED AL GOED! *\o/*

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:17

Super TS!
Jammer dat je je zo moet verantwoorden hier. -O-

Veel geluk met je zwangerschap.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:51

Wat een fijn besluit DDDara, zowel voor je paard als voor jou. En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik bedenk me nu trouwens dat je ook heel veel commentaar kreeg in je eerste topic waarin je advies vroeg om wel of niet te opereren. En dat is ook allemaal goed gekomen. Zie het maar als een positief teken dat Bokt nu weer over je heen valt. ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:56

Fijn voor je DDDara. Jouw verhaal is heel plausibel hoor. En wat je er nog niet bij hebt verteld (maar ik me zo kan voorstellen) de hormonen die door je lijf gieren als je zwanger bent. Je weet ten slotte ook niet hoe je leven eruit gaat zien als de baby geboren is; ik kan me je aanvankelijke besluit om het paard te verkopen dus ook best goed voorstellen. Maar je hebt ook heel wat met hem meegemaakt. In ieder geval gefeliciteerd met je beslissing.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 18:37

Dank jullie wel!

Die hormonen kunnen zeker nog wel een flinke rol spelen in het hele verhaal. Het zou me niets verbazen dat ik de beslissing om hem te verkopen heb gemaakt onder invloed van hormonen en uiteindelijk ook het besluit om hem te houden zal vast door de hormonen beïnvloed zijn.
Daarbij weet ik niet of ik het moet geloven maar ik hoor ook regelmatig mensen zeggen dat paarden ook heel heftig op hormonen kunnen reageren..... ik vind het wat zweverig klinken, maar van dolfijnen is algemeen bekend dat je daar niet zwanger bij moet gaan zwemmen.....

En hoe de paarden en mijn kindje straks te combineren zijn moet ik nog zien uit te vinden.... Maar voor alles is een oplossing denk ik dan maar!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:38

Ten eerste natuurlijk: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk! (Hier ook eentje <3 )

Ten tweede vind ik het jammer dat je zo een verantwoording moet afleggen hier op bokt, alhoewel je het heel erg duidelijk hebt verteld!

Ik vind het onwijs dapper dat je hem toch houdt, jullie hebben tenslotte een stukje verleden samen.
Ik ben blij voor je! Inderdaad eind goed, al goed!

En nu lekker genieten van je zwangerschap en je paardje vertroetelen <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:04

Wat een verhaal, lijkt me prima om hem rust te geven en straks gewoon zelf weer lekker op te pakken. Hij moet gewoon weer vertrouwen krijgen, en die hele sensibele paarden doen het volgens mij ook niet goed bij veel verschillende mensen.

Ik hoop dat je je zwangerschap goed door komt en straks gewoon weer lekker zelf aan de gang kan gaan met hem. Het is eigenlijk ook zonde om hem te verkopen na alles wat jullie nu samen al door gemaakt hebben toch?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 19:08

Ja zeker zonde...... kan hem eigenlijk ook helemaal niet missen het is gewoon me vriendje!

Ik dacht gewoon dat het beter voor hem zou zijn als hij meteen na de val opgepakt zou worden dat dat voor hem fijner zou zijn.....
Maar als hij last van ze tanden heeft gaat dat verhaal helemaal niet op!

Dus kan ik hem mooi zelf houden!
Laatst bijgewerkt door DDDara op 22-06-15 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:09

Je advertentie was keurig hoor, sommige mensen verzinnen gewoon makkelijk iets erbij of weg om even lekker af te geven en te mopperen op een ander :=

Hopelijk gaat het allemaal lukken met paardlief en heb je een voorspoedige zwangerschap en tijd erna, als stalgenoten, vrienden, de vader, oma's (en/of anderen) ook een flinke steen bij willen dragen zodat je de ruimte krijgt om af en toe een paar uur weg te kunnen en voor de rest je paard goed vorzorgt wordt zodat je er niet per-sé naartoe hoeft (zeker de eerste maanden kan je er versteld van staan hoe je de hele dag bezig gehouden wordt door zo'n uk := ) dan moet het vast goed komen :j

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:12

Wat een verhaal zeg, ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar hoe gaat het nu met je stuitje? en gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
Ik zag jouw advertentie toevallig ook voorbij komen een aantal dagen geleden en ik vond ook dat alles er gewoon netjes in stond.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:29

Jeej! Heel goed van je. Ik weet hoe het is, de kans dat je er enorm veel spijt van zou krijgen als je hem zou wegdoen is heel groot. En een paard verveelt zich echt niet met wat maatjes in een wei. Werken zit in een mensenhoofd, niet in een paardenhoofd. Iets leuks doen (wandelen, borstelen, spelletjes) vinden de meeste paarden leuk en is weinig riskant voor jou.

Veel geluk met paard, man en kind!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:25

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Hoe verklaar je dat je bijrijdster die bitloos rijdt een smakker heeft gemaakt? (puur interesse, geen aanval)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:03

@YvonneV, dit staat in het lange stukje.
Op ca 3/4de