Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:Grappig dat iedereen m.b.t. vaccineren altijd naar de bible belt verwijst. Terwijl er een evengrote andere groep is die niet vaccineert: bijvoorbeeld de aanhang o.g.v. antroposophie om er maar eentje te noemen.
Janneke2 schreef:Ik ben een groot voostander van dit onderzoek, maar ik zie een practisch bezwaar - en een fout in de onderzoeksopzet.
Gooi svp. het idee weg, dat je zou kunen kijken naar "iedereen die met hooikoorts" bij een homeopaath komt.
Homeopathie behandelt geen "hooikoorst als hooikoorts", maar deze person, met deze eigenschappen etc. etc. die hooikoorst heeft - dus dat wordt een nogal brede onderzoekspopulatie.
Ibbel schreef:Citaat:Hét probleem met 'alternatief' is dat er - eigenlijk per definitie - niets regulier wetenschappelijk bewezen is. Op het moment dát iets nl wetenschappelijk bewezen is, wordt het door het reguliere circuit (heus, echt, reguliere artsen zijn óók mensen met gevoel en willen echt ook hun patienten genezen) geaccepteerd en dan is het - alweer per definitie - regulier.
Het probleem met "wetenschappelijk bewijs" is dat het ook gewoon door mensen bedacht is wanneer iets als "wetenschappelijk bewezen" wordt geacht. Gewoon een aanname dus.Citaat:En tja, zolang iets niet bewezen werkt (voor mijn part op 'alternatieve' wijze bewezen, zolang het maar een goed onderbouwd bewijs is) moet je ervan uitgaan dat het geldverspilling is en niet werkt en (niet te vergeten!) het onthouden van een kansrijke behandeling aan het dier als je alleen alternatief kiest.
marietje1000 schreef:Als je niet vaccineert ben je een "gevaar voor de omgeving", terwijl vaststaat dat door vaccineren het immuunsysteem zo weinig wordt geprikkeld dat het leidt tot een grote toename van allergieën en andere ziekten.
BigBen schreef:Nee, absoluut niet.
Maar het is gebruikelijk om je uitspraken te onderbouwen.
Dat ligt natuurlijk iets moeilijker bij homeopaten.
marietje1000 schreef:Wie roept wie op om te temmen? Dat kan iedereen toch voor zich bepalen?
moonfish13 schreef:Overigens is het aantal sterfgevallen van de mazelen amper gedaald na invoer van de enting.
Wikipedia schreef:Before the widespread use of a vaccine against measles, its incidence was so high that infection with measles was felt to be "as inevitable as death and taxes." Today, the incidence of measles has fallen to less than 1% of people under the age of 30 in countries with routine childhood vaccination.
Focussed schreef:Vind jij dan jouw school (en de bijbehorende beroepsvereniging) niet goed genoeg?
Voorbeeld: Boiron testte hun eigen homeopatische middelen. Keurig netjes randomised dubble blind placebo controlled... Op de methodologie niks aan te merken. En de uitkomsten (suprise suprise): Hun homeopatische product werkte niet beter dan de placebo.
BigBen schreef:Jij beweert dat vaccineren tot "een grote toename van allergieën en andere ziekten leidt".
Heb je daar enig deugdelijk bewijs voor, of zuig je het gewoon uit je duim ?
Babootje schreef:Focussed schreef:Vind jij dan jouw school (en de bijbehorende beroepsvereniging) niet goed genoeg?
Voorbeeld: Boiron testte hun eigen homeopatische middelen. Keurig netjes randomised dubble blind placebo controlled... Op de methodologie niks aan te merken. En de uitkomsten (suprise suprise): Hun homeopatische product werkte niet beter dan de placebo.
en ik las dus weer - in het eerder door mij aangehaalde onderzoek - dat ook reguuliere medicijnen een placebo-achtige werking kunnen hebben. Het blijft gewoon lastig om regulier en alternatief goed met elkaar te vergelijken
Citaat:How frequently does smallpox produce violent ophthalmia, sometimes even causing blindness! And see! By its inoculation Dezoteux1 cured a chronic ophthalmia permanently, and Leroy2 another.
An amaurosis of two years’ duration, consequent on suppressed scald head, was perfectly cured by it, according to Klein.3
How often does smallpox cause deafness and dyspnoea! And both these chronic diseases it removed on reaching its acme, as J. Fr. Closs4 observed.
Swelling of the testicle, even of a very severe character, is a frequent symptom of small-pox, and on this account it was enabled, as Klein5 observed, to cure, by virtue of similarity, a large hard swelling of the left testicle, consequently on a bruise. And another observer6 saw a similar swelling of the testicle cured by it.
Among the troublesome symptoms of small-pox is a dysenteric state of the bowels; and it subdued, as Fr. Wendt7 observed, a case of dysentery, as a similar morbific agent.
Smallpox coming on after vaccination, as well on account of its greater strength as its great similarity, at once removes entirely the cow-pox homœopathically, and does not permit it to come to maturity; but, on the other hand, the cow-pox when near maturity does, on account of its great similarity, homœopathically diminish very much the supervening smallpox and make it much milder 8, as Muhry 9 and many others testify.
BigBen schreef:Jij beweert dat vaccineren tot "een grote toename van allergieën en andere ziekten leidt".
Heb je daar enig deugdelijk bewijs voor, of zuig je het gewoon uit je duim ?
marietje1000 schreef:Laat ik dan toch maar even reageren. Ik heb een artikel ergens in een recente Beyond Medicine staan. Het is me echter nu teveel moeite dit op te zoeken, in te scannen en online te zetten. En je gaat het toch afbranden, dus bespaar ik me het werk liever.
marietje1000 schreef:Als je niet vaccineert ben je een "gevaar voor de omgeving", terwijl vaststaat dat door vaccineren het immuunsysteem zo weinig wordt geprikkeld dat het leidt tot een grote toename van allergieën en andere ziekten.
Babootje schreef:Dit vind ik dus weer zo flauw. Je roept iets, wil het niet inscannen en online zetten, omdat het dan toch afgebrand wordt... Roep dan niets!!! Of zet het erop!!! Ik snap jouw manier van communiceren echt niet. Ik doe mijn best maarrr...