Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chikohaa schreef:Ik zou deze paarden juist niet lang en laag rijden, daarmee vallen ze over t voorbeen heen en komen ze achter er niet bij waardoor de buikspieren niet kunnen aanspannen. Juist nageeflijk en door de kaak en daar naar de hand toe rijden, maar zeker niet richting kniehoogte van t paard en daar veel in gaan schakelen en buigen zodat het paard zijn buikspieren gaat gebruiken.
Suelza schreef:chikohaa schreef:Ik zou deze paarden juist niet lang en laag rijden, daarmee vallen ze over t voorbeen heen en komen ze achter er niet bij waardoor de buikspieren niet kunnen aanspannen. Juist nageeflijk en door de kaak en daar naar de hand toe rijden, maar zeker niet richting kniehoogte van t paard en daar veel in gaan schakelen en buigen zodat het paard zijn buikspieren gaat gebruiken.
Dat hoeft natuurlijk niet he
chikohaa schreef:Suelza schreef:
Dat hoeft natuurlijk niet he
Het hoeft niet, maar er zijn maar heel weinig mensen die hun paarden zo voor elkaar hebben, dat ze dat kunnen.
Suzanne F. schreef:Toch zie ik om me heen zoveel mensen die beweren dat ze hun paard nageeflijk hebben lopen en dat hij zo lekker over de rug loopt maar dat dit totaal het geval niet is. Die paarden lopen met hun hoofd laag maar daar is ook alles mee gezegd. Ze zijn niet nageeflijk en lopen op de voorhand en uit elkaar.
Suzanne F. schreef:Suelza schreef:Rij jij nu helemaal niet meer Suzanne?
Nee helaas niet. Emma was mijn enige paard. Zal me nu op andere dingen moeten gaan richten.
Ik jureer nog wel hoor, dat zal ik wel iets meer gaan doen denk ik.
Suelza schreef:Jeetje, wat ontzettend jammer... Maar er zullen toch genoeg mensen zijn die jou wel een paard willen laten rijden?
Suzanne F. schreef:Suelza schreef:Jeetje, wat ontzettend jammer... Maar er zullen toch genoeg mensen zijn die jou wel een paard willen laten rijden?
Waarschijnlijk wel maar daar ben ik nog niet zo mee bezig. Thuis zitten ze er niet meer zo op te wachten dat ik nog een paard ga neerzetten. Dan zou ik daar op locatie moeten gaan rijden. Maar heb nu een ander leven dan 10 jaar geleden, ik heb nu een kantoorbaan, een kindje en ben alleenstaand. Dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Heb nog wel een optie maar dat is nog vrij onzeker en gaat wat tijd overheen. Misschien wordt dat nog wel wat, dat zou beter te combineren zijn.
Maar eerst deze tegenslag maar even te boven komen. Ben er toch wel echt kapot van. Zo'n talentvol dier, zo helemaal mijn paard en dan dit...
danoesje schreef:Suzanne, echt vreselijk!
Je zegt dat je veel pech hebt, maar als ik om me heen kijk zijn er echt heeeeel veel mensen met pech. Bijna iedereen met een paard die dichtbij me staat heeft er ellende mee. Van artrose tot KS tot gewoon ineens op 8 jarige leeftijd dood neervallen. Vreselijk allemaal!