Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mdr

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:39

Ben hier al eventjes niet meer geweest en had best wel wat bij te lezen. Iedere keer was er weer die hoop als het beter ging met Desert en ik vond het super dat je zo je gevoel volgde. Maar helaas is het nu weer niet zo positief en sta je voor een verschrikkelijke beslissing. Maar ik denk dat de tijd raad zal geven en nu nog eventjes aankijken hoe ze het verder doet en hoe ze zelf aangeeft hoe of wat. Ben er zeker van dat jij haar signalen direct opvangt! Veel liefs en veel sterkte! Weet dat ik vaak aan jullie denk!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:43

ik weet niet meer wat ik zeggen moet -O- sterkte!! :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:59

tsja San, snap hoe moeilijk dit voor je is. Wat ik nu ga schrijven is misschien te zweverig. Paarden spiegelen, en voelen ons haarfijn aan. Misschien heeft Desert niet de kracht om jouw verdriet op te vangen, omdat ze het nu zelf al zo zwaar heeft. Ze kiest voor haar kudde, haar gezin ( voor nog een paar levenslessen, om afscheid te nemen of om energie op te doen???) Laat het maar even, je voelt straks dat lijntje wel weer als Desert daar aan toe is. Ze heeft niet voor niets voor jou als baasje gekozen.

:(:) :(:) :(:)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:31

Lieve lieve san, denk aan wat ik laatst in een pb heb geschreven. Desert zal niet gaan als ze niet het gevoel heeft dat jullie er aan toe zijn. Haar liefde voor jullie en de kudde is groot dus ze zal tot het uiterste gaan. Zit op werk nu met tranen dit op de foon te tikken, had liever iets anders getikt. Sterkte met waar je voor staat nu, het is iedere keer weer opnieuw hel als je in zo'n situatie zit.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:40

he bah hoop zo dat het toch goed komt voor jullie in ieder geval heel veel sterkte voor jullie

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:33

pfft vanmorgen had ik mijn da gebeld om de knoop door te hakken,maar ze was er niet...
en nu eet ze weer wel en dan ga ik ook zweverig doen,ik spiegelde geen boodschappen door vanmiddag,vanmorgen gaf ik door dat ze moest gaan en voor haar zelf moest kiezen en nu ik weer neutraal sta,komt ze wel en nam snoepjes aan en kusjes...
Tsja ik laat het maar lekker op me af komen,als het zo is heb ik er vrede mee...ze staat nu rustig maar is doodop(net als t vrouwtje ;) )
Mijn verstand en gevoel zeggen iets verschillend... -O-
Da belde net nog en we kijken even hoe snel Desert weer terugval krijgt en als dat te snel is beslissen wij,het enige wat mij vanmiddag ineens te binnen schoot,ik ben gister erg met de lijnzaadolie uitgeschoten door haar slobber :o en dat kan het misschien mede veroorzaakt hebben...
Morgen gaat ze weer aan de pred mits er vandaag niets raars meer gebeurd en de medicijnen die ik besteld had voor haar zijn binnen...

En heb ik iets vreselijks meegemaakt vanmiddag wat weer iets afleidde, een buurvrouw van een straat verder kwam voorbij met haar hond los en hij en onze honden gaan altijd tegen elkaar tekeer door het hek,hoor ik Kenai onze oudste blaffen,maar heel anders meer janken,ga ik kijken staat de vrouw helemaal hard te huilen en te gillen is haar hond dood neergevallen stukje naast ons hek,althans hij leefde nog,ik da gebeld en nog mijn uiterste best gedaan om pijnprikkels te geven en reanimeren,maar hij was dood,5 jaar net als onze Kenai,zo vreselijk ;(
En zo'n einde zou ik nu voor Desert hopen.....

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:38

oh vergeet ik nog iedereen te bedanken voor de lieve woorden van jullie allemaal.....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:29

pfff wat heftig allemaal San! Ik zou willen dat ik meer voor je kon doen maar ik kan alleen maar duimen en je kracht en moed toewensen, hoewel misschien overbodig ;).
Één tip heb ik wel, probeer je gevoel en verstand op één lijn te krijgen, dan vind je je antwoord wel, en kan je dat volgen. Verder doen wat je doet, naar Desert blijven kijken en de hoop niet opgeven, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

hmmm mijn post klinkt een beetje tegenstrijdig, al zeg ik het zelf. Maar goed het is ook zo dubbel allemaal, je schiet heen en weer in je gevoel en emoties lijkt me.

En inderdaad, probeer zo neutraal mogelijk te zijn in haar omgeving. op die manier is je aanwezigheid niet 'zwaar', als je begrijpt wat ik bedoel.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:37

Het blijft een rollercoaster bij jullie :(:) We hopen er weer het beste van. Arme Desert ;(

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:36

God Sandra, dat je nog kracht over hebt, dat verhaal van die hond. Dat spiegelen geloof ik heel sterk in, een paardje dat zo sterk met je verbonden is laat zoveel zien over jezelf... Nog een dikke knuffel, was de hele dag weg en ben zielsblij dat er geen verschrikkelijk bericht is.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:37

Pff wat een drama!! Sterkte

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:05

jee zeg, het gaat raar bij jullie, en dan ook nog zo'n voorval met die hond, wat zal die vrouw vreselijk van slag zijn

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:31

nou het lijkt er op dat Desert toch nog voor verlenging heeft getekend,ze eet weer,mest goed en is nog niet gaan liggen...wat kan het raar lopen...ik gaf nog geen stuiver voor haar afgelopendag en nacht...
en ja verstand en gevoel...manlief had haar al laten inslapen op zijn verstand,maar mijn gevoel is nog steeds erg goed geweest met al onze dieren,mits ik er naar durf te luisteren en dat vind hij meer waard,dus moeten we daarvoor gaan,best een kanjer mijn man <3

Desert heeft het iig wel voor elkaar gekregen met haar spiegelen dat ik eens super door t lint ben gegaan en terug geworpen werd op mezelf...

en ik? ik ga eens een nachtje bijtanken,ben helemaal leeg en op...

Ik hoop dat ik de kans krijg om mijn gevoel nog te kunnen volgen en dan over 4 weken bloed prikken,als het nog stijgende lijn is kunnen we misschien echt jubelen, dan moeten er geen verdere compicaties bij komen zoals nu de afgelopen weken en ja als er niets veranderd weet ik het ook niet meer..
Uiteindelijk en t klinkt raar,bepaalt Desert zelf en wie haar persoonlijk kent snappen dat wel ;)

conclusie,we leven maar van dag tot dag(althans dat moet ik echt gaan proberen), het loopt toch altijd anders zoals gisteren al duidelijk was....

Voor nu weltrusten allen en bedankt voor alle positieve energie deze richting uit _/-\o_

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:41

al ken ik Desert persoonlijk niet, maar toch lijkt het van wel.
Goed om te horen dat ze weer voor even bij getekend heeft en hopelijk voor jou kun je echt even bij tanken. Soms moet je even helemaal door het lint gaan om weer beide benen op de grond te komen. Het verhaal van het spiegelen komt me heel bekend voor, geweldig als je de signalen in je pony ziet, maar ze brengen ook zo veel te weeg.
Ik blijf hier braaf door duimen, zodat complicaties niet gaan gebeuren en jij eens even helemaal op kan laden, om vervolgens weer een te gaan genieten van uber dappere pony. Das toch een mooi doel om door te gaan met duimen

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:45

Wijze woorden...... :)

Nu ook weer even aan jezelf denken he :(:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:32

Jemig het houd ook niet op bij jullie sandra... Ook hier draaien de duimen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:48

fijn dat jullie weer respijt krijgen nu, constant elk vezeltje van je lijf gespannen houden breekt je op. Laat het aan Desert over, voor zover mogelijk en voor zover het lukt.
Neem ook echt de tijd voor jezelf, natuurlijk wil je er voor je paard zijn nu maar zij heeft niets aan je als je op het randje staat van een zenuwinzinking, bij wijze van spreken.
Daarmee kan je ook voorkomen dat je elkaar al te veel beïnvloedt op manieren die je eigenlijk niet wilt. ;)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:34

Ik kan alleen maar weer zeggen, RESPECT, voor jou, voor je man en voor Desert. Te bedanken voor de voor de berichtjes hoeft niet hoor, wij moeten jou bedanken voor het delen, we bieden graag een luisterend oor, lezend oog of een schouder aan. Man, wat zullen jullie op je tandvlees lopen. Het spiegelen van Desert is ook iets waar je mee om moet leren gaan. Maar ook dat, met je goeie gevoel, kun je!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:45

Denk aan jullie ~~~~~~~~~~

Hoe is het vandaag?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:49

pffffff zat al te janken achter me pc dacht desert is er niet meer,
had een paar dagen niet bij gelezen.

gelukkig lijkt ze toch weer op te knappen, wat een onwijs dapper paard is het toch <3

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:51

San, hoe gaat het nu? :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:58

De koliek is ze te boven lijkt het,maar ze is wel een stuk terug gegaan in haar reserves,...

Voor de meesten zal het raar klinken, maar ik zet het toch neer:
Desert en ik hebben het samen moeilijk, we leren van elkaar en zijn ook een stuk nader gekomen een belangrijkse les voor beide:,vertrouwen kunnen hebben in een ander dan alleen in ons zelf en we vertrouwen elkaar onvoorwaardelijk.

Of ze het gaat redden weet ik echt niet,maar deze laatste paar dagen waren zo mooi en puur en vol liefde,wie kan het zeggen...ik kan alleen maar dankbaar zijn dat zo'n byzonder dier in mijn leven is gekomen.

Ik doe alles voor haar wat in mijn vermogen ligt mits ze het zelf wilt,...maar of mijn gevoel van toen nog zo goed is?
Ook een goed gevoel kan je onbewust opdringen en een ander kan door blijven gaan om niet te willen teleurstellen,ik blijf wel mijn gevoel volgen,maar van dag tot dag,want inmiddels is wel gebleken dat na longontsteking en koliekgevallen het er ineens anders voor kan staan dan ik misschien in gedachte had....

Iig als het beter is kan ik haar oprecht loslaten en dat weet ze,daar ben ik van overtuigd......zo niet knok ik net zo hard met haar mee.....
Maar Rene en ik vinden wel dat het waardig moet blijven voor haar,het moment dat er geen vooruitzichten zijn met alles wat wij proberen om voor haar een normaal bestaan te hebben,dat ze als kuddeleidster af gaat takelen en dat hoort niet bij Desert, grijpen wij toch in,het moet geen rekken worden,...

*en even nu gewoon voor de lezers die denken dat ik gek ben :') wat natuurlijk ook wel zo is,maar ik kan het nog verbloemen soms *\%/*

Vanmiddag heerlijk relaxed bij haar in stal gelegen,beetje gespeeld met haar en ze was weer lekker op zoek naar snoepjes en zonder boodschappen en gevoel en heerlijk van elkaar genoten.... <3
Daar laadt een mens van op..... :j en zij was een stuk vrolijker :D

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:28

Zo, pffffffffff.
Das wel "fijn " om te lezen dat het weer een beetje gaat met jullie.
Zat hier ook al heel de dag met zo'n knoop in mijn maag :\ .

Heerlijk dat jullie vandaag hebben kunnen genieten +:)+ .

En dat je gek bent hoef je niet te zeggen hoor, dat weten wij allaaaaang *\%/* :') .

:* ;)

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:33

Wat fijn om te lezen dat ze iets beter gaat en dat jij zoveel van haar krijg en teruggeeft.
Heel veel sterkte de komende tijd met jezelf en ook met Desert geniet van de tijd die jullie nog krijgen...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:36

sandra, ik heb niet meer als diepe respecht voor jou,
jij en desert voel elkaar veilloos aan, als ze echt op is zal ze dit jou echt wel laten merken.
vertrouw op je gevoel. :(:)

blijf nog steeds duimen en hopen dat ze nog een mooi pensioen kan krijgen.