Slappe mest....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Re: Slappe mest....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:02

hier gaat het redelijk mest ziet er goed uit mooie ballen, wel nog natte scheten. ben inmiddels klaar met de pronutrin en geef hem nu alleen zeohorsefeed met goudsbloem. vandaag was de osteopaat en zij vond hem ook verbeterd, hij heeft meer body gekregen.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:53

ben sinds een week bezig met moeder aarde naast sanequi colon.
van de sanequi zag ik geen verschil na 2 weken, maar voer het wel nog steeds, misschien dat het nog gaat werken, en vind het goed spul.
maar nu ik de moeder aarde erbij geef gaat het echt perfect! :D alleen wanneer ik het een dag vergeet te voeren is het weer helemaal mis.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:19

Odi schreef:
Even nieuwsgierig hoe het met jullie diarree paarden gaat. Hier gaat het bijzonder goed, ben dus benieuwd of het aan het zachte weer ligt of aan het voedingssupplement?

Hier gaat het best wel goed. Ben gestopt met de pianissimo en voer sinds een week fibra en dat scheelt toch ook wel. Alle kleine beetjes helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:28

Hier ook mooie mest, wacht af....ik juich niet te vroeg....

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:29

wat geef je nu russel? heb je iets veranderd in je voermanagement?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:31

Doe nu ruim een week lang het hooi stomen...en zijn mest is eigenlijk nog nooit zo mooi geweest....ik hoop dat het komt door de schimmelsporen die nu dood zijn en niet zijn darmen van streek maken....

ook mooi om oud hooi weer geurig te maken, vind het ideaal....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:42

Russel, ik ben wel benieuwd hoe je dat doet.

Nog om even terug te komen op jou vraag of dit alles te maken heeft met ontwormen, ik heb ook het idee dat het steeds meer voorkomt. Maar volgens mij wordt er juist steeds minder ontwormd...

of had ik dat al eens gezegd

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:29

@ Russel. Hoe heb je het stoomapparaat nu gemaakt? Je was toch van plan om het zelf te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:30

Ik had nog een ton over, een plastic ton een grote, gaatje onderin gemaakt, rubber gekocht om un gaatje te doen, slang van stoom apparaat erin, onderin ton rekje gemaakt van metaal op pootjes, een erg zelfknutsel simpel ding, nodig zodat stoom onder rekje in hooi komt. Deksel erop et voila!

Ik had nog een stoomschoonmaak apparaat, maar je kan een behangstomer kopen heb ik begrepen.

Ik denk niet dat het van de wormen komt, maar uk kan mij voorstellen van snel groeiend gras en bemesting, de koemest en daarna nog eens kunstmest...wat daar allemaal in zit wordt niet naar gekeken..paarden is hobby, koeien is eten...maar die hebben meerdere magen en zijn toch al aan de dunne....

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:51

Dat is slim Russel.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:09

merken jullie verschil met de mest als het zo nat weer en regent zoals vandaag? die van mij heeft al weer twee dagen veel water bij de mest en natte billen :-(

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:30

Russel, goed bedacht! En nu hopen dat dit de oplossing is..

Ik merk met vochtige dagen dat de mest ook dunner is..Momenteel gaat het hier heel goed maar het is met vochtig weer toch altijd iets dunner is dan normaal.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:38

Durf het eigenlijk niet te zeggen Chesss. Maar hier gaat het nog steeds goed, ondanks de regen.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:02

odi jij geeft nogg steeds die haylage toch?

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:10

Chesss, klopt ik geef nog steeds Haylage.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:24

Ik ga er toch ook nog eens een DA bij halen. Nog steeds vuile billen hier.
Mestbollen zijn wel mooi rond en relatief droog.
Maar hij laat echt constant wind.
Gaapt ook af en toe, doet me dan weer maagproblemen vermoeden maar kan ook puur 'stress/verveling' zijn omdat hij het enkel doet als we ze even op de paddock zetten in de avond om de stal te doen.

Krijgt amper krachtvoeder, met veel spelt.

Ga ook volledig andere voeding proberen en bloed laten nemen opnieuw.

Wat een miserie.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:43

Kirrr, helaas weet ik niet meer hoe het filmpje op youtube heet (engels of amerikaans). daar lieten voorbeelden zien van paarden met en zonder maagzweren. door middel van drukpunten en de reactie van het paard kun je een indicatie krijgen of je paard een maagzweer heeft.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:46

De man die bloed komt trekken kent ook al die drukpunten, dus die kan dat checken, ga dat dus ook zeker laten doen.
Zal ook wel eens achter het filmpje zoeken! Bedankt!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:50

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:21

Mijne zit nu aan de natte scheten en nattere mest door het voordroog, ik meng het nu met hooi is wel iets minder nu maar nog altijd nat. Op enkel hooi is die netjes droog altijd... jammer genoeg zitten we met die voordroog en is er weinig kans dat ze terug nemen (ga het wel proberen te regelen). Had gehoord van een suplement maar is vrij duur en eigenlijk verdoezelen van het probleem. Je had dacht ik ook van Marstall een korrel die te veel aan vocht helpt wegnemen of de darmen stimuleert het te veel weg te nemen eigenlijk voorzien voor in het weide seizoen maar misschien dat het ook helpt met dit http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... -1645.html ? Heb nu natte zemelen en lijnzaad gegeven misschien dat dat ook wat helpt. -O-

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:34

Bij mijn paard heeft zemelen met lijnzaad niet geholpen. Maar ieder paard is natuurlijk anders.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:43

Het is het enige dat ik zo heb liggen zonder te moeten bestellen tips zijn welkom, schijnt dat zemelen wel ietsje helpt het is het proberen waar heb verder niks zo direct die kan helpen behalve het mengen met hooi en die zemelen. Moeder aarde klinkt vrij goed zou dat niks zijn ?
Laatst bijgewerkt door Lori op 27-12-13 00:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:46

Moeder aarde heb ik geen ervaring mee, anderen in dit topic wel. Zou je even moeten lezen.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:49

van zemelen werd het bij die van mij alleen maar erger en hij mestte er heel veel van.
ik geef hem zeohorsefeed en een paar lijnzaadbrokjes met fibergy van de dodson and horrell en goudsbloem

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:52

Ik ben het topic aan het doorlezen, net iemand tegen gekomen die moeder aarde dichtbij verkoopt en haar mailtje gezonden. Zo vanaf de kenmerken lijkt het me dat het wel zou moeten helpen maar ik lees het topic even door en gebruik de zoekfunctie op bokt.