Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:57

Big Ben, waarom zo negatief over "weekend" cursus?? Ik zit zelf in het tandartsen wereldje en daar worden vaak cursussen in het weekend gegeven, de normaalste zaak van de wereld! Daar kom je met een drukke praktijk niet zo vaak aan toe doordeweeks. Ik wist niet dat de dag van de week inhoudelijk invloed had op de cursus O:)

HolyPope

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:17

Bedoel je tandarts voor mensen ?

Voor paarden heet het ''paardengebitsverzorger'' artsen mogen n.l. bij complicaties injecties geven.

Dat mogen en kunnen gebitsverzorgers niet.

Daar is een ECHTE! cursus voor nodig!! *D O:) *D O:)

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:57

HolyPope schreef:
Bedoel je tandarts voor mensen ?

Voor paarden heet het ''paardengebitsverzorger'' artsen mogen n.l. bij complicaties injecties geven.

Dat mogen en kunnen gebitsverzorgers niet.

Daar is een ECHTE! cursus voor nodig!! *D O:) *D O:)

Gewoon bij mensen :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:09

maureen schreef:
Big Ben, waarom zo negatief over "weekend" cursus?? Ik zit zelf in het tandartsen wereldje en daar worden vaak cursussen in het weekend gegeven, de normaalste zaak van de wereld! Daar kom je met een drukke praktijk niet zo vaak aan toe doordeweeks. Ik wist niet dat de dag van de week inhoudelijk invloed had op de cursus O:)

Oooh, maar dan hebt jij het hier over "bijscholing'', toch ?

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:15

@HolyPope _O- ik lig dubbel om je uitspraken!!

@BigBen, okee, we snappen nu wel dat je alleen een DA raadpleegt...en toch denk ik dat de gemiddelde paardenosteopaat zeker al een grote affiniteit heeft met paarden zelf, waardoor een "weekendcursusje" zeker al kan volstaan, zeker als je nagaat dat in de weken dat ze niet naar de opleiding gaan, ws heel hard moeten blokken om de theorie te kennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:21

BigBen schreef:
rensiepensie schreef:
Voor een goede osteopaat kun je op de site van ICREO kijken. De osteopaten die hierop staan hebben er een meerjarige erkende opleiding op zitten. Ze zijn eerst afgestudeerd als dierenarts of fysiotherpeut voordat ze ubarhaupt worden toegelaten op de opleiding.

Meerjarige opleiding ? Alleen bij wijze van spreken dan.
Zoals ik eerder al zei, de zogenaamde opleiding van Icreo duurt welgeteld 36 dagen, gespreid over drie jaar.

Dit komt letterlijk van de Icreo-site :
Icreo schreef:
De volledige opleiding loopt over 3 schooljaren.

Ieder schooljaar omvat 6 modules van telkens 2 dagen : zaterdag en zondag voor de Nederlandstalige opleiding.

Oei, maar je bent niet een no-no hoor als je die opleiding doet....je vooropleiding liegt er niet om, heb jij wel een idee wat die vooropleidingen als medische kennis inhoudt?? De Icreo opleiding is een verdieping op alle kennis die ze al hebben.....en een DA heeft die verdiepte kennis nu weer niet....

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:36

HolyPope schreef:
maureen schreef:

Oooh, maar dan hebt jij het hier over "bijscholing'', toch ?

Het is maar hoe je het bekijkt, soms is het bijscholing, maar soms ook iets wat op de opleiding echt niet geleerd wordt zoals implanteren. Daarbij maakt voor mij dan nog steeds de dag van de week geen verschil, of dat nou op dinsdag is of op vrijdag/zaterdag ;)

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:27

Ik heb met veel alternatieve dingen geen ervaring (acupunctuur ed.), maar ik versta daar ook niet alles onder.

Gebitsverzorger, zadelmaker en ostheopaat/chiropraktor enz valt bij mij gewoon onder normale paardenverzorging. Net zo belangrijk als een hoefsmid.

Zolang het paard braaf is, en de gebitsverzorger zn vak verstaat, is er niks mis met onverdoofd behandelen. Zelf zou ik het niet zo snel aandurven. Mocht je paard toch schrikken of er gebeurt iets onverwachts wil je niet dat t paard voortaan panisch is voor de tandarts..

Paardenfluisteraars ed doe ik niet aan, maar dat is persoonlijk, en dus niks tegen mensen die hier wel in geloven.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 10:45

Gezien het verloop van het topic wat wel en wat niet medisch genoemd mag worden,lijkt het me zinvol dit topic uit het stof te halen

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:42

wij hebben ook een paard op stal die constant onregelmatig liep. DA er bij en als het ware afgekeurd op een been. Iemand van buiten af rade haar een of andere titatovenaar aan en heeft ze het paard door hem laten bekijken... conclusie: zo is zijn loopje, niet ieder mens loopt tog ook het zelfde :+

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:36

Niet iedereen kan zien of een paard kreupel is. Vooral als het een achterbeen betreft. En zo'n domme titatoverkol banketstaaf dan maar iets uit zijn of haar nek, consult is dan 149,50. Mag ik effe vangen...?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:00

BigBen schreef:
rensiepensie schreef:
Voor een goede osteopaat kun je op de site van ICREO kijken. De osteopaten die hierop staan hebben er een meerjarige erkende opleiding op zitten. Ze zijn eerst afgestudeerd als dierenarts of fysiotherpeut voordat ze ubarhaupt worden toegelaten op de opleiding.

Meerjarige opleiding ? Alleen bij wijze van spreken dan.
Zoals ik eerder al zei, de zogenaamde opleiding van Icreo duurt welgeteld 36 dagen, gespreid over drie jaar.

Dit komt letterlijk van de Icreo-site :
Icreo schreef:
De volledige opleiding loopt over 3 schooljaren.

Ieder schooljaar omvat 6 modules van telkens 2 dagen : zaterdag en zondag voor de Nederlandstalige opleiding.

En uiteraard lig je de andere dagen volledig op je luie kont :roll: . Wat dacht je dat je in die 3 jaar continu aan het oefenen bent en aan de studie? Als je dacht dat je met een opleiding enkel in de lesuren wat leert dan lijkt het me sterk dat jij ooit enigzins zo'n opleiding gedaan hebt. of het nu fysiotherapeut, dierenarts of osteopaat is, buiten de lesuren om moet je gewoon keihard aan het werk om er ooit te komen. En verder geldt, zoals voor elk vak, werkervaring komt met de jaren.
maar uit je eerdere posts kan opgemaakt worden dat je hier geen inzicht in hebt, niet erg maar dan moet je niet de grootste onzin verkondigen.

Overigens hier niet echt te maken met echt zweverige types op stal. zelf heb ik wel positieve ervaringen met osteopathie en accupunctuur, zowel bij mezelf als in de diergeneeskunde. In combinatie met andere therapieen of op zichzelf kan het een mooi effect hebben. daar waar de geneeskunde ophoudt, kun je vaak hier weer een stukje mee verder (of uiteraard gecombineerd). Na een aantal jaar flink last te hebben gehad, na een aantal van deze behandelingen zo goed als pijnvrij. Maakt het allemaal toch een stuk meer comfortabel.
Healen enzo, geen ervaring mee, en ook niet het eerste wat ik zou gebruiken.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:42

Haha steeds meer stalgenootjes bij mij beginnen met die fratsen.
Dan raken ze het paard aan op zijn rug, laten hun hand 2 minuten liggen en dan zeggen ze dat ze reiki therapie hebben gedaan... Hahaha.

Shiivagold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:54

Ik had ook eens.. iemand die stond om een paard heen, en ging allemaal gekke bewegingen met de hand doen
echt heel wazig (she made my day i laughed :Y) ) , maar ze was dus blokkeringen en slechte energie van de 'aura' of 'energie baan' of zo iets dergelijks, was ze weer uit de knoop aant halen en de slechte energie veranderen ofzo
weet ik het _/-\o_ iets in die zin

En nog eens gehad dat iemand acapuntuur (?) op een paard ging toepassen, mygod dat beest was 1.80 en elke keer
ging de man op 'drukpunten' een naald in dat paard dauwen, paard steigeren en naar achter hangen elke keer zag er niet
fijn uit echt niet!

hahaha of iemand die ging naar dat paard kijken, en ging die met de handen zo woozie bij de paard houden
zo kon ze voelen of dat paard vrolijk of vertrietig was of wel gelukkig hier was :j *\o/* ha.

en heb ook nog eens meegemaakt dat een paard in z'n stal werd gekraakt (z'n rug) en daarna was de stal waar die in
stond een hele trauma voor dat beest en moest in de stal ernaast geplaatst worden, want in de stal waar zijn rug gekraakt
was werd dat beest egt zo leip niet normaal! en dat was een flink drukke tuiger van 1.75 -O-

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:28

tsja, ik ben zeker geen zweverig type, maar dankzij de alternatieve geneeskunde leeft mijn paard nog.
Ik ben een paar jaar lang van DA naar DA, van kliniek naar kliniek doorverwezen en niemand kon wat voor mijn paard doen. Ik heb meerdere malen gehoord dat hij ingeslapen moest worden, in Utrecht wilde ze hem de rest van zijn leven op een hoge dosis prednisolon houden totdat zijn lever het helemaal zou begeven, en hem dan pas laten inslapen. Dan zou ik +/- een paar jaar extra hebben. Omdat ik toch niets meer te verliezen had ben ik met mijn paard naar de Bilt gegaan voor een consult. Het was flink mis met hem, en ze konden me geen garantie geven dat ze hem beter konden maken, maar het was het proberen waard. Na 3 behandelingen (overigens stukken goedkoper dan reguliere DA en kliniek) en verschillende medicijnen meegekregen te hebben gaat het, nu een half jaar verder, helemaal super met mijn paard! Deze week is mijn DA nog langs geweest voor een bloedtest, en de uitslag was helemaal goed :) stond ze wel even van te kijken :P

Ik kan nog steeds niet verklaren wat ze doen en hoe het werkt, want het ziet er echt allemaal een beetje hocus pocus uit, maar zeker niet alle alternatieve DA's zijn kwakzalfers. (al geloof ik wel dat er een hele hoop tussen zitten, helaas :( )

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:50

Rambogirl schreef:
Haha steeds meer stalgenootjes bij mij beginnen met die fratsen.
Dan raken ze het paard aan op zijn rug, laten hun hand 2 minuten liggen en dan zeggen ze dat ze reiki therapie hebben gedaan... Hahaha.

Pas maar op dat ze dit niet lezen ;)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:55

Dat filmpje :oo! Zo die vent was wel binnen 20 sec bij mij de box uit gehaald. Wat een gek :x

Ik vind "zweverig" eigenlijk een beetje neerbuigend klinken :o. Er zijn veel therapieën die gewoonweg wel helpen.

Ik sta voor alles open zolang het vriendelijk gebeurd en ik resultaat zie :). Mensen die meteen iets afschrijven en zich noodlottig vast willen houden aan 1 manier, dat vind ik altijd jammer. Je gaat er niet dood van om open te stellen voor iets nieuws.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:04

Helpt't niet...... Ben je in ieder geval zo'n 100 euro armer......... :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:23

Anne76 schreef:
papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

das nou een van de weinige "mafketels" in het alternatieve circuit, waarvan ik weet dat ie juist heel goed is. En ik ben zeer sceptisch tegen al die geitenwollen sokken types.

Ik ben heeeeeeeel erg benieuwd wat er zo goed is (zoals je zelf zegt) aan deze mafketel??? Wat doet hij? Wat lost hij op? Wat geneest er als hij het paard heeft "behandeld"?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 03:38

HolyPope schreef:

100 euro :') weet niet wie jij allemaal aan huis hebt maar zoveel ben ik bijna nog nooit kwijt geweest :'). Buiten dat om.. je kan je er ook voor open stellen en daarmee bedoel ik niet een afspraak maken, maar gewoon eens interesse tonen als ze bijvoorbeeld bij een ander zijn en zulke mensen om uitleg vragen. Doe ik altijd als ik iets nieuws tegen kom. Ik ben heel sceptisch altijd maar sta open voor dingen als ze dat kunnen bewijzen. Dus ik wil verandering in een paard zien en reactie van het lichaam erop. Maar ondertussen houd ik mijn ogen open en blijf ik logisch nadenken. Zo moeilijk is zoiets toch niet ipv van meteen te gillen zweverig dit zweverig dat of dat helpt toch niet. 9 van de tien (bij wijze van ) die zo praten en gillen hebben zich er vaak niet eens in verdiept of durven voelen en vragen. Nee er word scheef tegen aan gekeken en snel achter de rest van de horde aan gerent.

Mij zal het een zorg zijn wat iemand vind als iets mijn beest helpt op duidelijke wijze, wie ben ik dan om mezelf een plaat voor me hoofd te gaan houden door diegenen maar weg te houden .

en net als [***] ben ik ook heel benieuwd naar wat er nou zo "goed" aan is wat die vent bij dat paard doet op het filmpje want ik vind het afschuwelijk om te zien hoe hij er mee om gaat. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:03

Maysie schreef:
HolyPope schreef:

100 euro :') weet niet wie jij allemaal aan huis hebt maar zoveel ben ik bijna nog nooit kwijt geweest :'). Buiten dat om.. je kan je er ook voor open stellen en daarmee bedoel ik niet een afspraak maken, maar gewoon eens interesse tonen als ze bijvoorbeeld bij een ander zijn en zulke mensen om uitleg vragen. Doe ik altijd als ik iets nieuws tegen kom. Ik ben heel sceptisch altijd maar sta open voor dingen als ze dat kunnen bewijzen. Dus ik wil verandering in een paard zien en reactie van het lichaam erop. Maar ondertussen houd ik mijn ogen open en blijf ik logisch nadenken. Zo moeilijk is zoiets toch niet ipv van meteen te gillen zweverig dit zweverig dat of dat helpt toch niet. 9 van de tien (bij wijze van ) die zo praten en gillen hebben zich er vaak niet eens in verdiept of durven voelen en vragen. Nee er word scheef tegen aan gekeken en snel achter de rest van de horde aan gerent.

Mij zal het een zorg zijn wat iemand vind als iets mijn beest helpt op duidelijke wijze, wie ben ik dan om mezelf een plaat voor me hoofd te gaan houden door diegenen maar weg te houden .

en net als [***] ben ik ook heel benieuwd naar wat er nou zo "goed" aan is wat die vent bij dat paard doet op het filmpje want ik vind het afschuwelijk om te zien hoe hij er mee om gaat. :r

mee eens!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:20

Mwah, ik heb 1x een Osteo bij m'n paard gehad, kon het probleem niet oplossen ( lag niet aan haar overigens) maar k was wel 85 euro armer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:52

stef schreef:
Mwah, ik heb 1x een Osteo bij m'n paard gehad, kon het probleem niet oplossen ( lag niet aan haar overigens) maar k was wel 85 euro armer

Wat wil je nu met dit berichtje zeggen dan?
Natuurlijk moet je iemand betalen voor het werk wat ze hebben gedaan. Je betaald een dierenarts toch ook als ze een kreupelheidsonderzoek doen waar niets uit komt?
En de ene Osteo is de andere niet, misschien was jouw paardje wel gebaat bij een chiropractor.

Ik zal nooit en te nimmer iemand aan mijn paard laten die in beginsel geen dierenarts is. En gelukkig heb je in Nederland genoeg Dierenartsen die daarnaast hun kennis hebben verbreed met "zogenaamde" alternatieve geneeskunde, denk aan : accupunctuur, accupressuur, homeopathie, cranio sacraal ect etc. Maar je weet iig dat iemand goed geschoold is om mee te beginnen en echt wel weet heeft van de anatomie van het paard. Dus geen nutcase die een cursus paardenmassage van 2 dagen heeft gevolgd en die zichzelf fysio/osteo of chiro noemt en door alle zogenaamde goede bedoelingen je paard in de vernieling kan helpen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:53

En dat is dus precies waar deze topic over gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:59

HolyPope schreef:
En dat is dus precies waar deze topic over gaat.

Met dit zinnetje kan ik niet zo veel, nader uitleg?