Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:47

Het RT-onderzoek bevestigd het beeld wel bij mijn allereerste reactie maar ook het gevormde denkbeeld tot nogtoe...toch jammer dat je géén moeite nam om een filmpje te tonen zonder deken, l en r-om, stap en korte drafje...misschien kan ik wat met "oude en nieuwe foto's", liefst vanaf veulen tot nu...waar ook de hoeven te beoordelen zijn...

Als ze in de kliniek wel wat liet zien wat jouw weer verbaasde (net als in de trailer gaan ) dan kan ze het dus wel degelijk en dat is vaak een punt ...als het er niet in zit komt het er ook echt niet uit ...zij oordelen daar op wat ze zien en horen en dan kun je je paard in parten laten onderzoeken...
Dure onderzoeken doen ze niet zomaar, dan moeten er wel degelijk aanwijsbare redenen zijn om het te doen...
En inderdaad mis je daar soms ook het combineren van en met ...jouw verhaal en uitleg is uiterst belangrijk in het vormen van een beeld ...daarin schiet jij soms ook wat tekort...
misschien omdat je het niet weet of omdat je denkt dat het toch niet belangrijk is....of omdat je kennis toch nog wat beperkt is ?! Of te gefocussed op 1 ding....en het andere niet mee krijgen...
Ëén niet gegeven antwoord kan een oplossing zijn...

Pauline

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:58

Broadway ik vraag me af, waaruit bestaat je kennis? No offence maar dat is de vraag.
Je vraagt heel specifiek om beelden, maar gebaseerd op wat zou je die dan bekijken?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 08:42

irmaz schreef:
Citaat:
-De gemeten temperatuur in het darmgebied welke verontrustend laag is ,bevestigen dat het spijsverteringssysteem / stofwisseling helemaal stil ligt.Darmen functioneren niet naar behoren, dit verklaart ook het abnormale mestpatroon . Dit is een beeld wat we ook vaak zien als paarden zijn behandeld met Tildren. Het is zaak dit systeem zo spoedig mogelijk weer op orde te krijgen anders zal het voor het paard niet goed gaan aflopen

Hier heb je de oorzaak van al de problemen van je paard. Ga je daar nog wat aan doen?

Hier word idd al aandacht aan besteed.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 08:43

broadway schreef:
Het RT-onderzoek bevestigd het beeld wel bij mijn allereerste reactie maar ook het gevormde denkbeeld tot nogtoe...toch jammer dat je géén moeite nam om een filmpje te tonen zonder deken, l en r-om, stap en korte drafje...misschien kan ik wat met "oude en nieuwe foto's", liefst vanaf veulen tot nu...waar ook de hoeven te beoordelen zijn...

Als ze in de kliniek wel wat liet zien wat jouw weer verbaasde (net als in de trailer gaan ) dan kan ze het dus wel degelijk en dat is vaak een punt ...als het er niet in zit komt het er ook echt niet uit ...zij oordelen daar op wat ze zien en horen en dan kun je je paard in parten laten onderzoeken...
Dure onderzoeken doen ze niet zomaar, dan moeten er wel degelijk aanwijsbare redenen zijn om het te doen...
En inderdaad mis je daar soms ook het combineren van en met ...jouw verhaal en uitleg is uiterst belangrijk in het vormen van een beeld ...daarin schiet jij soms ook wat tekort...
misschien omdat je het niet weet of omdat je denkt dat het toch niet belangrijk is....of omdat je kennis toch nog wat beperkt is ?! Of te gefocussed op 1 ding....en het andere niet mee krijgen...
Ëén niet gegeven antwoord kan een oplossing zijn...

de filmpjes heb ik voor je,moet ze wel nog uploaden en ik hoop dat ze dichtbij genoeg zijn.
Bezoek dierenarts is donderdag gefilmd.
Het kan dat ik tekort schiet,echter heeft mijn eigen dierenarts haar hele medische geschiedernis,hij behandeld haar al vanaf dat ik haar heb.
In de kliniek heb ik alles opgesomd wat ik maar kon vertellen over mijn paard.Echter werd alleen het lopen eruit gelicht.Ik geloof niet dat ze daar de tijd hadden genomen om naar beeldmateriaal van mijn paard te kijken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:57

als je een cd met beelden afgeeft [ op opstuurt ] dan kijken ze daar naar als ze tijd hebben
ik had van Gringo ook filmpjes opgestuurd naar Henk in Lienden van het schudden tijdens het eten van hooi
toen hij ze bekeken had belde hij en ben ik langs gegaan

ook filmpjes van longeren heb ik opgestuurd naar hem.

als je op consult komt hebben ze daar idd meestal geen tijd voor,maar als ze bv nachtdienst hebben dan wel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:57

Hans Arendse heeft via pb contact met mij opgenomen.Ik heb voor morgenmiddag met hem een afspraak staan. ( http://www.paardenservice.nl/ )

Verder verwacht ik dat mijn dierenarts nog contact op zal nemen.

Mirgino, ik zal hieraan denken de volgende keer bij een kliniek bezoek,al hoop ik dat het niet meer nodig is.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:33

Ziet er erg goed uit!Denkt hij aan een hormonale verstoring?Ik las het en is erg interresant!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:46

Hoi Pauline...Mijn doel is om te helpen, achter de schermen, belangeloos mijn kennis en ervaringen te delen om eventueel anderen te kunnen helpen...
Ook bij jouw mooie plaatjes maar ook 2 met hele grote vraagtekens...ook een foto verteld soms héél veel !
Niks zweverigs of spiritueels hoor, gewoon beoordelen !
Laat mij maar op de achtergrond blijven op mijn manier...punt ! Nu weer naar de ts, blijf brainstormen en je paard observeren...
Wat doe je nu met het paard of staat ze stil ?
Kan het paard met de lange lijnen gelongeerd worden (stap werk) ?
Hoe reageert ze ?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 12:03

Filmpjes op youtube zijn aan het uploaden.Ik kan ze hier echter niet plaatsen omdat mijn dierenarts er op staat met zijn assistente en ik niet weet of hij wel online wil :-)
Via pb wel te verkrijgen.
Ik zal kijken of het van de week mogelijk is wat filmpjes te maken die ik wel kan plaatsen.

Verder is Hans arense gisteren geweest.
We gaan beginnen eerst het spijsverteringsstelsel op gang te brengen omdat deze toch wel erg koude temperaturen blijft aangeven.
Ik heb detox-com besteld van phytonics, deze maak ik op waarna ik ga beginnen met darm-clear van de groene os.
Verder ga ik daar magnesium bijgeven.
Over 2 weken komt de osteopaat terug omdat er toch een aantal blokkades blijken te zitten,eens zien wat ze gaat doen als nu deze beide 'problemen'worden aangepakt.Ze kan nu gerichter gaan werken door de thermografie.
Na het bezoek van de osteopaat zal na 4 weken hans nogmaals komen voor een thermografie.

Aan de benen van mijn paard was niets te zien qua (pees) blessures etc.Ik heb dan ook besloten ze voor nu niet te laten rontgen.
Ik ga nu aan de slag zoals bovenstaand beschreven en ga rustig aan de beweging opbouwen.
(waarbij ik graag broadway om advies zou vragen als zij de filmpjes heeft bekeken van mijn paard)
Ik houd haar verder goed in de gaten en zal tijdig ingrijpen bij veranderingen.
Ook nog even de uitslag van het spierbiopt afwachten.

Bedankt allemaal voor het meeleven.Ik blijf hier de vorderingen posten van mijn paard.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 12:09

Uit het thermografisch onderzoek zijn de navolgende reacties naar voren
gek0omen;
Veel blokkades in Thoracale wervels, voornamelijk de schoft, alsmede in Lumbale
wervels met TLO. In OAA regio reactie zichtbaar alsmede in de laag Cervicale
regio.
Veel spanning in de lendenpartij en reactie zichtbaar in nier/eierstok regio
rechterzijde ( Reageert ook daar bij aanraking ) maag/lever reactie, verstoring van
het spijsverteringssysteem met opvallend koele regio’s in het gebied van de
darmen.
Reactie zichtbaar in regio 4e rib aan beide kanten. Veel spanning op M.Trapezius
en pectoralis.
In zijn algemeenheid flinke verstoring spijsverteringsysteem en er zijn ook uit de
video aanwijzingen die erop duiden dat de hormoonhuishouding uit balans is. Dit
laatste zullen we echter niet direct aanpakken, eerst het spijsverteringssysteem op
gang brengen voordat er een nader onderzoek naar kan worden gedaan.
Behandeling fase 1 is doorgesproken, zou graag het paard 4 weken na
behandeling Osteopaat opnieuw willen bekijken om te zien of blokkades weg zijn
en het spijsverteringssysteem weer op gang is gekomen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:12

Huh mijn mooie plaatjes? :? Ik heb nergens plaatjes ingebracht hier.
:)

Maar waar zit nu je kennis, dat bedoelde ik, ik ben gewoon een nieuwsgierig mens.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:17

gelukkig hebben ze iets gevonden waaraan gewerkt kan worden.
ik ga duimen dat het aan slaat en je paard zich beter gaat voelen. :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:24

Pauline schreef:
Huh mijn mooie plaatjes? :? Ik heb nergens plaatjes ingebracht hier.
:)

Maar waar zit nu je kennis, dat bedoelde ik, ik ben gewoon een nieuwsgierig mens.

Ik denk de foto's in je profiel ;-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:34

hey nou,dus toch he?,dus toch iets hormonaals en de maag/darmen die niet goed zijn.
had ik in mijn eerste posts ook al gezegd ,ik kon dat ook duidelijk zien :j :D

en dat er een goede osteopaat moet komen voor de blokkades is alleen maar goed.
zal ongetwijfeld veel helpen :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:41

Echt super deze ontwikkeling..Mijn merrie had ongeveer hetzelfde beeld,slechte spijsvertering,afvalstoffen die niet afgevoerd werden,kreupel,hormoonhuishouding die niet goed functioneerde,erg vast in de rug,op een gegeven moment erg futloos..Zij is ook ontgift met groene leem dan en behandeld..Wel op een andere manier wat vager haha,maar ze is zo verschrikkelijk geknapt *D Ze is weer helemaal 100% fit *\o/* ...Ik hoop dat jou merrie net zo op gaat knappen,maar ik denk dat ze goed zitten *\o/*

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:23

Ik kan me voorstellen dat je 'blij' bent dat ze al deze dingen hebben gevonden maar wat is nu de oorzaak?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:46

Fijn dat je nu een plan hebt. Toch zou ik zelf graag foto's hebben om ernstige dingen als artrose etc uit te kunnen sluiten.
Als blijkt dat in de benen wel een groot probleem zit dan ben je nu eigenlijk bezig met het omgekeerde.
Lijkt mij dat je een osteopaat/fysio als ondersteuning gebruikt naast een reguliere behandeling als je dan perse aan de slag wil met alternatieve therapieen.

Ik wil je er alleen maar even attent op maken omdat op mij toendertijd heel veel ingepraat is dat ik mijn paard moest laten behandelen bij Eric Laarakker want hij was degene die wonderen verrichte bij paarden die regulier niet meer te helpen waren. Dus waarom niet meteen daar naartoe?
Zoals je kon lezen heb ik daar niet zo'n positieve ervaringen mee. Uiteindelijk bleek mijn DA op de kliniek toch veel holistischer met mijn paard bezig te zijn geweest dan dat Laarakker ooit geweest is. Helaas was er toen al de nodige schade aangericht bij mijn paard en een hoop kostbare tijd verloren gegaan.

En nog een tip: hou een slag om de arm bij mensen die je filmpjes beoordelen zonder enige gedegen medische kennis (ofwel opleiding tot dieren/paardenarts). Als je je verkeerd laat voorlichten dan kan dat ten koste van je merrie gaan omdat je je op de verkeerde dingen zou kunnen focussen. Hou dat alsjeblieft ook in je achterhoofd.

Dus fijn dat je een ingang hebt, maar denk goed na voor je je alleen daar nog maar op richt. Heel veel succes, ik blijf het volgen :j

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:03

haha Pauline...als ik je naam zie zie ik toch echt wel plaatjes...lees de reactie van maikeltje dan snap je ook mijn punt (letterlijk en figuurlijk ) !
Jammer dat maikeltje anderen aanwijst als diegene die de schade aangericht zouden hebben...en een hoop kostbare tijd verloren is gegaan...wonderen bij paarden die regulier niet meer te helpen zijn ??? Zegt dat niet genoeg ???
Als je naar je paard gekeken had , ECHT KIJKEN, en je had goed geluisterd...soms is het handig iemand naast je te hebben die jouw leert om goed te luisteren, te kijken en je natuurlijke instinct te volgen, als je je paard goed kent verteld het zelf ZOVEEL....maar je moet het wel ZIEN !
Timokeyana wordt ook al scherper in haar manier van kijken...super , ga zo door ...blijf je paard observeren !

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:59

Inderdaad Broadway, als ik mijn eigen instinct gevolgd had ipv me te laten inpakken door een aantal idolaten in het alternatieve circuit dan was mijn paard beter af geweest. Het ironische was dat ik het al die tijd met mijn gevoel bij het rechte eind had en dat gevoel is bevestigd na een gedegen onderzoek en diagnose in de kliniek. Een harde leerschool, maar mij maak je niets meer wijs. Ik weet dat ik mijn paarden beter ken dan wie dan ook en ik moet beter leren kijken en luisteren? Achteraf gezien denk ik dat ik helderder zie dan menig helderziende en "holistisch" arts ;)
En die wonderen? Die bleven uit hoor. Geholpen is mijn paard wel, maar niet in het alternatieve circuit.

Vandaar mijn tip aan de TS om TOCH die foto's te laten nemen.
Als er een probleem in de benen zit en het zit er lang genoeg, dan zal het hele lijf van de merrie wel pijn doen door verkeerde belasting. En dan krijg je inderdaad een pijnreactie op het moment dat het paard zich durft te ontspannen. Maar als je de oorzaak niet achterhaalt door gedegen onderzoek, dan blijf je in circeltjes ronddraaien en mijns inziens is op dit moment de behandeling overlaten aan een osteo alleen symptoombestrijding ipv genezing.

Aan de TS: ik schrijf dit absoluut niet om te pesten, het enige wat ik graag wil bereiken is dat je scherp blijft door het lezen van meerdere inzichten. De keuze ligt niet bij mij en het een sluit het ander niet uit. Maar diep respect voor je zoektocht en je betrokkenheid bij je merrie.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:11

Oja, foto's lezen zonder toestemming van de eigenaar is not done en onprofessioneel. Gelieve dat niet bij mijn paarden te doen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 08:21

ik haak even in op maikeltje, bedankt voor ieders reactie overigens!
Het wil niet zeggen dat alles stopt op dit moment,alleen de dingen die voorgaan krijgen momenteel voorrang.
Eerst de darmen opgang en de hele rest,daarna de osteopaat en als deze uitbehandeld is eens kijken wat mijn merrie dan vertoont.

Uiteraard ga ik niet plotsklaps met deze merrie weer rijden of intensief trainen.
Alles in overleg met en mijn eigen gevoel volgend.

Gister hebben we een rondje buiten gedaan,klein rondje.Oortjes naar voor en lekker rond kijken.
Nog steeds loopt ze makkelijker op het zachte als op het harde.Het was ook echt genoeg voor haar maar kon merken dat ze het wel even fijn vond.

Om in te gaan op singasong,vermoedelijk stress als oorzaak volgens Hans,dit komt mogelijk door ook hormonale problemen of een andere reden waar we hopen nog achter te komen.
ik zal dit echter niet zo goed kunnen toelichten als hem.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:51

Ik stel voor Broadway dat je het verder ontopic houdt. Mijn vraag is idd bij een antwoord bevestigd. Ga niet zomaar uit dat iemand gelijk heeft als je niet weet wat diens achtergrond i.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:53

timokyana schreef:
Om in te gaan op singasong,vermoedelijk stress als oorzaak volgens Hans,dit komt mogelijk door ook hormonale problemen of een andere reden waar we hopen nog achter te komen.
ik zal dit echter niet zo goed kunnen toelichten als hem.

Niet om Hans nou af te vallen maar wat voor medische achtergrond heeft hij? Paar jaar terug was hij nog hoefbekapper.

En natuurlijk zullen alle dingen die ze nu hebben gevonden ook daadwerkelijk zorgen voor dit beeld maar persoonlijk denk ik dat je nog dieper moet gaan totdat je bij de kern bent en denk dat als je niet van daaruit gaat behandelen het geen zin heeft.

Ik hoop echt dat je nog overweegt om je paard op Lyme te laten testen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 12:55

Om even op bovenstaande in te haken,ik ga niet volledig op hans zijn visie af.Wel een deel,omdat ik in een groot deel ook geloof en vertrouwen heb.

Nog steeds blijft mijn dierenarts haar mee opvolgen,zo ook de osteopaat.
Echter nu tot de uitslag van het spierbiopt even wat dagen rust voor mijn paard,maar ook voor mij.
waarmee we nu bezig gaan zijn even de belangrijkste dingen ook al zoeken we nog naar een 'kern'.
Die stofwisseling en darmen moeten goed op gang en mijn paard moet zich weer beter kunnen gaan bewegen.

Even dingen op een rijtje zetten,een beeld krijgen hoe mijn merrie nu toont etc.
Ik geef nog steeds niet op,er moet een oorzaak zijn die ik ook zeker hoop te vinden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:16

Stel dat die blokkades en ook de darmproblemen komen door Lyme dan kun je osteopatie toepassen wat je wilt en medicatie geven voor de darmen wat je wilt maar als je Lyme niet aanpakt dan gaat het niet over.
Naast Lyme zijn er nog talloze andere bacteriën, schimmels en virussen die voor stijfheid, blokkades, darm- en hormonale problemen kunnen zorgen.