Zou je dit paard in laten slapen????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Zou je dit paard in laten slapen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:36

Je hebt een heel moedig besluit genomen, maar ik denk dat het voor jou en je paardje beter is zo. Hij heeft geen pijn meer, en jij kan daar rustig over zijn. (Misschien duurt dat erg lang, maar je zal gaan beseffen dat als je zelf weet dat hij altijd pijn heeft. Dit voor jou ook geen fijn gevoel geeft). Wees dankbaar voor alle mooie momenten samen. Desnoods schrijf je zulke dingen op (ik ben altijd bang om ook de herinneringen kwijt te raken). Een fotoshoot doen samen is sowieso leuk, dat blijft altijd. En/ of een mooi schilderij laten maken. En geniet nog van jullie tijd samen.
Heel veel sterkte toegewenst!

houdeville

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:49

Sterkte!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:47

Kaja schreef:
Weet je wat mij nu zo misselijk maakt?
Je bent hier op een paardenforum met allemaal paardenliefhebbers.
Althans daar ga ik zo maar even vanuit.
Ik heb pagina 2 van dit topic nog niet eens gelezen en mijn maag draait al om!

Bizar gewoon om te lezen hoeveel mensen de slager aanraden :n
Ik oordeel niet over het feit dat er aangeraden word om dit paard al dan niet te laten hemelen.
Maar mijn god, sommige gedragen zich als lompe gevoelloze harken, zelfs menig handelaar heeft nog meer gevoel.

En dan kom je bij het einde van het topic en dan begint iemand over een bankrekening :roll:
Hoe stoer wil je je voordoen? Of beter gezegd wat zie je nu werkelijk als je naar je/ een paard kijkt?

TS.. Ik wens je heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Blijf dicht bij je dier en 'luister' naar je dier.
Als je eerlijk bent en goed 'luistert' weet je wanneer het tijd is...

Kaja schreef:
Ik heb niets tegen slachten! Helemaal niets, mits het op een eerlijke manier gaat.
Maar dat is niet het punt. Het punt is dat er hier gewoon mensen zijn die zonder blikken of blozen zeggen "opladen en naar de slager ermee".

Tja, inslapen is ook niet pijnloos. Ik heb door een DA eens uitgelegd gekregen, dat als je dat op de verkeerde manier doet, dat het nog pijnlijker is dan slachten. Voor mij dus de reden om tzt te kiezen voor inderdaad netjes slachten. En ik vind het ook nog eens dier onterend om te zien hoe zo'n paard wordt 'geruimd'. Beestje wordt door de vogels opengegeten en als de kraan je lief optilt komen er een heleboel lichaamssappen vrij. Dan moet je ook een sterke maag hebben om dat op te kunnen ruimen daarna. Geen mooi gezicht om naar te kijken ook!

Stiekem hoop ik dat me overkomt wat een paar kennissen van me overkwam. Paard kwam vrolijk aangegaloppeerd en viel ter plekke dood voor hun voeten. Wat een prachtige dood voor een paard! (En ook voor een mens trouwens)

Kaja, volgens mij heb jij nog nooit afscheid hoeven nemen van een dier, dan had je je er beter in verdiept. Mensen praten hier in liefde over het paard. Oordeel niet zo hard. Ook slacht kan een weloverwogen beslissing zijn, uit liefde voor je dier. Voor het geld hoef je het niet meer te doen. Bedenk dat alle paardenliefhebbers hier in eerste instantie aan hun paard denken en daarna pas aan zichzelf.
Oordeel en je wordt veroordeelt...

houdeville

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:43

Sluit me volledig aan bij idefix4

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:48

Mixx schreef:
Gister overleg gehad met DA, hij staat nu op bute (weet niet of je het zo schrijft)... 12 Juli komt hij terug naar mijn stal, daar blijft hij nog een paar dagen en dan mag hij op stal (in de bak) ingeslapen worden. De DA heeft me gister alles uitgelegd over het inslapen en wat er kan gebeuren. Ook aan mij de keus of ik erbij wil blijven... Nu laten afkeuren door de verzekering, informeren wanneer de rendac bij ons komt en dan de laatse weekjes gaan genieten van hem....

Mixx hoe is de situatie nu? Het is inmiddels augustus. Is je paardje er nog of is hij inmiddels op de eeuwige groene weides?

ik voel met je mee hoor, mijn lieveling laat ik voor de koude winterperiode inslapen.

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:32

Ik zou mijn paard ook nooit naar de slager doen!
Dan wordt je paard nog opgegeten ook?!(Als hij voor de rest gezond is)
Dat is ook niet prettig.. Nee laat mij hem dan maar inslapen
Heel veel sterkte meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:32

paqune schreef:
Ik zou mijn paard ook nooit naar de slager doen!
Dan wordt je paard nog opgegeten ook?!(Als hij voor de rest gezond is)
Dat is ook niet prettig.. Nee laat mij hem dan maar inslapen
Heel veel sterkte meid!

Misschien je even beter informeren?

evalien77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:45

het zal inmiddels wel gebeurd zijn , maar wil je toch nog veel sterkte wensen met je verlies. weet precies hoe je je voelt. heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt en zo n beslissing nemen is niet makkelijk.
Heel veel sterkte :(:)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:48

Moeilijke beslissing wel de beste.
Sterkte met het afscheidnemen/verlies :(:)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:49

TS sterkte met het verlies van je paard!
ik zou mijn paard verder ook NOOIT laten slachten, gewoon het gevoel erbij, bah!
(wil verder geen discussie starten)

Edit: TS is het laatst online geweest op: 27-06-11 09:43

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:58

Veel sterkte en een hele goede beslissing... Ik ken genoeg mensen met paarden die altijd pijn hebben en het paard bij zich houden puur voor zichzelf omdat ze er geen afscheid van kunnen nemen.

Ik heb mijn maatje ook 3 maanden geleden onverwacht moeten laten inslapen na een heftig ongeluk in de wei wat er vrij uitzichtloos uit zag. Hoe moeilijk het ook is, ik zag de pijn in zijn ogen en toen wist ik dat het genoeg was.

Ik zag een mooie zin in het begin van dit topic: Liefde is ook kunnen loslaten...