Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lante schreef:Zoals eerder gezegd kende ik een paard met zo'n rug die gewoon in de sport liep en waar je prima op kon rijden (passend zadel vinden was wel lastig). Paard heeft totaal geen pijn en loopt er prima mee.
Ik vind het echt heel erg raar en onnozel dat mensen roepen aan de hand van een foto dat een paard ingeslapen zou moet worden.
Irma_Maandag schreef:Lante, volgens mij heeft hier maar één iemand geroepen dat het paard ingeslapen moest worden.... en dat bericht is verwijderd.
Alle anderen die "het woord dat niet gezegd mag worden" ook hebben genoemd, zijn duidelijk genuanceerder geweest:
* Diagnose stellen. Therapie aanbieden. Helpt therapie niet en wordt het een lijdensweg voor het dier: inslapen.
* Nog lang wachten met berijden / alternatief licht werk mee gaan doen / tijd geven om te groeien. Werkt dit alles niet? Paard nog steeds pijn? : inslapen.
* Mensen geven hun eerdere ervaringen met andere paarden aan. Paarden met pijn. Die eigenaar besloot: inslapen.
* Zelf houden: geen probleem. Maar zo'n dier gun je de handel toch niet? Mening van de schrijver van die post (ikzelf): liever inslapen dan de handel in.
Bovengenoemde suggesties zijn enkel "ter overweging", en niemand zegt zomaar "stop maar in de worst". Niet goed lezen.... da's pas onnozel.
Veel andere posts bevatten zorgen over het dier. TS kocht het paard met als doel de springsport (het zou een springkanon zijn): mensen geven aan dat zij hun twijfels hebben over de haalbaarheid hiervan.
Iedereen gunt het paardje het beste, en juist daarom bespreken zij hier (op verzoek van de TS) hier hun eigen mening over dit rugprobleem.
Gelukkig zijn er ook voorbeelden van paarden met slechte ruggen die het goed doen in de sport.
Aan de TS de keuze om (nu, ooit of nooit) een afweging te maken over haar paard.
Lante schreef:Irma_Maandag schreef:Lante, volgens mij heeft hier .....een afweging te maken over haar paard.
Ik lees wel goed zit er maar niet over in... Rare reactie zeg, tsjong, voel je je aangesproken of zo..?![]()
Er zijn meerdere mensen die zeggen dat je er nooit op kan rijden en dus iemand die zei laat maar inslapen etc. Ik vraag me af of die zomaar wat roepen of daadwerkelijk ervaring hebben met een paard met een dergelijke rug... Wees toch niet meteen zo negatief, vind ik niet erg aardig naar TS toe en realistisch is het imo ook niet.
Dat paard wat ik ken heeft het net zo gekregen als de jouwe TS.