Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

XxSultanxX schreef:haaiiii
ik weet dat er geen middeltjes zijn die het jeuken hellemaal tegenhouden , maar zijn er wel middeltjes die jullie hebben gebruikt en waarvan je zegt dit helpt tog wel een beetje ?
de staart en manen eczeem van mijn paard word steeds erger hij heeft wel een eczeemdeken op en dat helpt natuurlijk al aardig
zijn halsdeken is stuk en moet gemaakt worden nu heeft meneer al tot bloedens toe lopen schurenthis zo sneu voor hem ....
dus hebben jullie iets wat je hebt gebruikt waarvan het jeuken toch wat minder word ? ik weet dat het niet bij elk paard zal helpen maar wil het toch graag proberen
 Na zo'n 2 weken kan je de freqeuntie al minderen. Om de dag en dan om de 2 dagen.
 Na zo'n 2 weken kan je de freqeuntie al minderen. Om de dag en dan om de 2 dagen. 

Citaat:Ik heb een hoogdrachtige andalusier staan die nog niet zo lang in nederland is.
Ik heb haar tot 3 weken geleden bij mij thuis s'avonds op stal gehad en overdag in een padock.
Ivm wat zieke paarden heb ik haar dag en nacht in het land gezet en vandaag had ik haar binnen staan omdat ik haar te koop heb staan en er zouden mensen komen kijken.
paintedblack schreef:er is een heel simpel goedkoop middel
WATER
na de weidegang goed de staart en manen wassen met schoon koud water werkt super want je wast het speeksel van de mugjes weg alle stofdeeltjes en zand waar ze jeukerig van kunnen worden
je moet de paarden op stal zetten ruim voor zonsondergang en niet voor zonsopgang soms helpt het om ze gewoon te scheren waar ze schuren zodat je het goed kunt spoelen het is te proberen wel een tijdje volhouden !

maar dat helpt wel, bij het paard alleen als ik haar vliegendeken (met hals) op doe. Ik doe het haast iedere dag op (zeker als het niet regent of ze buiten staat) het gaat goed tot nu toe. Ze heeft ook al geschuurd maar dat was voor ik het deken er iedere dag opdeed. Bij de pony werkt dat schuurmiddel vrij goed,(zij schuurde ook soms aan de billen en rug vroeger) ook in combinatie met vliegenspray->tea tree druppels,(appel-)azijn,citroenthee,kruidnagels,.. regelmatig was ik haar staart en manen ook, dat helpt wel. Maar het paard had ik eens 's avonds gewassen(met shampoo en wat iso-betadine en goed uitspoelen) en ze was metteen erna weer aan het schuren in haar stal.. dus soms helpt het wel,maar bij haar vooral met het deken en af en toe anti-schuur erop. Vroeger deed ik op de manen en staart uiercrème (om de mugjes het moeilijk te maken met steken) en de huid wat te verzachten, maar nu krijgt ze er erge schilfers van..dus dat doe ik niet meer.
  maar dat helpt wel, bij het paard alleen als ik haar vliegendeken (met hals) op doe. Ik doe het haast iedere dag op (zeker als het niet regent of ze buiten staat) het gaat goed tot nu toe. Ze heeft ook al geschuurd maar dat was voor ik het deken er iedere dag opdeed. Bij de pony werkt dat schuurmiddel vrij goed,(zij schuurde ook soms aan de billen en rug vroeger) ook in combinatie met vliegenspray->tea tree druppels,(appel-)azijn,citroenthee,kruidnagels,.. regelmatig was ik haar staart en manen ook, dat helpt wel. Maar het paard had ik eens 's avonds gewassen(met shampoo en wat iso-betadine en goed uitspoelen) en ze was metteen erna weer aan het schuren in haar stal.. dus soms helpt het wel,maar bij haar vooral met het deken en af en toe anti-schuur erop. Vroeger deed ik op de manen en staart uiercrème (om de mugjes het moeilijk te maken met steken) en de huid wat te verzachten, maar nu krijgt ze er erge schilfers van..dus dat doe ik niet meer.
ozzie111 schreef:Is dit zomerexceem of kan het ook iets anders wezen.
Ik heb een hoogdrachtige andalusier staan die nog niet zo lang in nederland is.
Ik heb haar tot 3 weken geleden bij mij thuis s'avonds op stal gehad en overdag in een padock.
Ivm wat zieke paarden heb ik haar dag en nacht in het land gezet en vandaag had ik haar binnen staan omdat ik haar te koop heb staan en er zouden mensen komen kijken.
Nu heeft ze haar manenkam lopen schuren tot bloedens aan toe.
Mijn vraag was is dit dus zomerexceem of iets anders omdat ze het 3 weken geleden niet schuurde?
En als het dus wel zomerexceem is wil ik een deken voor haar bestellen en wat is de beste deken en kan ze wel een deken om omdat ze hoogdrachtig is?

Safiera schreef:Goed zien kunnen ze erdoor nog wel, maar mijn pony vond het maar niks, ze schudde en schuurde net zo lang tot hij eraf lag. Ik dacht eerst ook, laat ik het maar proberen, dan houdt ze misschien haat voorpluk, maar helaas
Zo'n vliegending met sliertjes hielp bij mij wel een beetje, maar niet tegen eczeem, alleen tegen gewone vliegen rond de ogen.
Tip om het te laten bijven zitten: Een stukje elastiek eraan naaien in de vorm van een lusje aan 2 kanten en dan als een frontriem om je halster schuiven. Klittenband wordt namelijk snel vies en dan laat het los:)

en ik heb nu niet veel tijd.
 en ik heb nu niet veel tijd.                                                         

allemaal nieuwe mensen op het eczeem-topic!
 allemaal nieuwe mensen op het eczeem-topic! 

Safiera schreef:Je kunt er in ieder geval gewoon mee rijden, buiten vinden de meesten zelfs leuker dan binnen. Dan heb je wel gewoon last van vliegen, maar niet extra van zomereczeem. De rest mag iemand anders uitleggen... Je vraagt veel tegelijken ik heb nu niet veel tijd.

ellepel schreef:azijn werkt wel tegen jeuk,maar niet op open plekjes doen want dat prikt!
verder kun je van alles proberen tegen de jeuk,speciale zalven, maar bijvoorbeeld ook uieralf/creme, glycerona voor je handen.
zinkzalf etc..etc...etc..
de sweet irch heb ik ook, en ik moet zeggen dat dit eigenlijk het eerste product is wat ik nu voor het 2e jaar gebruik,ben er dik tevreden over!
de huid hersteld beter en er is veel minder jeuk.
1x per dag 40 druppels drainage compositum?
lijkt me erg veel,wat staat er op de verpakking dan?

) en naspoelen met water met een scheut azijn.
 ) en naspoelen met water met een scheut azijn.                                                         
fluffyfox schreef:Zou kunnen, 1x 40 druppels. Ik zou alleen bij één dosis niet hoger gaan dan 35 drups omdat er eigenlijk per keer niet meer dan 25-30 druppels gegeven mag worden (staat op potje dacht ikellepel schreef:wat betreft de drainage, op de verpakking staat iets van 2 maal daags 30 druppels dacht ik. maar hij krijgt maar 1 keer per dag.1x per dag 40 druppels drainage compositum?
lijkt me erg veel,wat staat er op de verpakking dan?
zal morgen even precies kijken.
 ). Maar het is gewoon beter om 2-3 keer per dag te geven omdat het dan meer verdeeld over de dag is. Ik doe nu 2x per dag 15 drups door zieke pony, maar straks niet meer want kost veel tijd (en in mijn geval veel slaap ivm werk
  ). Maar het is gewoon beter om 2-3 keer per dag te geven omdat het dan meer verdeeld over de dag is. Ik doe nu 2x per dag 15 drups door zieke pony, maar straks niet meer want kost veel tijd (en in mijn geval veel slaap ivm werk  ) om 2x per dag te komen...
 ) om 2x per dag te komen...