Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evy schreef:Als ze buiten blijft staan dan zou ik niet haar benen scheren.
Dit is een natuurlijke bescherming tegen de nattigheid.
Equi68 schreef:Oeii wat een hoop ellende zeg!! Betadine? niet doen, droogt de huid erg uit en dat wil je juist niet bij een huidaandoening met kloven. Beter een zachte shampoo gebruiken, zoals die van cai-pan equimint. Ontsmet net zo goed en is ook schimmelwerend.
Warm been, is wel normaal maar uiteraard een teken dat er ontstekingen zijn. Koelen en goede doorbloeding is dan gewenst. Ook weer met de cai-pan equimint creme te verhelpen, die hebben er heel goed over nagedacht en met mijn shires heeft het fantastich geholpen!! Vaseline sluit de wond af, waardoor deze kan gaan broeien, zoveel mogelijk van het haar eraf en lucht erbij is het beste. Ook zwachtelen met vette creme: niet doen!!
KingChay schreef:Dogeczeem is een heel goed middeltje tegen mok !
felineepino schreef:Hoi allemaal, ik zie door de bomen het bos niet meer dus hoop dat iemand mij hier kan helpen. Mijn pony heeft aan 4 benen hele dikke mok, niet eraf te krabben. Hij blijft nu een week binnen staan en behandel het elke dag. Heb al een beetje weggeknipt maar zit erover te denken onder zijn kogel gewoon alles weg te scheren. Ik was het regelmatig met Betadine shampoo. De een zegt dit kan je beter elke de dag doen, de ander zegt juist niet. Daarnaast word mij verteld dat ik alle korstjes er tot bloedens toe af moet halen, dan in moet sprayen met acederm wondspray en een mega laag sudo erop. De ander zegt juist dat je het er niet af moet trekken en dat sudo averrechts werkt. Wat is nou wijsheid. Alleen smeren helpt in ieder geval niet, ik heb alles liggen en alles geprobeerd en het lijkt alleen maar erger te worden. Ik hoor ook dat baby olie helpt zodat de korsten loslaten, is dit iets om te proberen? Tea tree oil, de een zegt moet je door het voer doen de ander erop smeren... Wat te doen.. Ben het halve twijfel werk een beetje zat!
lieskehh schreef:felineepino schreef:Hoi allemaal, ik zie door de bomen het bos niet meer dus hoop dat iemand mij hier kan helpen. Mijn pony heeft aan 4 benen hele dikke mok, niet eraf te krabben. Hij blijft nu een week binnen staan en behandel het elke dag. Heb al een beetje weggeknipt maar zit erover te denken onder zijn kogel gewoon alles weg te scheren. Ik was het regelmatig met Betadine shampoo. De een zegt dit kan je beter elke de dag doen, de ander zegt juist niet. Daarnaast word mij verteld dat ik alle korstjes er tot bloedens toe af moet halen, dan in moet sprayen met acederm wondspray en een mega laag sudo erop. De ander zegt juist dat je het er niet af moet trekken en dat sudo averrechts werkt. Wat is nou wijsheid. Alleen smeren helpt in ieder geval niet, ik heb alles liggen en alles geprobeerd en het lijkt alleen maar erger te worden. Ik hoor ook dat baby olie helpt zodat de korsten loslaten, is dit iets om te proberen? Tea tree oil, de een zegt moet je door het voer doen de ander erop smeren... Wat te doen.. Ben het halve twijfel werk een beetje zat!
Bij mij is de DA vandaag geweest, en die zei dat als die toch binnen staat ik niet meer moet wassen met betadine 1 keer is voldoende maar moet het nu wel elke dag mokzalf op doen, maar mag het absoluut niet nat maken, want daardoor onstaat mok juist! Bij mij paard is zijns chterbeen ook dik vandaar dat ik de Da heb gebeld heb nu vochtafdrijvers en antibiotica en als goed is moet het eind van de week over zijn dan!