SuperRoos schreef:Alles is in overleg met de da, ook dat hij nu toch op de weide staat.. (wat nu geen wei is maar een blub, klei stuk met her en der wat gras..)
Heb ook bij de da aan gegeven dat hij voor zijn geestelijke toestand toch met beleid op de wei moet blijven kunnen. Ik heb hem een aantal jaren op een paddock gehouden, en dat heeft hem geestelijk zo veranderd, dat is echt geen optie.
Met een graaskorf gaat hij door het lint..
Hij staat inmiddels al 3 jaar weer gewoon buiten, is blijven afvallen en niet bevangen geweest. Dit speelt nu op met de cushing weer..
Alles is dus overlegt. Kwaliteit van leven en paard zijn gaat voor.. Een paard dat enkel in de stal, of in een paddock kan, is voor Fiek als individu geen optie.. Misschien zijn er paarden die hier gelukkig oud mee worden.. Fiek niet, dat heeft hij eerder al laten blijken en begreep de da ook erg goed.. Wil daar verder eigenlijk ook niet over in discussie gaan
ik begrijp je keuze hoor!Ik zie immers niet hoe ongelukkig hij is in een paddock...jij wel.
Mijn ervaring is trouwens wel dat de meeste IR paarden doodongelukkig zijn als ze niet kunnen eten
Maar wat ik bedoel is dat hij misschien wel niet goed gaat nu door die paar sprieten gras.En dat je dat misschien compleet over het hoofd ziet?
Het kan jaren goed gaan...maar hij heeft er nu wel een giga hormonaal probleem bij.
Begrijp mij niet verkeerd,ik heb er geen commentaar op dat hij op het gras staat.Dat zijn jou overwegingen en dat is verder prima