Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:27

aletniessen schreef:
Over ons bedrijf gaat ook het verhaal dat we rhino hebben omdat we een bord aan de weg hebben gezet dat er alleen toegang is voor pensiongasten, uit voorzorg dat de paarden hier geen besmetting oplopen. Ze mogen ook het erf niet af.
Bij deze heel duidelijk wij hebben GEEN rhino op ons bedrijf.
Wel hebben we uit voorzorg het bedrijf op "slot" gedaan en mogen alleen de eigenaren van de paarden nog komen.
Vanmorgen stond er iemand van TV Gelderland voor het hek om ons te vertellen dat wij verdacht waren, het moet niet gekker worden.
Het koste ons behoorlijk wat moeite deze man ervan te overtuigen dat hij het toch echt mis had. Wist hij ons nog te vertellen dat het zo jammer zou zijn als dit miste en het morgen naar buiten zou komen, ja tuurlijk.
Alsof het voor de bedrijven en eigenaren al niet rot genoeg die getroffen zijn. Triest hoor.

Stoeterij Willemien

Dit hebben wij een paar jaar geleden ook gehad.Zonder ook maar 1x contact met ons te zoeken werd er op 5 km afstand een wedstrijd afgelast omdat er bij ons Rhino zou heersen.
Vanochtend stuurde ik een mail naar de verzorgster van onze Shetlander om te vertellen dat we uit voorzorg alleen nog mensen op stal willen die een paard op stal hebben staan.Kreeg ik mail terug met :Sterkte voor de paarden! Heb haar nog maar eens uitgelegd dat onze paarden niet ziek zijn maar paarden op andere stallen maar voordat je het weet is er Rhino op stal (volgens horen zeggen)

Joanne1987

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:30

het kan heel snel gaan... maar het heeft 2 kanten, het te erg overdrijven en het afwimpelen.
heb vanmiddag op stal een paar stalgenootjes (wat jongeren) een beetje ingelicht over het hoe en wat, en snappen nu de sluiting en niet op/af het terrein en staan er achter! helaas zijn er ook een soort van verwaande penny's die alleen maar heel hard balen dat ze niet op wedstrijd mogen/kunnen...

ik neem mn voorzorgsmaatregelen en dat is alles wat ik kan doen! ik zit er natuurlijk wel een beetje mee in mn maag, aangezien ik geruchten heb gehoord dat het nu ook in brabant is. sluiting bij ons is ook op last van de veearts nav zijn bevindingen maar zoals heel veel mensen hier komt er (vrijwel) niets bevestigd helaas...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:30

Doodgeboren veulens zal je nu wel aan moeten geven denk ik?
Hoe werkt het eigenlijk als een paard sterft aan rhino? Mag dat afgevoerd worden?

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:33

Ik denk dat ze daar mee moeten oppassen als er een paard overleid en afvoeren,

vind ik wel een interessante vraag om op te zoeken trouwens !

shirleyp

stef schreef:
Hoe werkt het eigenlijk als een paard sterft aan rhino? Mag dat afgevoerd worden?

Wat een goede vraag! Ben ik ook benieuwd naar!

MarisdB

stef schreef:

Waarom zou dat niet afgevoerd kunnen worden? Dat gaat rechtstreeks naar de destructie, dus hoe kan dat andere paarden besmetten?
Een dood paard kan niet meer proesten ;)

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:34

Vandaag zijn er wel twee mensen op buitenrit geweest (wij zitten niet in een besmet gebied) maar dit lijkt mij toch echt niet verstandig...wat jullie?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:36

Had het daar gister toevallig met me stiefvader over
Die haalt dode paarden koeien schapen ect ect op..
Hij wist nog niet of hij die op mocht halen, zal het morgen nog wel een x vragen..

Ilse_123

Ginger0410 schreef:
Vandaag zijn er wel twee mensen op buitenrit geweest (wij zitten niet in een besmet gebied) maar dit lijkt mij toch echt niet verstandig...wat jullie?

eigenlijk niet, maar aan de andere kant, de kans dat een besmet paard een andere paard ook besmet is zo ontzettend klein, en als ze daarbij niet eens in de buurt van besmet gebied zitten... Ik zou het persoonlijk nu niet doen, maar het lijkt me toch niet iets om heel veel drukte over te maken.

Joanne1987

ik PERSOONLIJK zou het niet doen, maar daar zijn de meningen over verdeeld, vooral in niet besmette gebieden. ook al ben ik van mening dat je niet 100% zeker kan weten of een gebied niet besmet is als ze het niet bevestigen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:37

Ginger0410 schreef:

Laat je niet gekmaken...met inachtneming van al veel besproken regels kun het geen kwaad.

Fenneeee

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:39

op hyves word ik er ook helemaal gek van mensen die beweren dat het nu ook in een plaats is , en dan is het weer daar. ik zeg heel de tijd dat het geruchten zijn en dat er nog niks bevestigt is . maar dat geloven ze niet

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:39

Als je gewoon op buitenrit gaat en daarbij niet gaat kennis maken met vreemde paarden is er niets aan de hand hoor :-)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:41

Gamblex17 schreef:

na dat dingetje dat op hyves heeft gezet , maakt iedereen elkaar helemaal gek..

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:42

Jaa op hyves word er ook wel veel over gezegt jaa..

maar ik geloof het ook pas als het echt bevestigt is :j

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:42

Ik ben vandaag ook gewoon op buitenrit gegaan we zijn geen enkel paard tegen gekomen en zitten niet in het ‘besmette’ gebied volgens mij kan dat geen kwaad

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:43

Fenneeee schreef:
Gamblex17 schreef:

na dat dingetje dat op hyves heeft gezet , maakt iedereen elkaar helemaal gek..

ja klopt , ik lees het maar en de informatie die ik op het nieuws hoor enzo doe ik het maar mee
want op internet maken ze elkaar echt gek ja .

Waves

Ginger0410 schreef:

Lijkt mij geen enkel probleem. Gewoon ver uit de buurt van andere paarden blijven en niet uitgebreid ergens gaan staan snuffelen of grazen waar andere paarden dat ook kunnen hebben gedaan. Als je dat in acht neemt kan er niks gebeuren.

Het grootste risico zit in paarden en mensen die van stal tot stal gaan en fysiek contact hebben met jouw paarden. Laten we een beetje nuchter blijven.

Bloodymary

Ik woon ver van de besmette gebieden en ga gewoon buiten rijden.

Fenneeee

ik doe het met wat ik hier lees. en ik ga niet zeggen dat het waar is voor dat er ook maar bevesteging is hier of op het nieuws

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:44

Ja , ik maak me er geen zorgen om dat mijn paard het krijgt..
want ik kijk wel uit , en ik kom verder niet op andere stallen.

Maar vind het echt sneu voor de mensen die hun paard verliezen ,
in overijsel is er ook al weer 1 overleden,

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:45

Fenneeee schreef:
ik doe het met wat ik hier lees. en ik ga niet zeggen dat het waar is voor dat er ook maar bevesteging is hier of op het nieuws

Jaa inderdaad:)

Ik lees ook al op bokt vanaf gistere mee..
zal wel meer van waar zijn dan op hyves hoor .

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:46

Het kan niet via de lucht worden overgedragen, alleen via contact. En als jij op buitenrit gaat lijkt het me dat je dan zelf wel weet of je paard contact heeft met een ander paard of niet. Sowieso als je de omgeving waar je staat een beetje kent (wat mij redelijk normaal lijkt) weet je ook waar evt andere paarden staan zodat je het kan ontwijken daarlangs te komen. Dus om niet op buitenrit te gaan lijkt mij enigzins overdreven, tenzij je van plan bent bewusteloos of met je ogen dicht zonder te sturen maar lukraak ergens heen te rijden.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:47

Ja je hebt er wel gelijk niet , van dat buitenrijden.

Van de wedstrijden is het wel echt te begrijpen hoor .

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:47

Vandaag op stal ook gehoord dat het in *** ontdekt is? Maar hebben meer mensen dit al gehoord?

En voor de rest:
-Wat zijn de meest noodzakelijke "regels" voor op pensionstallen?
- Wat doen jullie met de smid/instructeurs/trices van buitenaf?
(sorry als dit al gevraagd is)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.