Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sabrina85 schreef:Hallo,
Ik meld me weer even...
Mijn paard zou eigenlijk met pensioen in frankrijk gaan, maar door omstandigheden nu even van de baan.
Op dit moment is hij aan het herstellen van 2 behoorlijke zweren in zijn hoef, die vlak achter elkaar zijn gekomen.
Ik merkte van de week voor het eerst dat hij wat vocht heeft boven zijn ogen en al met al denk ik dat het tijd wordt om toch te gaan beginnen met pergolide.
Ik ben hier best huiverig voor, ik lees hier eigenlijk alleen goede verhalen, maar mijn dierenarts was er niet helemaal weg van.
Ik mag het uiteraard gaan proberen, maar zoals hij zei is er een aanzienlijke kans dat hij er erg ziek van gaat worden en zelf zo erg dat het, het einde betekend....
Is hij nou gewoon niet goed op de hoogte of worden er op dit forum gewoon geen negatieve ervaringen over die medicatie verteld...
Met hoeveel zou ik moeten beginnen? ik zat zelf te denken aan 0,25 p.d. om te beginnen en kijken welk effect dat heeft na enkele weken.
Geven jullie verder nog krachtvoer o.i.d.?
Alvast bedankt en ik blijf jullie ervaringen lezen!
sabrina85 schreef:Ik moet om 5 uur de da bellen, hopen dat hij het recept geeft en wellicht dat vandaag nog kan beginnen.
Hoeveel mg zou ik moeten geven om te beginnen?
sabrina85 schreef:Bedankt voor je reactie Fargo.
Morgen of overmorgen kan het ophalen en beginnen we.
ik schat dat hij rond de 500 kilo is de symptomen waar hij op dit moment last van heeft zijn;
hoefzweren, vocht boven de ogen, afvallen, lusteloos en stijfheid.
Hij is tevens hoefbevangen geweest van de zomer en neigt er af en toe nog naar.
Hij eet wel goed, maar sinds hij de zweer in 1 hoef kreeg is hij in een paar dagen tijd enorm afgevallen.
Moet het echt op een vast tijdstip worden gegeven?
ik kom namelijk niet altijd op een vaste tijd, maar heb wel de mogelijkheid dat de eigenaresse het geeft wanneer de tijden teveel verschillen.
Is er qua prijs een groot verschil tussen de da en apotheek?
kimmie261 schreef:wij hebben 48 euro voor 100 pillen betaald,in dld is het helemaal duur als ik hier de pillen zou moeten kopen,vandaar dat we in nederland halen...
en gambit lijkt de afgelopen 2 dagen wat "fitter" kijkt weer helderder uit zijn ogen...
en ja afwisselen met waar je de pilletjes mee geeft is aan te raden,deed het eerst in ene stuk appel,maar die hoeft ie niet meer,nu in een snee brood...zijn biks laat hij af en toe staan,volgens mij wantrouwt hij die... ( krijgt zijn biks en dan geef ik hem een sneetje brood met pilletje tussendoor,hij heeft ook al zijn brood geweigerd...)
kimmie261 schreef:nou ik moet zeggen dat gambit's koker echt weer schrikbarend dik is...
alleen heeft hij daar al zowiezo problemen mee na 2 operaties,dus ja is het nu aan het rommelen van binnen,óf is het door de cushing??