Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spenk schreef:Voor Elin, tijdens een maagscopie kunnen ze ook gelijk in de luchtwegen kijken. Dus 2 in 1
Elin_ schreef:Heerlijke foto's! Dat maakt mij avond weer goed. Ik ben huilend van stal vandaan gekomen![]()
Met singelen sloeg hij zowat en met trainen niet vooruit te branden, vol in protest. Direct gestopt natuurlijk. Ook met deken hapte hij naar me. De arme schat is alleen nog zo poepiebraaf dat hij alleen heel erg dreigt.
Elin_ schreef:Heerlijke foto's! Dat maakt mij avond weer goed. Ik ben huilend van stal vandaan gekomen![]()
Met singelen sloeg hij zowat en met trainen niet vooruit te branden, vol in protest. Direct gestopt natuurlijk. Ook met deken hapte hij naar me. De arme schat is alleen nog zo poepiebraaf dat hij alleen heel erg dreigt.
Danuah schreef:Mijn dierenartsen hebben eens aangeraden om een week medicijnen te geven tegen maagzweren, zodat we niet de molen weer door hoeven maar we wél kunnen kijken of het de klachten wellicht verminderd. Dan weet je gelijk of je het misschien ook in die hoek moet zoeken, naast de pssm.
MRIIIS schreef:Haha ja ik huil ook zo vaak johIk moest net alweer huilen toen ik naar een filmpje van gister keek van dr
Heb net gesprek met de Duitse voedingsdeskundige gehad, was erg fijn en ga nu eea aanpassen om iets aan die explosieve Px kant te doen.
Ah vervelend zegIk kan je equine 74 echt aanraden, ga er ook weer mee beginnen.
Danuah schreef:Elin_ schreef:Heerlijke foto's! Dat maakt mij avond weer goed. Ik ben huilend van stal vandaan gekomen![]()
Och ja, hier ook veelte vaak naar m’n zin huilend bij de paarden.
Mijn dierenartsen hebben eens aangeraden om een week medicijnen te geven tegen maagzweren, zodat we niet de molen weer door hoeven maar we wél kunnen kijken of het de klachten wellicht verminderd. Dan weet je gelijk of je het misschien ook in die hoek moet zoeken, naast de pssm.
Floortje_NL schreef:Danuah schreef:Mijn dierenartsen hebben eens aangeraden om een week medicijnen te geven tegen maagzweren, zodat we niet de molen weer door hoeven maar we wél kunnen kijken of het de klachten wellicht verminderd. Dan weet je gelijk of je het misschien ook in die hoek moet zoeken, naast de pssm.
Klopt zo ben ik er bij mijn mini ook achter gekomen. Al had zij andere klachten zoals slecht willen eten, nerveus heen en weer lopen en schijn-koliek.
Heb een paar dagen die![]()
![]()
dure pasta van de dierenarts gegeven en toen ik zag dat dat werkte over gestapt naar de esomeprazol van nexium. Via mp een grote hoeveelheid spotgoedkope maar receptplichtige nexium op de kop getikt en toen mijn p1/p1 merrie ook een paar weken behandeld. Maar bij haar zag ik geen verschil.
Floortje_NL schreef:@Elin; in nexium is het werkzame bestandeel esomeprazol. Er zijn al een aantal studies gedaan die aantonen dat de esomeprazol effectiever en lager gedoseerd kan worden dan omeprazol wat in de dure ulcergold voor paarden zit.
Je geeft circa 0,12mg per kg paard. Dus totale dosis moet je zelf even uitrekenen.
De vrij verkrijgbare nexium is 20mg. Zwaarder alleen op recept maar soms dus ook via mp te koop![]()
Mijn advies is om even goed te googlen want de commerciële nexium is online in bulk veeeeeel goedkoper dan bij de drogist.
Ik zou wat hoger beginnen qua dosering om te kijken of er resultaat komt. Want bij maagzweren is het heel belangrijk om doortastend te behandelen en langzaam af te bouwen. Mijn mini heb ik in totaal 3 maanden op medicatie gehad. 2 maanden volledige dosis en daarna 1 maand in stapjes afbouwen.
De pillen deed ik oplossen in een beetje water. Die vallen dan als korreltjes uit elkaar en kan je door het voer mengen. Ze zijn geur en smaakloos.