[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:59

Ik voer subli senioren priores en subli dieetmix

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:19

Hier ook subli dieetmix of ponybrok (heb het een keer redelijk uitgezocht en niet het idee dat daar heel erg veel verschil in zit; al helemaal niet met dat kleine beetje dat die van mij krijgt)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:24

Appie loopt ook 24/7 buiten.
Krijgt subli dieetmix , plus een schep veteranensupplement.
En een 3x per week gekookt lijnzaad.

Als ik de dieetmix met andere voeders ga vergelijken op www.voervergelijk.nl dan komt er elke keer weer uit dat de dieetmix veel en veel hoger in vitamines zit.
Dat is fijn want dan kun je ook wat minder voeren.
Het supplement wat ik geef bevat veel aminozuren die appie wel,goed gebruiken kan :j

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:31

Vast een vraagje voor in de zomer... heeft er iemand ervaring met vliegendekens bij het mennen (als jullie het niet weten, zal ik de menners op bokt ook nog vragen)?

Ik ben vooral benieuwd of de dekens voldoende werken of dat de mugjes er gewoon nog doorheen steken, of het niet te warm wordt onder de deken, en ik heb alleen maar men-vliegendekens in groen en blauw gevonden (en zou dan liever zwart hebben, of bruin, weet iemand die?)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:39

Heb je al even gekeken met de zoekfunctie?
Staat me wat van bij dat er een heel topic over geweest is ergens

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:14

irisje2 schreef:
Wat zouden jullie aanraden voor een pony dat 24/7 op de wei staat, maar ik toch supplementen bij wil voeren. Dieetmix van subli, Dailyplus van Pavo, omega olie of andere dingen?

Blijft moeilijk wat ik haar zou kunnen geven om alles vitamines en andere stoffen binnen te krijgen wat ze nodig heeft en kan ondersteunen aan goede spijsvertering, afvalstoffen wegvervoeren i.v.m alle suikers.

Toevallig dat ik dat alle 3 voer! Met af en toe een kruidenmix er door.
En nog met een schepje Lexa mineraalvoer omdat ik maar weinig Dieetmix voer (2 handjes/dag).

Dat krijgen mijn pony's dan 1x per dag in een emmertje :9

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:21

Yeaahh me Exzeem deken is binnen :)
had besteld met korting lig die vast klaar en natuurlijk eerst passen he :)

Afbeelding

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:07

ellepel schreef:
Heb je al even gekeken met de zoekfunctie?
Staat me wat van bij dat er een heel topic over geweest is ergens

Ja, topic van het voorjaar gevonden over mennen met excemer, wisselende reacties over men-vliegendeken gebruiken, of volspuiten met afwerend middel. Geen info over extra zweten en kleuren van men-vliegendekens. Dus mijn vragen nog geen antwoorden op gevonden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:00

Zit de deken op de borst wat strak of vertekend de foto?

Hood lijkt mooi te passen, hoop dat 'ie hem op houd? Mijn pony zou haar oortjes er direct uit hebben.
Had je al eerder zo'n model deken? Tevreden?

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:45

JEvv schreef:
Vast een vraagje voor in de zomer... heeft er iemand ervaring met vliegendekens bij het mennen (als jullie het niet weten, zal ik de menners op bokt ook nog vragen)?

Ik ben vooral benieuwd of de dekens voldoende werken of dat de mugjes er gewoon nog doorheen steken, of het niet te warm wordt onder de deken, en ik heb alleen maar men-vliegendekens in groen en blauw gevonden (en zou dan liever zwart hebben, of bruin, weet iemand die?)

Hoi,
Wij hebben ervaring met de vliegendekens, in de zomer hebben we een donkerblauwe menvliegendeken op Sunny (eczemer) liggen, we hebben wel het idee dat ze minder last heeft van de vliegjes.
We maken vooral lange ritten op zondag met een club, 30 tot 40 km en dan merk je wel dat ze iets meer zweet dan de andere pony (geen eczemer), de andere pony zweet normaal meer als ze zonder dekens lopen.
Wat wij wel doen na het mennen, is haar eerst laten rollen, (dan op de trailer zetten en koffie gaan drinken, ondertussen is ze dan opgedroogd als we thuis zijn) dan spuiten we haar af, wassen haar manen en staart, dan gaat ze de stal op, is ze opgedroogd dan gaat de deken op en gaat ze de wei op.

Ik zie eigenlijk ook alleen maar blauwe en heel soms groene vliegendekens, geen idee waarom ze niet (of niet snel) in zwart/bruin verkrijgbaar zijn

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:46

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:17

sunke: ik mis een opening op het halsstuk en met een hoofdstel met oogkleppen lijkt me het halsdeel wel lastig vastzetten,voor het geld zou ik eerder 1 van ideal nemen,dan maar blauw van kleur :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:49

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:06

Hij zat niet helemaal goed en vast aangezien meneer de heletijd ging bewegen had ik ff snel gepast voor de maat enzo was nu 25 % korting haha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:43

Hooi, ik kom even binnenvallen :)
Ik zit eraan te denken om misschien een paard te kopen, alleen deze heeft zomereczeem, jullie als kenners, waarom zou ik het wel doen en waarom niet?
Paard komt in Noord-Groningen te staan dan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:49

Een paard met eczeem kost mij veel zorgen en geld. Het voorzien van een goede (vaak prijzige) eczeemdeken (die mogelijk kapot wordt gebeten), afgebroken manen, uitrijddekens, aangepast voer en supplementen 3' eventueel jeukstillende middelen. En elk jaar de zorgen: ben ik er op tijd bij met deken op doen? Kan hij echt niet zonder deken? Het is 30 graden, raakt mijn paard niet oververhit?
Even een greep uit hoe ik het ervaar..

Dus als ik het van te voren wist, zou ik het niet doen.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:49

Ik zou het niet doen, koop een gezond paard. Vindt de jeukperiode verschrikkelijk om te zien. Dan wil je alles proberen, maar veel daarvan hebben dan weer weinig effect op de jeuk..Het kost tijd geld en je moet zoveel opletten of ze nergens schuurt. Zelf zou ik het niet doen :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:45

Het kost je sowieso veel geld aan dekens, smeersels, speciaal voerbeleid wat niet op elke stal even goed lukt.
En dan de zorgen.. poeh, een paar dagen weg vind ik niet fijn,maak me dan altijd zorgen of de deken heel blijft :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:24

Ik zou wel weer een paard met zomereczeem kopen, maar er niet (veel) voor willen betalen. De kosten komen toch wel, zoals de anderen hier ook zeggen. Dekens, reparaties, smeerseltjes (die ik tegen beter weten in tóch wil proberen) aangepast voer, supplementen, een goed stal/wei/paddock beleid.

Verder vind ik het wel te doen als het paard goed ingepakt is. Zorgen ja, maar die heb ik met mijn niet SME ruin ook.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:51

Safiera schreef:
Ik zou wel weer een paard met zomereczeem kopen, maar er niet (veel) voor willen betalen. De kosten komen toch wel, zoals de anderen hier ook zeggen. Dekens, reparaties, smeerseltjes (die ik tegen beter weten in tóch wil proberen) aangepast voer, supplementen, een goed stal/wei/paddock beleid.

Verder vind ik het wel te doen als het paard goed ingepakt is. Zorgen ja, maar die heb ik met mijn niet SME ruin ook.

Toch vind ik een van de vervelendste zorgen dat je paard (in mijn geval) het hele jaar door ingepakt staat. Ik gun het hem zo om in de lente en zomer in elk geval in zn blootje te staan. Lekker rollen in de modder en direct op de huid gekriebeld worden door andere paarden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:37

Bedankt voor alle informatie, ik begrijp dat het een hoop werk is en heb (niet vanwege de eczeem) besloten om er van af te zien :)
Succes met jullie paarden!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:56

Apart, al zou ik nog 3 keer door de hel moeten lopen... zou weer voor haar kiezen hoor. Ondanks de eczeem en gedoe.

Des ondanks, veel succes met je zoektocht!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:01

Nivada schreef:
Apart, al zou ik nog 3 keer door de hel moeten lopen... zou weer voor haar kiezen hoor. Ondanks de eczeem en gedoe.

Des ondanks, veel succes met je zoektocht!

Is dat op mij gericht? Ik heb er bij gezegd niet vanwege de eczeem, er was een andere reden voor :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:04

Nee joh dat is alleen mijn mening.

Gedeelte succes met je zoektocht wel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:06

Oh zo! Ik snap je :)
Ik heb geen ervaring met eczeem, maar wel met spat en ondanks dat ik m'n paard hierom heb moeten laten gaan, had ik haar 100000000 keer opnieuw gekozen <3

Bedankt!