Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Douraque schreef:Eerlijk gezegd SR vind ik dit beeld niet heel verontrustend. Mijn paard loopt ook zo voorzichtig uit stal, zo niet slechter. Achter is hij dan zo stijf dat hij enorm korte passen maakt, maar hij is dan ook 27 jaar en dat verbeterd na opwarming. Jouw paard is stukken jonger, maar wel 1 met Cushing. En dat vreet aan spieren, dus dat hij af en toe minder loopt vind ik dan weer niet erg. Ik zie een paard dat stijf is, maar niet heel erg slecht.
SuperRoos schreef:Dierenarts is geweest.
Fiek zijn gebit is gelukkig nog helemaal goed. We hadden een tand gevonden in de stal, was gelukkig niet van hem..
Glucose was nu aan de hoge kant. 5,5 terwijl hij onder dezelfde omstandigheden een paar weken terug 3,7 was dus dat vind ik wel iets belangrijks. Kan ook zijn veranderlijke humeur en energie verklaren. Het soms vele plassen en drinken etc maar is een slecht teken als het zo schommelt als je zijn IR verleden bekijkt.. Toen was alleen insuline slecht, suiker nog stabiel. Dit lijkt nu te schommelen en heeft natuurlijk gevolgen..
Het slechte lopen heeft een andere oorzaak. Er zijn tekenen van lichte bevangenheid te zien maar de zool in zijn linkerhoef is erg dun, en wat te kort bekapt. Dit doet hem erg zeer en heeft dus even tijd nodig...
dat is toch geen slecht nieuws!![]()
Ik weet dat er niets staat op het weiland waar hij loopt,maar je staat verstelt van wat ze nog binnenkrijgen aan gras.Het gras groeit gewoon iedere dag.
Lijkt mij niet goed,zeker omdat hij IR heeft?
In ieder geval even wat 'beter' nieuws dan ik verwacht had. Dus we gaan het weer eens even rustig aankijken maar..
Dimple schreef:Geerke heeft wel gelijk.........daar had ik ook nog niet aan gedacht.
En de laatste dagen best een lekker zonnetje gehad en veel vocht in de grond.
Ik hou deze altijd in de gaten
http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... tihelp.htm
Op stal doen ze er niks mee, maar dan weet ik tenminste wat ik kan doen. Graasmasker en/of halve dagen paddock.
En dient glucose niet 'nuchter' te worden afgenomen? Of is vorige x hetzelfde moment en methode gehanteerd??
Hoe houden jullie je cushies? Wel op het land? Met graasmasker oid??