Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cambiar schreef:verdorie zeg, dat geeft me moed zeg....je paard is enorm veranderd! Knap werk!!!! Ik hoop dat met werk en training dat het hier ook zo zal veranderen! Je paard ziet er idd stukken beter uit!
Wat doe jij qua training en hoe vaak? Ik moet wat opletten omdat mijn merrie bovenop de insuline resistentie, nierproblemen, maagproblemen, ook nog eens artrose heeft. Dus we moeten het rustig aanpakken.
Cambiar schreef:Ik wou nog vragen of er soms tips zijn. Ik moet voeding aanpassen, maar moet toch genoeg hooi geven (in netten) omdat m'n merrie maag-en darmproblemen krijgt als ze te weinig ruwvoer krijgt.
Ik geef nu hooi vanuit de Ardennen die magerder zou moeten zijn, maar hoe zouden jullie dat aanpakken?
Kirstenx schreef:Cambiar schreef:verdorie zeg, dat geeft me moed zeg....je paard is enorm veranderd! Knap werk!!!! Ik hoop dat met werk en training dat het hier ook zo zal veranderen! Je paard ziet er idd stukken beter uit!
Wat doe jij qua training en hoe vaak? Ik moet wat opletten omdat mijn merrie bovenop de insuline resistentie, nierproblemen, maagproblemen, ook nog eens artrose heeft. Dus we moeten het rustig aanpakken.Cambiar schreef:Ik wou nog vragen of er soms tips zijn. Ik moet voeding aanpassen, maar moet toch genoeg hooi geven (in netten) omdat m'n merrie maag-en darmproblemen krijgt als ze te weinig ruwvoer krijgt.
Ik geef nu hooi vanuit de Ardennen die magerder zou moeten zijn, maar hoe zouden jullie dat aanpakken?
Mijn merrie loopt Z2 dressuur. Dus qua training trainen we nu weer op niveau, dat was deze winter niet zo. Toen hobbelden we gewoon wat door de bak. Ik train haar ongeveer 30-40 minuten, soms 20 minuten dan rijd ik haar alleen even los als ze bijvoorbeeld de dag daarvoor heeft gelest. 1 keer in de week is ze een dag vrij.
Wat voer betreft krijgt ze dus 1 handje Nature's best en 1 handje Dieetmix, 3 keer per dag. Ze krijgt 3 keer per dag hooi ('s ochtends, 's avonds en voor dat ik naar bed ga rond een uur of 22.30/23.00). Ze krijgt gewoon hooi. Daarnaast krijgt ze veel luzerne, dat zou ik je dan ook aanraden. Luzerne zorgt er voor dat je paard genoeg speeksel aanmaakt. Mijn paard heeft snel last van maagzweren, maar door de luzerne gaat dit gelukkig heel goed.
Mijn paard heeft ook een poosje op Equilin gestaan. Op de basic en balancer. Dit is ook om de darmen weer in balans te krijgen. Maar dit heeft wel een hele sterke geur en mijn paard is nogal een kieskeurig, dus dat liet ze gewoon staan.. Maar misschien is het wel wat voor jouw paard.
Cambiar schreef:Equilin dacht ik ook al aan, maar las het van de sterke geur en heb het dan toch niet gedaan omdat ze ook enorm kieskeurig is, maar misschien moet ik het gewoon even proberen. Equilife F4F is enorm duur en niet alles zit erin.