Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
chipieke schreef:Als er iemand een RSIH wegdoet voor een paard a la maatje 1.45m en breed type, let me knowHeb het gehad met alle andere rommel!!!
Edit: ooooh heb net gezien dat de ruitersportwinkel hier een 20km verder de dekens verkoopt aan €159 en ik heb nog een cadeaubon van daar van €25 woehoe
Iemand enig idee welke maat ik nodig heb
Ash_ schreef:Hier een meelezer die ook een vraagje heeft.
Mijn haf heeft ook last van zomereczeem maar de laatste twee jaar is het redelijk rustig. Hij heeft soms wat last van jeuk maar dit is meestal niet lang. (dekens maakt hij altijd stuk, dus dat is helaas geen optie. Wel geprobeert overigens )
Nou gebruik ik voor hem al een tijd (paar jaar) puur allergie, dit in combinatie met podocomplex voor een goede doorbloeding nadat hij hoefbevangen is geweest. Nu staat hij al een tijd niet op het gras en was ik de podocomplex aan het afbouwen.
Met als gevolg dat hij gigantische begint te schuren helft van zijn manen is nu dus weg. Daarna weer begonnen met de podocomplex en jeuk werd weer minder en stopte vrijwel met schuren.
Kan dit komen door de combinatie van de medicijnen? (samen werkt het prima, alleen puur allergie heeft hij gigantische jeuk)
chipieke schreef:Als er iemand een RSIH wegdoet voor een paard a la maatje 1.45m en breed type, let me knowHeb het gehad met alle andere rommel!!!
Edit: ooooh heb net gezien dat de ruitersportwinkel hier een 20km verder de dekens verkoopt aan €159 en ik heb nog een cadeaubon van daar van €25 woehoe
Iemand enig idee welke maat ik nodig heb
marjoleinft schreef:ik heb ook een pony met zomereczeem,
nu heeft mijn veearts me aangeraden om cavales te gaan geven volgend seizoen, iemand ervaring hier mee?
_CS_ schreef:minikatje: Die dingen zijn niet geschikt om continue te dragen, dus voor een eczemer niets dus.
Kytha: Wat goed dat je hem verkocht hebt, is niet makkelijk om een dier met ZE te verkopen.
Cavalesse heeft 1 van mijn DA ook hele goede resultaten mee geboekt.
Dat was die toen heel leuk aan het vertellen bla bla bla, en toen zeg ik, hier voor je staat ook een oud ernstig eczemer, hij keek me met hele grote ogen aan, begon pony meteen helemaal te inspecteren, en vroeg hoe ik dit in vredesnaam voor elkaar kreeg, haha.
Cavalesse is nog niet zo heel lang op de markt hé.
En proberen kan je altijd, wie weet.
_CS_ schreef:ok, dan heb ik niets gezegd
Maar voor langer gebruik is ie niet geschikt, maar trailerritjes en wandelingetjes moet kunnen.
opisop_shop schreef:waarom dan zo'n speciaal ding en niet gewone vliegendeken/masker?
_CS_ schreef:zit te strak om optimaal te kunnen luchten op langere termijn.
Druk wordt vaak te groot, waardoor er erg veel wrijving ontstaan en dan breken haren af.
En ook als alles te strak zit, te lange tijd, kunnen haren toch stikken en dus ook afbreken.
Daarom dus niet geschikt voor langdurig gebruik
_CS_ schreef:ok, dan heb ik niets gezegd
Maar voor langer gebruik is ie niet geschikt, maar trailerritjes en wandelingetjes moet kunnen.