Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

aan de prijs is.

Ach ach Gijsje, manneke..., wat heb je nou dan gedaan... Ik heb die mega blote bloederige huid ingesmeerd met mn uierzalf gemengd met teatreeolie. Hij vond het goed godzijdank deed het geen pijn. Kei en kei hard... Zucht... Ik kon wel janken echt waar... Hoe kan dat nou he... Hoofdkap opgedaan en in zn pyama gehesen en naar buiten. Ik kan me wel voor mn kop slaan. Vandaag had ik een vrije dag. Ik was om 6 uur op om de honden uit te laten wilde Gijs al naar buiten doen maar was nog te moe en ging weer naar mn bedje. Wat had ik een spijt toen ik vanochtend om 9 uur die stal binnen kwam... Had ik hem nou toch maar naar buiten gedaan... misschien... nou ja ik kan het niet meer terugdraaien.
Ik verdenk onze nieuwe pony ook van eczeem dus bij haar preventief dezelfde behandeling. Ik gebruik buiten trouwens een ivanhoe halsdeken.
IwanLuver schreef:Klitwortel.
Je kunt hem ip 24 uur per dag buiten laten met de eczeemdeken. Bij mijn ivanhoe zat een hele gebruiksaanwijzing.
)Maar die heeft (nog) niet zo heel erg zomereczeem.

om tegen aan te schuren heeft en die heeft ze niet op het land.
Mitnait schreef:Mijn 4-jarige heeft ook last van zomereczeem. Ik gebruik sinds een maand Balance kruidenmix in combinatie met tea tree zalf en tea tree shampoo. Het werkt super! Winnetou heeft al twee weken niet geschuurd! En zijn staart wordt weer mooi!